Toon posts:

[XP] Kan ASP.NET gebruikersaccount verwijderd worden?*

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik windows xp prof en kom bij het installeren van norton internet sec 2004 erachter dat ik een account op mijn pc heb staan onder de naam "aspnet" waarvan ik niet begrijp waar deze vandaan komt. Ik heb even onder gerbuikers profielen gekeken en daar staan inderdaad dit account.

Wie weet hoe dit kan en kan ik dit account zomaar verwijderen...

Groet, Snadaa

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Volgens mij wordt dit account gebruikt door je ASP.net pagina's (aspx). Zal wel worden aangemaakt bij het installeren van het dotnet framework ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:49:
Volgens mij wordt dit account gebruikt door je ASP.net pagina's (aspx). Zal wel worden aangemaakt bij het installeren van het dotnet framework ;)
Dit zegt mij helemaal niks, wat zijn asp.net pagina's en wat is een dotnet framework? Ik werd al zenuwachtig dat een een of andere hacker op mijn pc zat/zit?

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

jdupeeee heeft gelijk. Het wordt automatisch 'geinstalleerd' bij (kies, want ik weet niet helemaal zeker):
-.net framework
-sdk
-VS.net
-IIS

Je kan 'em disablen maar ik zou hem niet verwijderen, wellicht kun je hem later weer gebruiken. Meteen deleten is gewoon lomp, maar niet verboden natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 23-12-2004 23:56 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 09:26
Nee hoor, je kunt die gebruiker gewoon bij user accounts er uit gooien. geen enkel programma dat er minder op loopt.

Op naar het configuratiescherm dus...

En het klopt dat die asp.net user wordt aangemaakt door de installatie van DOTnet Framework via windows update meestal...

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

er zit geen hacker op je pc :)
Omdat mensen via internet op jouw pc pagina's kunnen willen bekijken (via je webserver IIS), moeten zij daar rechten voor hebben. Je wilt echter niet op iedere pagina op internet moeten inloggen op de betreffende machine en dus ben je anoniem.
Het anonieme account (ASPNET) dat je gebruikt om zulke pagina's te bekijken heeft meestal niet zoveel rechten. Als het je niks zegt, en je gebruikt je webserver (IIS) niet, stel ik voor dat je deze gewoon helemaal stop zet (alle www publishing-related services), dan zit je sowieso veiliger ;)

[ Voor 4% gewijzigd door j_du_pee op 23-12-2004 23:58 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:55:
er zit geen hacker op je pc :)
Omdat mensen via internet op jouw pc pagina's kunnen willen bekijken (via je webserver IIS), moeten zij daar rechten voor hebben. Je wilt echter niet op iedere pagina op internet moeten inloggen op de betreffende machine en dus ben je anoniem.
Het anonieme account dat je gebruikt om zulke pagina's te bekijken heeft meestal niet zoveel rechten. Als het je niks zegt, en je gebruikt je webserver (IIS) niet, stel ik voor dat je deze gewoon helemaal stop zet (alle www-related services), dan zit je sowieso veiliger ;)
Als ik het goed begrijp is dit account geinstalleerd bij het updaten van windows en kan ik het account zonder problemen verwijderen. Als ik dit doen wil via gebruikers profielen komt er wel een melding dat alle instellingen van dit account verloren gaan, is dit geen probleem.??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je gewoon verwijderen. Er is alleen een asp.NET service die als deze user runt. Tenzij je die service gebruikt zal dit imo geen problemen opleveren.

Ik zet je os XP nog even vooraan in de titel, conform Windows Operating Systems - Policy en ik breid de titel nog even uit :)
ASPNET account > [XP] Kan ASP.NET gebruikersaccount verwijderd worden?*

Kijk ook nog even in Ik krijg opeens het welkomst scherm in XP terwijl ik dat uit had gezet? uit Windows Operating Systems - FAQ :)

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 24-12-2004 00:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:02:
Dit kan je gewoon verwijderen. Er is alleen een asp.NET service die als deze user runt. Tenzij je die service gebruikt zal dit imo geen problemen opleveren.

Ik zet je os XP nog even vooraan in de titel, conform Windows Operating Systems - Policy en ik breid de titel nog even uit :)
Je bent geweldig

Heb ik dit ooit ergens ingesteld, ik kan me nl niet herinderen dat mister gates mij ooit gevraagd heeft dit in te stellen. Overigens staat dit account niet bij het inlog scherm van windows....?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat heb je niet ingesteld, je hebt ws. gewoon de .NET runtime van WindowsUpdate geinstalleerd en dan wordt die gebruiker automagisch aangemaakt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:59

Pogostokje

* twiet *

Wat valt er aan je te vragen? Als jij de .Net frameworks op je computer zet dan krijg je dat account op deze manier erbij. Staat gewoon in de docs en manuals die je uiteraard allemaal gelezen hebt. :)
Wellicht dat een programma wat je ooit hebt geinstalleerd dat framework geplaatst heeft zonder het expliciet te vertellen. Dat gebeurt wel eens heb ik gezien, maar dan is dat niet de fout van 'mister gates'.

Overigens, een snelle Google op die gebruikersnaam had je zelf direkt een antwoord op geleverd. Had je wat paniek gescheeld. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:12:
Dat heb je niet ingesteld, je hebt ws. gewoon de .NET runtime van WindowsUpdate geinstalleerd en dan wordt die gebruiker automagisch aangemaakt.
Moet/kan ik die nog ergens uitzetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:13:
Wat valt er aan je te vragen? Als jij de .Net frameworks op je computer zet dan krijg je dat account op deze manier erbij. Staat gewoon in de docs en manuals die je uiteraard allemaal gelezen hebt. :)
Wellicht dat een programma wat je ooit hebt geinstalleerd dat framework geplaatst heeft zonder het expliciet te vertellen. Dat gebeurt wel eens heb ik gezien, maar dan is dat niet de fout van 'mister gates'.

Overigens, een snelle Google op die gebruikersnaam had je zelf direkt een antwoord op geleverd. Had je wat paniek gescheeld. ;)
Thanks,

Natuurlijk had ik die stapel boeken doorgelezen, overigens levert zoeken met google niet zo veel op waar ik wat aan heb, jullie antwoorden gelukkig wel. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:02:

Kijk ook nog even in Ik krijg opeens het welkomst scherm in XP terwijl ik dat uit had gezet? uit Windows Operating Systems - FAQ :)
Bedankt voor de hulp, overigens een goede verwijzing. Wat mij betreft mag dit afgesloten worden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je als je zelf de laatste poster bent je post willen aanpassen met de editknop welke rechtsbovenaan je post te vinden is, in plaats van het door een nieuw bericht ten koste van anderen je topic omhooghalen in de index?

Verder is het antwoord, wat je makkelijk had kunnen vinden in handleidingen al meerdere malen gegeven. Probeer in de toekomst iets meer moeite te doen om het zelf te vinden. Hier op GoT verwachten we dat zeer zeker van je :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.