Toon posts:

Sitecom DC-202v5 router met een ZyXEL Prestige 650R-31 Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 uur zitten zoeken naar dit probleem, veel leken erop maar mijn echte probleem kon ik niet vinden.

Ik heb een probleem sinds ik de Sitecom DC-202v5 router heb. Na elk uur valt mijn internet uit voor 1 seconde en daarna is die gelijk weer aan. Ik hoef niks te resetten hij gaat vanzelf weer aan. Ik heb gezocht naar nieuwe firmware voor m'n router maar ik kan er geen 1 vinden voor v5. Toen ik nog geen router had deed alles het perfect, dus het zal waarschijnlijk aan de router liggen. Ik weet alleen niet wat :? misschien de router niet goed ingesteld of moet ik in de modem ook nog wat instellen?

DHCP staat trouwens ingeschakeld op de router.
En ik zou niet weten hoe ik de firewall moet uitschakelen van me router, misschien dat het daar aan ligt.

Het begint nu wel irritant te worden :'( dus ik hoop dat iemand me snel kan helpen.

Ik heb Demon DSL Express, BabyXL.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 00:42 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En hoe staat de Zyxel ingesteld :? Dat is ook een router.

Totaal ander ideetje: lease-verloop :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten hoe zyxel ingesteld moet zijn maar ik zal even kijken.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
bij Demon wordt de modem standaard in de bridged mode geleverd. Denk dat die dan nog in de brigded mode staat.

Heb zelf ook een Prestige R-31 met Sitecom DC-202v3 gehad, geen problemen mee gehad, alleen dat de verbinding bijna elke ochtend om 7:00-8:00 1 a 2 sec eruit vliegt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Draait je Zyxel de allerlaatste firmware? Ik had dit zelf namelijk ook vorig jaar op m'n Demon/BabyXL -lijntje, en dit loste het destijds op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
The Conman schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:57:
bij Demon wordt de modem standaard in de bridged mode geleverd. Denk dat die dan nog in de brigded mode staat.

Heb zelf ook een Prestige R-31 met Sitecom DC-202v3 gehad, geen problemen mee gehad, alleen dat de verbinding bijna elke ochtend om 7:00-8:00 1 a 2 sec eruit vliegt.
volgens mij staat die op bridged mode ja, moet dat veranderd worden dan?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:02:
[...]

volgens mij staat die op bridged mode ja, moet dat veranderd worden dan?
neen dat staat dan goed, aangezien je router het router werk moet doen. Ik denk dat je het toch eenzijdig moet zoeken in de config van die Sitecom. Omdat er een vaste frequentie is, een uur zoals je aangeeft' zal het iets te maken hebben met een foute configuatie, alleen weet ik niet welke.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet al wat het is. De Lease time staat op 1 uur

Friday, October 01, 2004 0:02:26 DHCP:renew
Friday, October 01, 2004 0:02:26 DHCP:ack(DOL=3600,T1=1800,T2=3150)

Maar ik weet niet hoe ik dat uit zet of langer dan een uur maak. Ik heb DHCP in de router uitgezet maar dat werkte ook niet. :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die leasetijd van een uur is waarschijnlijk van Demon, en de dhcp client in je router snapt het blijkbaar niet helemaal 100%.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1