Toon posts:

[2003] Cleaning Page Faults dump*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit hier al een tijdje mee, ik draai win2k3 enterprise en die doet het best goed eigenlijk ;)
het probleem waar ik nu mee zit is hetvolgende;
deze windows ruimt "netjes" het ram geheugen op, dus dat zit nooit vol, hij ruimt ook het cach een beetje op (al zit ik daar niet echt mee), maar hij ruimt voor geen meter de page faults dump *of whatever* dan ook op. Mijn pc staat 24/7 aan ..... en hij schoont die page faults rotzooi niet op en gooit ie alleen maar meer vol en daardoor wordt die dus echt sloom, ik weet voor 99% dat het daar aan ligt omdat; als ik de programma's die 24/7 draaien afsluit met een hoge page faults dump dan loopt hij dus weer wel snel (maar ik moet die programma's draaien *d0h*) maar ja, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan laten opschonen zonder te rebooten ?

Greetz Stijn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waar heb je het over? :) Welk getalletje en waar haal je dat vandaan?
Heb je al eens opgezocht wat dat getalletje eigenijk betekent? :)

Ik pas overigens je topic titel even aan zodat het OS er in staat, let je daar zelf ook even op? :)

Verwijderd

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je een programma hebt draaien met een memory leak, hoe langer je machine aan staat, hoe voller het geheugen.

Maar zoals elevator al zei, ik vind je startpost erg wazig, en weet eigenlijk niet wat je nou bedoelt...

Verwijderd

Topicstarter
als je naar taskmanager gaat en daar de kolom *page faults* selecteerd, dan krijg je te zien dat die getalletjes steeds oplopen... bij mij is explorer al opgelopen naar 4 miljoen etc.... hoe voller die is hoe langzamer die gaat lopen :S is er geen mogelijkheid om die terug te krijgen ?!

Verwijderd

Dit is gewoon een teller die bijhoudt hoe vaak de processor heeft "misgegrepen". Het spreek een stukje geheugen (page) aan, alleen blijkt dit niet meer in RAM te staat. Maar moet dit opgehaald worden (dit is dus geen fout maar inherent aan de manier waarop het geheugen beheerd wordt).

Die teller op nul stellen zal jouw probleem niet oplossen, Je moet achterhalen welk proces zoveel geheugen verwacht dat andere processen uitgepaged worden. Volgens mij wordt het tijd je eens kwaad te maken met perfmon, dan kun je trends zichtbaar maken.

Verwijderd

Topicstarter
oke,
ga ik dat eens proberen
bedankt iig ;)
Pagina: 1