Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[NAV] 2005 stopt na 100 files met scannen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik werk onder xp prof en heb Internet sec 2005 geinstalleerd maar elke keer als ik een volledige scan wil uitvoeren dan stopt de scan waarbij hij aangefft dat hij 100 files heeft gescand.

Hiervoor had ik 2004 draaien zonder problemen, voordat ik 2005 installeerde heb ik mijn pc geschoond, registergeschoond, chckdsk gedraaid en gedefragmenteerd. Zelfs het runnen van een scan vanaf de site van symantec geeft geen fouten. Spam of iets van dien aard kan het haast ook niet zijn gezien het feit dat ik hitman pro heb draaien...

Ra ra politiepet, Snadaa

Verwijderd

Welkom op het forum.

Wij tweakers zeggen constant Hoi en doen elkaar de hele tijd de groeten, aanhef/slot is dan ook niet nodig hier. :) Zie ook [FAQ=,]Registratievoorwaarden en faq[/FAQ]

Wat heb je precies zelf al geprobeerd?
Hangt NAV altijd op dezelfde file? Zo ja, welke? Als het een groot archief is, kan het zijn dat NAV gewoon erg lang bezig is met het uitpakken ervan, kan dat het niet zijn?

Probeer eens handmatig een andere (grote) map te scannen, stopt NAV dan ook na 100 files?

Edit: Ik heb even je topictitel wat verduidelijkt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 02:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:07:
Welkom op het forum.

Wij tweakers zeggen constant Hoi en doen elkaar de hele tijd de groeten, aanhef/slot is dan ook niet nodig hier. :) Zie ook [FAQ=,]Registratievoorwaarden en faq[/FAQ]

Hangt NAV altijd op dezelfde file? Zo ja, welke? Als het een groot archief is, kan het zijn dat NAV gewoon erg lang bezig is met het uitpakken ervan, kan dat het niet zijn?

Probeer eens handmatig een andere (grote) map te scannen, stopt NAV dan ook na 100 files?

Installatie ging goed, alleen bij het scannen van mijn harde schijf stopt hij na ongeveer zo'n 22000 files, niet steeds de zelfde overigens. Ik heb na een aantal pogingen op de site van Symantec gekeken en daar kon ik opmaken dat misschien nog een aantal oude fiel van 2004 zijn blijven hangen. Hierna heb ik alles verwijderd, register opgeschoond, chkdsk gedraaid om eventuele slechte clusters te herstellen en ik heb defragmentatie gedraaid. Hiern weer alles geinstalleerd en daarna het zlefde probleem. Weer alles opgeschoond en nu de oude versie weer geinstalleerd en die draaid als een tierelier.
:?
Bij faq op de site van Symantec kom ik ook niet verder....

Verwijderd

Topicstarter
Welkom op het forum.

Oja,

Hij scant ongeveer 22000 files maar in het overzicht staat elke keer dat er 100 files gescand zijn?

Verwijderd

Blijft ie toevallig bij het scannen hangen in de map X:\Windows\System32\i386 ??
Ik had dit namelijk ook maar dat kwam door Windows XP Service Pack 2

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
Ik heb hetzelfde probleem als TS, en ook ik dacht dat het aan een oudere installatie lag. Heb daarna maar de nieuwste Kaspersky Personal Antivirus Pro erop gegooit, maar deze heeft hetzelfde probleem! Dus ik verdenk een of andere service of register fout.
De oplossing die ik voor ogen had was een beetje simpel, maar moest toch al gebeuren:
backuppen, formateren, en installeren.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:59:
Blijft ie toevallig bij het scannen hangen in de map X:\Windows\System32\i386 ??
Ik had dit namelijk ook maar dat kwam door Windows XP Service Pack 2
Nee, want ik heb service pack 2 niet geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Althalus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:02:
Ik heb hetzelfde probleem als TS, en ook ik dacht dat het aan een oudere installatie lag. Heb daarna maar de nieuwste Kaspersky Personal Antivirus Pro erop gegooit, maar deze heeft hetzelfde probleem! Dus ik verdenk een of andere service of register fout.
De oplossing die ik voor ogen had was een beetje simpel, maar moest toch al gebeuren:
backuppen, formateren, en installeren.
Tja, daar begin ik ook bang voor te worden, vreemd echter dat de oude versie na installatie niet met deze fout komt

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Ok, ik ben niet echt een tweaker dus weet niet of ik hiermee jou probleem oplos, maar ik heb ook zo'n dergelijk probleem gehad en heb het opgelost door ongeveer 4 keer achter elkaar updates op te halen. Weet niet meer hoe het precies heet (heb nu mcAffee) maar je weet vast wel wat ik bedoel ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Edit je post eens aub dmv de "Edit" knop rechtsboven je bericht.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Maar staan je opties in NAV 2005 goed ingesteld? Als je bijv meerdere partities hebt dat ie ze wel allemaal scant. Maar wat ik raar vindt is dat je zegt dat ie er 22000 scant maar in het overzicht staat dat er maar 100 zijn gescand. Bedoeld dat overzicht niet dat er 100 geinfecteerde bestanden zijn gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 27-12-2004 15:13 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
TweakingPro schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:12:
Edit je post eens aub dmv de "Edit" knop rechtsboven je bericht.

[afbeelding]

Maar staan je opties in NAV 2005 goed ingesteld? Als je bijv meerdere partities hebt dat ie ze wel allemaal scant. Maar wat ik raar vindt is dat je zegt dat ie er 22000 scant maar in het overzicht staat dat er maar 100 zijn gescand. Bedoeld dat overzicht niet dat er 100 geinfecteerde bestanden zijn gevonden?
Nee, er staat keurig in het overzicht met gescande files 100, terwijl hij er ruim 22000 scant. Het zijn zeker geen 100 geinfecteerde bestanden. Ik heb ook geen meerdere partities, kortom ik snap er niks van

Verwijderd

Topicstarter
Welkom op het forum.

Ik heb inmiddels Norton nog eens verwijderd en weer eens geinstalleerd en ben nu in staat geweest een foutmelding van het scherm af te halen, wellicht dat je met deze informatie wat wijzer kunt worden.

[img]d:/temp/foutmelding.jpg[/img]
Pagina: 1