[C++] Wat is een goede visual design IDE?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik ben nieuw in de wereld van C++, en ik zoek nu een goede IDE waarin ik mijn Win32-programma's kan ontwikkelen. Ik heb zelf het meeste ervaring met Delphi en Microsoft Visual Basic, en ik schrijf tot nu toe al mijn apps vanuit het design. Ik kan wel code kloppen want ik heb ook wel een paar km. PHP-code geschreven, maar voor win32-apps is een visueel georienteerde IDE handig.

De enige waarvan ik het bestaan ken is die van Microsoft, maar zijn er meer goede? En zijn er ook Open Source/Freeware versies? En hebben die dan ook een design-toolkit (en dan doel ik op iets vergelijkbaars met de Borland Win32 VCL)?

offtopic:
Dit is misschien een interessante vraag voor de FAQ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het spijt me, maar je laat nu echt merken dat je erg weinig hebt gezocht

C++ Builder van Borland is net als Delphi, maar dan met C++ i.p.v. Object Pascal. Daarnaast zijn er verschillende frameworks die met 10 seconden googlen ook wel te vinden zijn (wxWindows, Fox, QT, GTK etc.).

Daarnaast vrees ik dat het een opsomming gaat worden van IDE's / Editors.

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 23-12-2004 22:45 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.