[FTP] linken vanaf website naar Ftp-server lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 05:13
Het zit zo, ik en mijn vriendin hebben een eigen webpagina, en op deze webpagina heb ik ook een menuutje downloads.

Aangezien de hoeveelheid mb's bij ons domein niet meer is dan 30 mb wou ik graag via mijn ftp-server wat share/freeware spul ter download aanbieden op de website. Ik heb er nu reeds vier items staan.

Maar de één of andere manier lukt de link de ene keer wel en de andere keer niet,
ik snap er echt de ballen van. :?

Oké, ik heb in Serv-U een 'user' aangemaakt met een paswoord, met in de homedir een viertal bestanden, de ene keer als ik de link plak in de adresbalk pakt hij de 'download' wel maar vanaf de pagina in elk geval niet.

Wie kan mij hier mee helpen dit is mijn pagina, zie kopje downloads. Ps. let aub niet op de layout en andere zut die er op staat, het gaat me puur om de link richting de ftp-server.

De link ziet er zo uit: "ftp://user:wachtwoord@ipnummer/bestand.zip"

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 23-12-2004 23:35 ]

Mijn YouTube Channel

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan ze hier gewoon vanaf de site downloaden hoor :)

Maar kan je niet beter linken naar de site van de fabrikant of download.com?

• Snowwie
Zou het komen omdat het niet mogelijk is voor mij om vanuit het interne netwerk mijn eigen ipnummer te benaderen :?

Mijn YouTube Channel

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:40:
Zou het komen omdat het niet mogelijk is voor mij om vanuit het interne netwerk mijn eigen ipnummer te benaderen :?
Dat kan kloppen, maar dan zou het in de adresbar ook niet mogen werken ;)

• Snowwie
Ik heb mijn schoonmoeder zojuist even gevraagd en die lukt het niet om een bestand te downloaden ..

Mijn YouTube Channel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Firefox komt hier met een melding dat je site geen authenticatie vereist. Dan een user en pass meegeven schopt de handel misschien in de war?

De linjes zoals jij ze in je site hebt verwerkt zijn sinds er een bug is ontdekt in IE waarmee je een bezoeker aan een site kan misleiden en redirecten naar een andere is met een patch de functionaliteit standaard in IE geblokkeerd :)

Als ik telnet naar poort 21 dan geeft dit me aan dat er niks luistert op je gegeven ip :) Heb je deze poort in je router wel doorgemapt naar de host waar de server draait?

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 24-12-2004 01:00 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Snowwie
Jep, poort 21 doorgemapt in de NAT instellingen van mijn router naar pc met intern ip nummer 192.168.1.104.

Mijn YouTube Channel

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

bij mij in FF geen enkel probleem

in FF werkt het doorgeven van user/pass op deze manier. In IE gaat dit niet werken nee. Misschien dat de tweakers hier ff gebruiken, en je schoonmama IE?

(niks over authenticatie hier? volledige up to date FF op winXP home sp2)

/edit
kan je niet gewoon anonieme-login/geen login toestaan voor de desbetreffende map met bestanden?

[ Voor 17% gewijzigd door J2pc op 24-12-2004 14:41 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Microsoft lost de veiligheidsproblemen in IE inderdaad op door gewoon functionaliteit uit IE te slopen, ongeacht het feit dat het ook voor valide doeleinden gebruikt kan worden...
who's breaking the web?

Intentionally left blank

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

[sussende kersgedachte modus]
Dat lijken mij de kwaadwillende 'gebruikers' die 't nodig maken om veiligheidsproblemen aan te pakken :X
[/sussende kerstgedachte modus]

(geen zin in ms moddergooien op kerst avond (middag?)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Pagina: 1