P75 met grotere hd dan 500 mb

Pagina: 1
Acties:

• teuni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 18:45

teuni

shit happends.... every day.

Topicstarter
Ik heb van de week een P75 gekregen omdat mijn zus ook een beetje wil gaan chatten. Ik had nog een oude hd liggen van 1,6 gig van WD. Ik dacht mooi die hang ik er wel even in. Niet dus. Hij herkent em wel gewoon in het bios en zegt ook hoe groot ie werkelijk is maar in fdisk kan ik em maar gebruiken tot 503 mb ofzo. Ik heb em al in 2 partities van 499 mb gedeeld maar daar trapt ie ook niet in.:( Is er misschien een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen of werkt het met geen mogelijkheid?

Please help me.

ach ja.

Verwijderd

ik weet niet als het helpt, maar heb je al pm geprobeert of gekeken als je een nieuwere bios kan vinden.
Zou kunnen helpen.
succes

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bios updates zijn er denk ik niet voor zo'n ouwe..
Kijk es op de site van WD voor een diskmanager, das een stukje software dat zorgt dat je schijf wel goed herkend wordt onafhankelijk van je bios.

btw: het lijkt me dat een pc uit P75 tijdperk al wel schijven tot minstens 2.1GB ondersteund.. het kan natuurlijk ook zijn dat die schijf kapot is of niet goed gepartitioneerd..

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien kan het geen kwaad om het aantal heads, cylinders en sectors met de hand in te vullen. Ik kan me voorstellen, dat de schijf niet goed herkend wordt in de BIOS.

't Is maar een idee hoor...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Het is een beperking van de BIOS. Schijf is absoluut niet defekt en het wijzigen van head/cilinders maakt hierbij niets uit.
Een BIOS upgrade is de oplossing. Ik heb het zelf een aantal keer moeten doen. Dat was wel een paar jaar geleden dus het nu wel even zoeken of de biosupgrades nog op het net te vinden zijn

suc6 ;)