Toon posts:

Waar 128 bit FX5200 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mooie miskoop gedaan. Bij Mycom heb ik een Asus V9520 Magic/T Geforce FX5200 met 128 MB DDR gekocht. Volgens Mycom's site heeft deze kaart een geheugen kloksnelheid van 400 MHZ, terwijl dit slechts 333 Mhz is.
Maar wat nog erger is, is dat deze kaart slechts een memory bus van 64 bit heeft. Op de Asus wordt natuurlijk niks vermeld over deze afgeknepen memory bus.
Dus ik wil vragen of iemand weet iemand waar ik een FX5200 kaart met een 128 bit memory bus kan kopen.
De meeste bedrijven geven namelijk geen informatie over deze belangrijke snelheidsgraadmeter van een grafische kaart.
Zeg alsjeblief niet dat ik een ATI-kaart moet kopen, want ik gebruik veel Linux er hiervoor heeft ATI geen goede ondersteuning.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Je kunt toch gewoon mailen naar de winkel waar je hem eventueel wilt kopen met de vraag of hij een 64 of 128 bit geheugen-bus heeft?

FX5200 is sowieso een miskoop, 64bit of 128bit; ze draaien allebij geen games.
Je kunt nog beter een GeForce 4 TI kopen want deze zijn zelfs sneller dan de FX5200.
Maargoed, als je hem echt wilt hebben, moet je hem gewoon kopen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Koop die kaart alsjeblieft niet. Koop dan een ATI Radeon 9200 of om niet te flamen; een nVidia 5600 op z'n minst. Reviews over die GeForce FX 5200 kun je o.a vinden op http://www.tomshardware.com en ik heb die kaart zelf ook gehad. Ik moet zeggen, hij was iets beter met DX9 games dan mijn oude GeForce 2 MX 400. Gelukkig heb ik nu een beter beestje. :Y)

Maar bekijk eens wat reviews en denk dan nog eens na ;). Deze bijvoorbeeld: Review @ Tom's Hardware Guide

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2004 22:25 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:06:
Ik heb net een mooie miskoop gedaan. Bij Mycom heb ik een Asus V9520 Magic/T Geforce FX5200 met 128 MB DDR gekocht. Volgens Mycom's site heeft deze kaart een geheugen kloksnelheid van 400 MHZ, terwijl dit slechts 333 Mhz is.
Maar wat nog erger is, is dat deze kaart slechts een memory bus van 64 bit heeft. Op de Asus wordt natuurlijk niks vermeld over deze afgeknepen memory bus.
Dus ik wil vragen of iemand weet iemand waar ik een FX5200 kaart met een 128 bit memory bus kan kopen.
De meeste bedrijven geven namelijk geen informatie over deze belangrijke snelheidsgraadmeter van een grafische kaart.
Zeg alsjeblief niet dat ik een ATI-kaart moet kopen, want ik gebruik veel Linux er hiervoor heeft ATI geen goede ondersteuning.
Check het ATi en nVidiatopic voor m'n recentelijke tirades ivm de fglrxdriver :)

Wel, ik moet ook geen ATi, maar ATi uitsluiten is wel een beetje kort door de bocht. Als je namelijk een R9200 of eerder koopt, krijg je een r200 core, en die wordt door opensource drivers ondersteund en ondersteunt dus ook direct rendering (mits je Xorg 6.8.x hebt).

Je bent echt beter af met een iets hoger model dan een 5200, 5200 is namelijk niet eens de moeite om een FX-serie te kopen, zoals hierboven al gezegd werd is een GF4Ti meestal nog sneller.

Verwijderd

ik heb een 256-bits momery bus op mijn fx5200, maja dar heb je niet zoveel aan, alhoewel je het geheugen enorm ver kunt opschroeven, (neem dan fx5200U), dan heb je een 128 core interface en 128-bits mem interface (presteerd aanzienlijk beter)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hehe... tja waar zou de extension Magic nou voor staat....64-bits... he.. in ieder geval zeggen de gasten van asus dat het 64-bits is.. anderen nemen de moeite niet de naamlabel aan te passen!

There is no place like ::1

Pagina: 1