hey, ik heb een vraagje, misschien wel dom maar het kan me misschien een nieuw geheugenkaart kosten. Ik heb nu een AMD athlon XP 2000+ ; 1,66Ghz ; 256MB, niet zo geweldig, ik weet het maar ik heb ook enkele pentium 1 staan. Zou het mogelijk zijn om de 256MB van die pentium 1 in mijn amd te steken, zodat ik 512MB krijg??
Hoogstwaarschijnlijk niet, het is waarschijnlijk nog SDRAM dat in die P1 zit en je moet er een DDR bijprikken in je AMD
Ligt er een beetje aan wat voor RAM het is? 
Als je er zo verder geen info bij geeft neem ik aan dat in die P1 PC100 SDR-SDRAM zit, waarschijnlijk zit er in je AMD bak DDR-SDRAM, dat gaat dus sowieso al niet werken...
Als je er zo verder geen info bij geeft neem ik aan dat in die P1 PC100 SDR-SDRAM zit, waarschijnlijk zit er in je AMD bak DDR-SDRAM, dat gaat dus sowieso al niet werken...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Wilde ik laatst ook proberen, maar de geheugenkaartjes van mijn oude pc pasten niet eens op mijn moederbord (mobo zit 3 "verhoginkjes" in geheugenbank). Terwijl het geheugen van mijn oude pc 2 van die dingen had. 
Geheugen oude pc:
_______n_________n_________________
Moederbord:
______n__________n________n________
En je zit ook met snelheden van het geheugen
Geheugen oude pc:
_______n_________n_________________
Moederbord:
______n__________n________n________
En je zit ook met snelheden van het geheugen
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 21:45 ]
Waarschijnlijk?Megamind schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:40:
Hoogstwaarschijnlijk niet, het is waarschijnlijk nog SDRAM dat in die P1 zit en je moet er een DDR bijprikken in je AMD
Overigens hangt het van het moederbord af, misschien ondersteunt ie PC100 en/of PC133 RAM ipv DDR.
Maar AnThR4XX, kijk uit als je even nieuw geheugen koopt dat je niet lukraak wat meeneemt want je hebt dus geen idee wat je nodig hebt, of wat je hebt... zorg dat je dat weet
[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 23-12-2004 21:43 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Semi-offtopic: Ik snap eigenlijk nieteens dat mensen dit zomaar gaan "proberen" zonder eerst even wat research te doen?Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:42:
Wilde ik laatst ook proberen, maar de geheugenkaartjes van mijn oude pc pasten niet eens op mijn moederbord (mobo zit 3 "verhoginkjes" in geheugenbank). Terwijl het geheugen van mijn oude pc 2 van die dingen had.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Heb ik ook gedaan, moederbord van mijn pc kon geen PC100 aan. Ik had 1 reepje PC100 en een reepje PC??? in mijn oude pc zitten. Ik die PC??? testen in mijn pc. Helaas, past niet op mijn moboXanderH schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:45:
[...]
Semi-offtopic: Ik snap eigenlijk nieteens dat mensen dit zomaar gaan "proberen" zonder eerst even wat research te doen?Ik heb ook nog nooit iemand gezien die een ISA kaart in een PCI slot probeerde te stoppen geloof ik... en wat betreft geheugen, hier is toch ook meer dan genoeg over te vinden...
Neem de handleiding van je moederbord door
En om je kennis te verrijken kun je de FAQ van dit subforum doornemen onder het Geheugen gedeelte 
Basic gevalletje, dicht dus.
Basic gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()