Toon posts:

Splinternieuwe kaart (X800XT PE) geeft vonk bij opstarten!!

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Gisteren zeer enthousiast hier nog een post gedaan dat ik eindelijk mijn lang verwachte kaart binnen zou krijgen, nu aangesloten en pats boem een vonk vanaf de kaart. Hoe kan dit in vredesnaam? Ik heb de volgende PC en heb hem op de volgende manier aangesloten:

Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe
CPU: P4 3,2 Ghz
Graka dus: X800 XT Platinum Editon van PowerColor (AGP)
HD: Maxtor SATA 200GB
Geheugen: Corsair TWINX1024-3200XL

Aangesloten:
Graka in moederbord (kan maar op 1 manier). Stroom rechtstreeks vanaf de voeding. Dat laatste heb ik gedaan omdat ik mijn hardeschijf heb aangesloten op een SATA-power cable van de voeding en deze dus niet kan doorlussen. Kan daar het probleem liggen?

Ik durf de kaart er niet meer in te steken....

Wat kan ik nu doen (de oude configuaratie werkt overigens nog)?

Groet ELPD

Verwijderd

Misschien een hele domme post maaruh...

wat dacht je van terug naar de winkel???

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard ga ik dat doen, maar kan ik iets fout hebben gedaan?

Verwijderd

Hmm..inderdaad heel hard terug met die kaart, want de kans bestaat dat ie nu toch echt stuk is...

Ik neem aan dat je je systeem wel hebt geaard?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Doet de kaart het nog wel ? (test hem eens in een ander systeem)

Verwijderd

Misschien een brakke voeding, die bij het aanzetten een flinke spanningspiek in de kaart pompte? Meja je zegt dat de rest nog werkt dus dat zal wel niet.

Dus ik denk een productiefout, want tijdens de installie kan eigenlijk weinig fout gaan

Verwijderd

JER00N schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:24:
Doet de kaart het nog wel ? (test hem eens in een ander systeem)
Dat zou ik dus maar ff niet doen hè

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles in de PC werk gelukkig nog. Heb hem gestest met mijn oude videokaart.

Zou het nog zo kunnen zijn dat er iets niet OK was ingesteld in de BIOS? Ik denk zelf dat dat niet kan aangezien dat automatisch gaat en ik nog nooit aan de voltage instellingen heb gezeten.

Mijn voeding is overigens een Thermaltake 560 W.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Goed aangedrukt? Niet eringedrukt terwijl je AGP "op slot" zit met dat schuif dingetje? Waar komt de vonk eigenlijk vandaan? En neem voor de zekerheid toch even dit stukje uit de FAQ door; Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...

[ Voor 59% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2004 22:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Welk schuifdingetje?

Verwijderd

Dat schuifdingetje dat om klikt als je hem er ver genoeg en heb geduwt, en hem dan soort "op slot" zet.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die aan de achterkant van je AGP slot zit...
daar zit tegenwoordig altijd een beveiligingsmechanisme waardoor de kaart niet zomaar uit het slot getrokken kan worden.
als je de kaart daar niet goed doorheen drukt (dattie dus niet vast klikt) zit de kaart ook maar half in je AGP slot, en dat kan grote vonken en rookwolken veroorzaken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

kan je de kaart mee borgen op je AGP slot :)
dan verschuift hij niet aan de achterkant een beetje mobo heeft er zon schuifje opzitten die van mij heeft dat ook

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Oh, zo'n schuifje....die zit niet op mijn moederbord, maar de kaart zat er gegarrandeerd goed in. Ik heb hem trouwens nog wel een keer opgestart met de nieuwe kaart maar dan zonder de voeding erop aan te sluiten, dan geeft i wel een signaal maar een rode tekst dat de voedingskabel erin moet... Dat heb ik dus nog niet weer gedaan.... Kan ik uit deze tekst (die ook in de handleiding staat) hoop putten, dat de kaart nog OK is?

• TommyGun
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Kun je zo niet weten. Moet je eerst aardig gaan benchen e.d en op zoek gaan naar '"fouten".

Je moet natuurlijk wel een goede molex aansluiting op de kaart aansluiten he. Anders krijg je idd die error dat die er niet in zit. Ik heb dit ook wel eens gehad terwijl er eentje inzat. (Een molex dus), maar deze was zo bagger dat ie maar half werktte. Andere molex gepakt (verleng stukje gebruikt dat bij VGA zat) en toen werktte 't weer.

Tip; pak een molex die samen met je CD-rom oid zit. Niet van de HDD. Dalijk blaas je die ook op ;).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Snippertje

Light up your life

Waar komt het vonkje vandaan?

Ik heb trouwens hetzelfde moederbord en er zit inderdaad geen klipje om het AGP slot op "slot" te houden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• JER00N
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:25:
Misschien een brakke voeding, die bij het aanzetten een flinke spanningspiek in de kaart pompte?
Hehe, dan moet je wel hele hoge spanningspiek hebben, wil je daadwerkelijk vonken zien ;)

• Satch
  • Niet online
Wat voor een voeding heb je? want een Qtec zal ook niet veel helpen met het werkzaam krijgen van dit systeem..

Verwijderd

Topicstarter
Goed golex, uiteraard!! Ik heb niets te kiezen wat dat betreft... (ik heb overigens de paarse gebruikt, niet de gele)

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/graka.jpg

In het rode gebied was er een vonk!
Er is overigens geen zichtbare schade, de kaart stinkt alleen wel!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding, zie eerdere post of kijk op: http://www.thermaltake.com/purepower/W0023.htm

Verwijderd

Tja...da's wel waar de condensatoren zitten...daar bouwt zich natuurlijk aardig wat spanning op....ik zou gewoon een andere kaart halen...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Dat gebied is dus het gedeelte dat zorgt voor de voeding van de core/geheugen. Beetje apart dat daar blijkbaar zo'n hoge spanning is ontstaan dat er een vonk kon ontstaan... maar gezien het feit dat de kaart nog wel werkt als je hem boot zonder molex-aansluiting zou ik denken dat de kans dat ie nog goed is wel redelijk aanwezig is... maar d'r is natuurlijk maar 1 manier om daar achter te komen ;)

• JER00N
  • Niet online
Een vonk hoeft idd niet altijd meteen het einde van je hardware te betekenen. Ik moest een keer mijn pc afsluiten via de jumpers op het moederbord (ik had de powerbutton nog niet aangesloten) en toen maakte ik met de schroevendraaier ook per ongeluk kortsluiting tussen twee pinnetjes (ik weet niet precies hoe het ging). Maar hij draait nog steeds :)

Verwijderd

Topicstarter
Klik op onderstaande foto's voor een vergroting:

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/graka2_klein.jpg

..en..

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/graka3_klein.jpg

Zien jullie iets?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Nee, ik zie er niets vreemds aan...
Al een tweede keer geprobeerd??

Verwijderd

Dikke kans dat je je geheugen hebt opgeblazen.

Helaas komt dit té vaak voor. Je had je PC niet ontladen zeker?

Alleen uit is niet voldoende! De voeding uitzetten, of de stekker eruit, is érg belangrijk, anders heb jij bijvoorbeeld nog de +5VSB die nog actief stroom levert. En een paar keer op de aan/uitknop beuken om de laatste restjes d'r uit te krijgen kan ook nooit kwaad.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Totaal niet te zien, waar die vonk vandaan kwam ts
mooie foto's!
Laat ze in de winkel het testen, deze kaart niet meer in je eigen mobo doen!
Een vonk is niet best, heel misschien is er een elko niet ok. (die ronde bussen met paars)

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf ontladen en mijn voeding uitgezet (met hoofdschakelaar), alvorens ik de kaart plaatste. Lijkt me sterk dat dat het is, en waarom zou deze ontlading dan plaatsvinden in mijn videokaart....ik denk dat er niets anders opzit dan testen. Ik zal zoveel mogelijk onderdelen loskoppellen.

Verwijderd

Topicstarter
Nadeel is dat ik mijn videokaart via internet heb besteld (komplett.nl), dus teruggaan naar de winkel zit er niet in. Dat wordt dan eerder terugsturen (helaas!)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik zou hem inderdaad even laten testen, als het mogeljik is op hetzelfde mobo.Ik denk niet dat ze moeilijk zullen doen over een nieuwe kaart, kan alleen een tijdje gaan duren.

edit: ik zie nu dat je hem online hebt besteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Snippertje op 23-12-2004 23:51 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Dat veranderd de zaak wel he, want je moet max 8 euro aan verz kosten betalen.
Maar omdat deze kaart toch al vrij duur is denk ik dat je beter wel terug kan sturen voor een nieuwe, behalve als ze alleen maar gaan testen en weer terugsturen, dan heb je er nog niks aan.

Afrading/koppigheid mode: Ik zou zelf het toch nog ff proberen te testen of die nog aangaat en allerlei testen: prime, memtest, 3Dmark01/03/05, allerlei spellen van DOOM3, Half Life2, Battlefield, Warcraft III, UT2004 (gewoon allemaal de demo uitproberen).
Proberen hoog over te clocken en ondertussen goed kijken of alles goed gaat :+

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

Zoals gezegd nog een keer testen. Zeker als je hem terug moet sturen. Want als blijkt dat ie daar prima werkt ben ondertussen ruim 16 euro verzendkosten verder en misschien wel nog onderzoekskosten oid.

[ Voor 5% gewijzigd door Millennium op 24-12-2004 00:03 ]

Rampen bak 2004

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Op de foto graka2 net rechts naast de draadjes van je koeler daar zit een een condensatorje.

33
c41

Staat erop en dan op het logo is dat zwarte stift of zo of is die doorgeslagen,want het is op de foto niet goed te zien.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Bware81 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:19:
Op de foto graka2 net rechts naast de draadjes van je koeler daar zit een een condensatorje.

33
c41

Staat erop en dan op het logo is dat zwarte stift of zo of is die doorgeslagen,want het is op de foto niet goed te zien.
Dat is zeer zeker stift! Zit op alle...

Ok, ik ga hem toch maar testen. Hoe kan ik dit volgens jullie het beste doen? (dus echt zo veilig mogelijk)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Inderdaad - op de bovenste foto is C1528 duidelijk defect. Waarschijnlijk doorgeslagen, komt wel eens voor.
edit: na vergelijking met de andere foto inderdaad blijkbaar een streep van viltstift.

[ Voor 29% gewijzigd door joopv op 24-12-2004 00:33 ]

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
Je hebt niks te vrezen, er gewoon weer instoppen en testen maar. Er is best een grote kans dat er helemaal niks kapot is.
Mocht hij wél kapot zijn dan maakt het echt niet uit of je hem er nu 1keer in had gedaan of 10keer, hijs door die eerste keer kapot gegaan, men weet niet dat je het een 2e keer hebt geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:30:
Je hebt niks te vrezen, er gewoon weer instoppen en testen maar. Er is best een grote kans dat er helemaal niks kapot is.
Mocht hij wél kapot zijn dan maakt het echt niet uit of je hem er nu 1keer in had gedaan of 10keer, hijs door die eerste keer kapot gegaan, men weet niet dat je het een 2e keer hebt geprobeerd.
Klinkt wel wat makkelijk....ik kan door al dat testen ook andere onderdelen (in PC) kappot maken, toch?

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:36:
[...]

Klinkt wel wat makkelijk....ik kan door al dat testen ook andere onderdelen (in PC) kappot maken, toch?
En ondertussen ben je 2 uur verder, en is de vraag nog steeds "doet ie het of doet ie het niet..." Simpele oplossing voor sluit hem aan of stuur hem terug. Ik zelf zou voor de laatste gaan zeker als ie al doorgebrand ruikt....

morgen weer een dag, welstruste :7

Verwijderd

Topicstarter
Ok...nog 1 vraag en dan hak ik de knoop door. Is het mogelijk om de kaart als enige aan te sluiten op de voeding? Als dat kan doe ik dat en mocht er dan weer iets gaan roken zeg maar dan weet ik dat er iets flink mis is in de kaart. Doe i dat niet dan probeer ik het nog een keer in de PC.
Waarom zou je dit doen? Nou, aangezien de kaart wel werkt ZONDER de voeding.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Je kan het niet als enige aansluiten, je moet wel tenminste wel op je moederbord aansluiten en voor enige beeld dus ook: 1 Geheugen module, processor, moederbord, monitor en videokaart.

Die minimale onderdelen eerst als goed: harde schijf erop> met allerlei spellen en programma's (3Dmark, Atitool) testen en goed opletten.

offtopic:
Gaaap altijd zo laat online of gewoon wachten op reacties? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Archimond op 24-12-2004 01:21 ]

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Potver....en nu wil ik weten ook hoe dit afloopt :P

• _Brake_
  • Laatst online: 06-08 21:43
Ik zou hem zeer zeker NIET weer terugstoppen in je eigen mobo, of je moet ergens nog een oud afdank pctje hebben staan. Laat de service afdeling van komplett.nl maar een mobo (en eventueel andere onderdelen) slopen om te kijken of ze je geen goede kaart hebben geleverd! Kom op, de verzendkosten wegen niet op tegen 1) een goed werkende kaart en 2) geen verder gesloopte hardware!

Een vonk lijkt mij te duiden op kortsluiting, iets wat je niet echt in je pc wil (tenzij het is om te booten/resetten ;))

Edit:

Die X800XT PE is toch een van de beste / duurste kaarten die er is? Bespaar je die paar euro toch niet man! :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Brake_ op 24-12-2004 01:55 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Als het moederbord kapot gaat door de VGA, is er dan geen kans voor hem om de schade te achterhalen op de winkel waar hij de VGA heeft gekocht?

Verwijderd

Om een vonk te krijgen hoef je echt geen hoge spanning te hebben hoor.
Pak maar eens een 9volt blok en zet die tegen een stuk metaal. Krijg je een dikke vonk!
met minder gaat dat ook prima, zolang de spanningsbron genoeg piekvermogen kan leveren.

Of de kaart schade heeft opgelopen is mischien moeilijk te zeggen, ik kan vanaf hier het plaatje niet bekijken.

Het zou kunnen zijn dat er een defect component op het bord zit die doorgefikt is, maar het kan ook een productiefout zijn. een klein druppeltje tin dat ergens tussenzat kan dan kortsluiten en doorfikken zonder dat er schade ontstaat.

Je hebt niet toevallig de laatste tijd kabeltjes lopen knippen waar die dunne ijzerdraadjes vanafkomen??

De brandlucht is overgens wel verdacht, als na een aantal grondige tests er geen fout opduikt zou ik hem zelf wel houden. er zit toch een jaar garantie op, niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, kaart er weer in gestopt, en hij werkt! GELUKKIG

Nu ga ik hem zo goed als dat kan testen...
Tips zijn (nog meer) welkom...!!

Groet ELPD

Verwijderd

Zeg ik zit nog even naar die foto's te kijken. Maar recht bovenaan op de eerste foto zitten 3 kleine onderdeeltjes:

Boven elkaar staan (ondersteboven):
R472
B52
En daaronder mis ik de C572, die zit er niet (meer) op :?

• _Brake_
  • Laatst online: 06-08 21:43
Ja, zo ken ik nog een :) Op de eerste foto, direct links naast de FAN connector.

Mist ook zo'n ding » R1573 mist!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten flikkert het scherm af en toe? Kan dat kloppen?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38
_Brake_ schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:07:
Ja, zo ken ik nog een :) Op de eerste foto, direct links naast de FAN connector.

Mist ook zo'n ding » R1573 mist!
En toch ziet dat er anders uit. Op de onderkant missen wel meer onderdelen, maar dat ziet er nog allemaal netjes uit qua soldeerwerk. Kijk je op de voorkant, dan zie je een slecht afgewerkt soldeerpuntje, alsof daar wél eerder een weerstand heeft gezeten.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:12:
Bij het opstarten flikkert het scherm af en toe? Kan dat kloppen?
Dat kan gewoon het overschakelen naar een andere resolutie en/ of refreshwaarde zijn. Dat hoeft niets te betekenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-12-2004 14:14 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30
Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/802/graka17tf.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/8649/graka25nc.jpg
dus...

Het ziet er in inderdaad een beetje gek uit, maar het lijkt me sterk dat er onderdelen afgesprongen zijn zonder dat de TS dit gemerkt heeft... :?

offtopic:
Overigens ook even mijn complimenten voor de mooie en zeer duidelijke pics! :) Voegen toch toe aan zo'n topic :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:51:
Nou, kaart er weer in gestopt, en hij werkt! GELUKKIG

Nu ga ik hem zo goed als dat kan testen...
Tips zijn (nog meer) welkom...!!

Groet ELPD
Kan ik hier uit opmaken dat je kaart geen vonk meer geeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Snippertje op 24-12-2004 14:31 ]

• Xander
Dus :?

Dat een kaart op het eerste gezicht weer werkt betekend niet direct dat we er niet meer over mogen discussiëren lijkt me?

edit:

Oh, dan verander je je post, het kwam net even over als een "kijk mensen het is weer goed, geen reden voor discussie meer!"-quote :P

Maar als de kaart weer werkt mag je wel afleiden dat hij geen vonk meer geeft lijkt me ja ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 24-12-2004 14:32 ]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
@TS: Kijk als je 'm nou terug had gestuurd had ie het bij hen mogelijk gewoon gedaan. Dan had je 'm net zo hard weer teruggekregen met de mededeling: hij doet het gewoon. Was je wel 2x verzendkosten verder geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, de videokaart werk tot op heden nog uitstekend. Ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken, vandaar mijn vraag hoe kan ik er zo zeker mogelijk van kan worden/zijn dat mijn kaart geen schade op heeft gelopen? Welke tests moet ik dan precies uitvoeren, naast het gewoon gebruiken van Spellen en andere software.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:43:
Voor de duidelijkheid, de videokaart werk tot op heden nog uitstekend. Ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken, vandaar mijn vraag hoe kan ik er zo zeker mogelijk van kan worden/zijn dat mijn kaart geen schade op heeft gelopen? Welke tests moet ik dan precies uitvoeren, naast het gewoon gebruiken van Spellen en andere software.
Mischien kun je ATI Tool gebruiken die scant ook voor fouten in het beeld. Verder gewoon 3dmark in een loop zetten als dan alles goed blijft is het in orde.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga ik doen, jullie horen later wat het resultaat is...

Verwijderd

als er geen condensators bol staan ofzow dan zijn die meestal nog wel goed

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:27:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
dus...

Het ziet er in inderdaad een beetje gek uit, maar het lijkt me sterk dat er onderdelen afgesprongen zijn zonder dat de TS dit gemerkt heeft... :?

offtopic:
Overigens ook even mijn complimenten voor de mooie en zeer duidelijke pics! :) Voegen toch toe aan zo'n topic :)
Als ik dat zo bekijk en terug denk aan mijn lesje smd technieken afgelopen week dan heeft daar nooit een onderdeel gezeten. Zo ziet het het er uit voor dat er een component op wordt 'geplakt'.
Als het er zou zijn gesprongen zag je wel veel meer soldeer zitten het enige wat je nu ziet is het gewone soldeer voetje voor componenten.

No signature found

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Xof

Ach ik heb ook wel eens vonkjes van kaarten af zien komen op mijn werk, maar dat komt omdat de kaart er dan niet goed inzat, misschien zat die er niet helemaal lekker in op dat moment? :)

Maar hij doet het iig nog dat is het belangrijkste en zoals iemand hier al eerder zei maar goed dat je het getest hebt omdat je hem dus anders keihard weer terugkrijgt.
Ik had het zelf ook getest hoor, ben niet zo bang dat de kaart de mobo ook opblaast, kans is erg klein als dat zou gebeuren. Als die kaart al kapot was gegaan door die vonk dan zou die opzich ook geen schade meer aanrichten op je moederbord..

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
draaide de fan? Misschien een kapotte fan (als je geluk hebt) je zou um dan eens kunnen starten met de fan connecter niet ingestoken.

• Xander
Schapie schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:28:
[...]

Als ik dat zo bekijk en terug denk aan mijn lesje smd technieken afgelopen week dan heeft daar nooit een onderdeel gezeten. Zo ziet het het er uit voor dat er een component op wordt 'geplakt'.
Als het er zou zijn gesprongen zag je wel veel meer soldeer zitten het enige wat je nu ziet is het gewone soldeer voetje voor componenten.
Da's leuk om te weten dan voor de TS ;)
Abaddon1 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:02:
draaide de fan? Misschien een kapotte fan (als je geluk hebt) je zou um dan eens kunnen starten met de fan connecter niet ingestoken.
Hoe kan een fan een vonk veroorzaken? Oververhitting kan ik nog begrijpen, een vonk niet echt :+

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:32:
[...]

edit:

Oh, dan verander je je post, het kwam net even over als een "kijk mensen het is weer goed, geen reden voor discussie meer!"-quote :P
Offtopic: sorry er ging wat mis met posten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen, alles lijkt in orde. Wat ik heb gedaan is het volgende:
- CounterStrike "Condition Zero", Hitman Contracts en Colin McRae Rally 2005 geïnstalleerd en met de highest options uitgebreid gespeeld.
- 3DMark®05 (Build 1.0.0) geïnstalleerd en laten draaien, met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/score_24-12-04.jpg

Vannacht laat ik “memtest86” nog even lopen en als die geen fouten geeft, moet het goed zijn denk ik.

Als je nog suggesties hebt voor andere tests, hoor ik dat graag!

Iedereen die heeft bijgedragen aan deze toptic, bedankt voor het meedenken!!!

Groeten ELPD!

• ID-College
  • Laatst online: 09-08 16:28
Hmm wel beetje lage score voor een X800XT. Mijn 9800XT haalt over de 3000 punten.
Heb je de omega beta drivers? Die doen het namelijk errug goed :D
Je moet er makkelijk over de 5000 punten kunnen halen geloof :)

[ Voor 19% gewijzigd door ID-College op 24-12-2004 22:48 ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Zet alles maar eerst op laagste instellingen voordat je gaat benchmarken en kijk of de AGP speed ook op 8X staat en fastwrites aan?

Dit heeft iemand anders van Futuremark:
3DMark Score: 5485 Clear Computer
User: jbonti@yahoo.com
Date: 2004-12-22

CPU: Intel Pentium 4 2999 MHz
GPU: ATI RADEON X800 XT PE, 519 MHz / 560 MHz
Display Driver: 6.14.10.6497
Driver Status: WHQL - FM Approved

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:24

Polycom

Poes van goud

Jezus wat hoor ik toch de laatste tijd problemen met de nieuwe ati kaarten..
ik denk echt dat mijn volgende kaart een nvidia wordt...

P.s ik zie geen zichtbare schade
p.s 2 ruil je kaart voor de best nvidia kaart (de 6800 ultra toch?)

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Score is inderdaad wat laag ja, enne ATI kaarten zijn net zo betrouwbaar als nvidia vind ik hoor :)

[ Voor 71% gewijzigd door Av3ng3rtje op 25-12-2004 00:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:35:
Nou mensen, alles lijkt in orde. Wat ik heb gedaan is het volgende:
- CounterStrike "Condition Zero", Hitman Contracts en Colin McRae Rally 2005 geïnstalleerd en met de highest options uitgebreid gespeeld.
- 3DMark®05 (Build 1.0.0) geïnstalleerd en laten draaien, met als resultaat:

[afbeelding]

Vannacht laat ik “memtest86” nog even lopen en als die geen fouten geeft, moet het goed zijn denk ik.

Als je nog suggesties hebt voor andere tests, hoor ik dat graag!

Iedereen die heeft bijgedragen aan deze toptic, bedankt voor het meedenken!!!

Groeten ELPD!
weet je zeker dat je antyaliasing en de filtering enz enz heb uitstaan.
scheeld een hele hoop punten

• dinkelover
  • Laatst online: 23:53
Score is idd veel te laag TS!! Doe er wat aan! Daarvoor heb je niet zoveel geld uitgegeven, had je namelijk 300 euro kunnen besparen, als dit je score zou blijven :) Ga niet akkoord met minder dan 5500! Dat moet in jouw systeem zeker haalbaar zijn.

pepernooot

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de standaard test van 3DMark05 en heb alle performance instellingen in het "ATI Catalyst Control Center" op het hoogste staan. Dus op kwaliteit i.p.v de middenweg of performance. Verder heb ik zojuist de laatste drivers geïnstalleerd (van ATI) en een nieuwe bench uitgevoerd, resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/score_25-12-04.gif

Het begint ergens op te lijken maar het resultaat is nog lang niet wat ik had gedacht/verwacht.

Is het nog een idee om de Omega drivers te gebruiken?

Groet!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je wel de nieuwste moederbord drivers geinstalleerd? Dat maakt nogal wat uit in de meeste gevallen.

Verwijderd

Is het nog een idee om de Omega drivers te gebruiken?
Hoeft niet persé, Cat4.12 is ook goed. Normaliter moet je met jouw config rond de 5600/5700 scoren.

Verwijderd

Bij mij vliegen de vonken continu rond :P

Maar dit gebeurd altijd iets je aansluit.

maar dit gebeurd altijd bij stekkers...

neit bij videokaarten.. andere niet gezond...
Voordat je het weet heb je een "brandende" videokaart in je kast. Dus hup terug!

Verwijderd

Topicstarter
Zo lang die het nog (goed) doet blijft de kaart erin zitten.

De laatste bench die ik heb gedaan resulteerde in:

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/score_2_25-12-04.gif

Uitgebreid:

Afbeeldingslocatie: http://www.therejects.nl/score_2_25-12-04_specs.gif

Dit komt doordat ik de CPU iets omhoog heb geschroefd, van 3.52 Ghz naar 3,6 Ghz en ik alle opties op preformance heb gezet i.p.v kwaliteit.

Ik blijf het een raar programma vinden aangezien een ieder met verschillende instellingen kan werken en je het dus nooit echt goed kunt vergelijken (behalve voor jezef).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 02:16 ]

• d0s
  • Laatst online: 23:28

d0s

sssst

Dat is een nette score, haal ik ook met gelijkwaardig systeem

• d0s
  • Laatst online: 23:28

d0s

sssst

plus die kleine cpu winst kan nooit die performance winst opleveren, en het op performance zetten ook niet!!

raar

heb je misschien nog iets anders verandert ?

Verwijderd

Topicstarter
d0s schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 02:16:
heb je misschien nog iets anders verandert ?
Ja, ik heb wat processen die op de achtergrond liepen uitgezet...(maar niks bijzonders)
McAfee Security Center bijvoorbeeld, heb ik AAN laten staan.

Ik zal hem morgen nog eens laten lopen als alle processen ook lopen...(kijken wat er gebeurd)

Ga nu slaapje doen....Trusten!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 02:25 ]

• dinkelover
  • Laatst online: 23:53
Iedereen andere settings? Nee hoor, bijna iedereen heeft gewoon de freeware versie en dan kun je maar een (1) test draaien :+ Oftewel de freeware versie geeft een heel goed vergelijkingsbeeld! En wat in het ati control panel wordt ingesteld wordt geloof ik wel weer overruled door 3DMark.

Verder die 5700 is al veel beter, waarschijnlijk nog achtergrond applicaties draaien bij de vorige slechte scores? Of wat had je veranderd?

Ik zie je CPU score 2,0 fps en 2,9 fps... Met P4 3,52? @3,6? Vreemd, ik met mijn P4 2,66 haal dit standaard, @2950 (durf niet hoger ;) ) is het 2,2 en 3,0 fps. Zou ergens iets toch niet geheel optimaal werken denk ik dan.

pepernooot

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24

Bjk

- Klein vraagje tussendoor is de X800XT PE een AGP of PCI-E kaart? -

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ook niet de instellingen in 3DMark®05 (Build 1.1.0) maar de instellingen van de videokaart en het wel of niet hebben draaien van processen. Ik heb nu namelijk weer een test gedaan zonder de processen die draaien (en dan zijn er best wat) af te sluiten en dan ligt de score weer halverwege de 4000, namelijk op: 4556

Verwijderd

Topicstarter
Bjk schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:07:
- Klein vraagje tussendoor is de X800XT PE een AGP of PCI-E kaart? -
Kaart is: AGP

Verwijderd

plus die kleine cpu winst kan nooit die performance winst opleveren, en het op performance zetten ook niet!!
Idd, op "performance" haal ik slechts een kleine 300 punten meer dan op "high quality" met een X800Pro@XTPE. 6100 vs 5800.

Op "high performance" doe je trouwens volledig bilineair filteren, het ziet er niet uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 15:49 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:35:
Memtest86 test je werkgeheugen van je systeem, niet het geheugen van je videokaart (voor zo ver ik weet, dus dat had je (eigenlijk) niet hoeven te doen... ;)
Pagina: 1