Active connection naar FTP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey allemaal... de doorgewinterde GoT'er zit nu al te kijken van; ow jee, weer een draadje over active en passive connections naar een ftp. En ja, gelijk heb je. Met het bijkomende verschil dat ik al heel veel draadjes aangaande dit onderwerp heb doorgespit en talloze keren dingen heb uitgeprobeerd maar dat niets lijkt te werken.

Het probleem is dit:
Ik bouw een website voor een bedrijf. De hoster van dit bedrijf heeft om een of andere vage beveiligingsreden besloten om passive connections naar de server niet meer toe te staan. Ik word dus gedwongen om een active connection te maken. Alles goed en wel dacht ik, ff in FlashFXP Use Passive Mode uitvinken.

Zo gezegd zo gedaan, maar toen kreeg ik deze error:
[22:50:19] [L] List Error
[22:50:19] [L] PORT 192,168,1,101,10,90
[22:50:19] [L] 500 Illegal PORT command
[22:50:19] [L] List Error

Is goed dacht ik, dan stel ik dat ff in bij Options - Preferences - Connection.
Daar heb ik dus neergezet: Limit Local Port Range To: 10000-10200.
en: Force Active Mode To Use This IP: 83.118.77.75

Daarna heb ik even de poorten opengegooid in mijn router (in mijn modem heb ik de firewall/NAT standaard uitgeschakeld) en ik heb weer getest.
Toen kreeg ik:
[22:53:20] [L] PORT 83,118,77,75,39,17
[22:53:20] [L] 500 Illegal PORT command
[22:53:20] [L] List Error

Het IP klopt, en de poort klopt ((39 x 256) + 17 = 10001).
Toch krijgt hij nog een list error.
Ik heb ook de volgende IP's geprobeerd: 10.0.0.138, 10.0.0.150 (dat is van mijn modem, je weet het maar nooit), 192.168.1.1, 192.168.1.101 (dat is dus van mijn router).

Heeft iemand hier een oplossing voor??

• Peedy
Niemand?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 18:33

Swerfer

Hmm...

Heb je de FTP server van binnenuit (binnen je eigen netwerk) proberen te bereiken, of van buitenaf? Soms gooit je router roet in het eten als je een (ftp-) server in je netwerk probeert te benaderen van binnenuit.

Probeer de server eens te benaderen van buitenaf.

Kijk ook eens of het wel mogelijk is de ftp server met het interne ip adres te benaderen van een andere pc in je netwerk...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Peedy
Je hebt mijn verhaal niet goed doorgelezen..het gaat om de ftp server van een hostingbedrijf..extern dus.. en het IP adres van een andere interne pc erin gooien werkt ook niet aangezien jij die ftp opdracht geeft om te connecten op het ip adres wat jij opgeeft, en geef je dan een intern IP op, dan probeert die ftp op ZIJN interne netwerk te verbinden. Het moet dus wel mijn outside IP hebben, maar dat heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

probleem zit 'm bij de server;
-die kan passive daar nog WEL aan hebben staan 8)
-bij jou limit en active uitzetten/verwijderen
-in router gewone napt gebruiken

Verwijderd

Merkwaardig probleem. Kan je wel naar andere FTP-servers een active FTP connectie maken?

Als ik een active FTP connectie maak (dat overigens zonder aanpassing in de router prima werkt) zie in mijn log een "PORT 192,168,1,150,x,x" commando, dit wordt door m'n router (Draytek2900G) gewijzigd naar mijn externe IP en vervolgens naar de FTP server gestuurd. Misschien maakt jouw router er iets foutiefs van? Jammer dat je niet in het log van die FTP-server kan kijken wat dan zou je kunnen zien wat welk commando de server ontvangt.

• Peedy
Hij doet het ook niet bij andere active connections... ik heb nog 2 home ftp's van vrienden van me die ook active gebruiken en daar kan ik ook niet op :(

Edit: ik kan niet in mijn router vinden waar dit betrekking op heeft.. ik heb een E-Tech WLRT03 met laatste firmware.

[ Voor 30% gewijzigd door Peedy op 27-12-2004 12:00 ]

Verwijderd

Bekijk eens het log van de server van een van je vrienden eens staat daar een 'gek' PORT command in? Welk modem heb je trouwens?
Pagina: 1