TB overclocken: Pen of potlood?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Ik heb een irritant probleem met het overclocken van mijn TB900. Telkens wanneer ik de lijntjes heb ingekleurd, valt hij terug naar de oorspronkelijke snelheid na een aantal keren booten. Het lijkt wel alsof die lijntjes doorbranden of zo. Als ik de processor eruit haal, kan er niets bijzonders ontdekken aan mijn streepjes.

Dus opnieuw inkleuren, multiplier omhoog. Draait perfect op 1 GHz, totdat ik een paar keer reboot. Dan gaat ie terug naar 900. Ik heb verschillende potloden geprobeerd: HB en 2B, maar dit levert geen verschil.

Ik wil dus zo'n geleidende pen gaan proberen, maar in mijn omgeving is zo'n niet te koop lijkt het wel. Wie heeft er zo'n pen en waar heb je 'm gekocht? Werkt dat een beetje betrouwbaar? Is het net zo gemakkelijk om met de pen te "kleuren" als met de potlood i.v.m. de dikte van de lijntjes?

Andere oplossingen worden ook op prijs gesteld. Ik wil nu wel eens eindelijk door die 1 GHz barriere breken!

Verwijderd

Halfords of een auto onderdelen/reparatie winkel toestand geval :)

Het is het spul dat ze gebruiken om een achterruit verwarming te repareren.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 20:34
Ik had een vraag, ik heb tot nu toe alleen systemen overgeclockt met het veranderen van de BIOS, zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je het op je moederboard aan kunt geven hoe hard je hem wil laten lopen, ik heb al herhaaldelijk wat gehoord en gelezen over potlood strepen, maar hoe doe je dat dan eigenlijk, en kun je dat nog ongedaan maken???:?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

BuzzerCrAsH: dat gaat alleen met Thunderbirds/Durons.

Die cpu's kunnen door deze strepen ontdaan worden van hun multiplier lock. Ze zijn ook weer ongedaan te maken door ze simpel weg te gummen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Probeer het eens met een harder potlood, hoe harder het potlood, hoe minder klei, hoe beter het geleidt... Je kan dus 't best een 5H nemen en dan een paar keer heen en weer gaan met het potlood zodat er redelijk veel op komt.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Ik heb nu Bison Electro gebruikt en dat is dus echt perfect spul. Je moet wel voorzichtiger te werk gaan dan met een potlood (grote klodders heb je zo gemaakt), maar het werkt en blijft werken. Droogtijd is minimaal. Volgens de verpakking 12 uur, maar - ongeduldig als ik ben - heb ik 'm er na 5 minuten al weer ingezet. Werkt als een speer op 1100 MHz. Ja, sign moet nog geupdate worden.
Pagina: 1