Toon posts:

[2003] Creative SB Live 5.1 geluid maar door twee speakers?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lieden,

sinds een aantal maanden ben ik (thuis)gebruiker van Windows Server 2003. Ik heb nu echter een probleempje met mn drivers voor mn Creative SB Live! 5.1 geluidskaart. Ik krijg wel geluid, maar niet in 5.1. Ik krijg maar door 2 speakers geluid. Het is zo dat Creative ook niet wil helpen (w2k3 wordt niet ondersteund).

Misschien hebben jullie tips/tricks?

Patrick

P.S. De instellingen in de sound-dialog zijn wel goed. Staat gewoon op 5.1. Heb zowel de (nieuwste) creative drivers gebruikt als de standaard MS zooi.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de Windows 2000 driver al eens geprobeerd? Bij mij werkte die namelijk prima toen ik server 2003 een tijdje op een desktop draaide waar ook zo'n kaartje in zat :) Ik pas de titel even ietsje aan zodat het probleem iets duidelijker is beschreven.

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 24-12-2004 00:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:06:
Heb je de Windows 2000 driver al eens geprobeerd?
Volgens mij zijn dat dezelfde. Zitten in dezelfde 'pack' als de XP drivers.

Verwijderd

Je moet in de Creative soundmixer ook nog een keer instellen dat je 5.1 wilt en eventueel in de Creative player (wat een *kut* player) de knop cmss op aan zetten voor standaard gebruik van de middelste speaker.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Dit heb ik ook wel eens gehad, met 2003 en XP. De nee keer gaat het wel goed en de andere keer niet (zowel met XP drivers als van creative). Er valt echt geen touw aan vast te knopen. Ik draai nu overigens (tijdelijk) 2003 met het livedrive_unipack of zoiets van creative, en dat werkt op dit moment.

Roomba E5 te koop

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik herinner me iets van de tijd dat ik ze zelf verkocht.

Je hebt zo'n zooi standaard-instellingen (hall, theatre etc.) Probeer die 's op movie o.i.d. te zetten.
Heb vroegah (kaart gaat al een tijdje mee) vaak mensen terug gehad met dit probleem. de 'movie' instellingen loste dit altijd op.

Moet je maar ff neuzen, is voor mij ook alweer 3 jaar geleden :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:49:
ik herinner me iets van de tijd dat ik ze zelf verkocht.

Je hebt zo'n zooi standaard-instellingen (hall, theatre etc.) Probeer die 's op movie o.i.d. te zetten.
Heb vroegah (kaart gaat al een tijdje mee) vaak mensen terug gehad met dit probleem. de 'movie' instellingen loste dit altijd op.

Moet je maar ff neuzen, is voor mij ook alweer 3 jaar geleden :+
Ik gebruikte eerst niet die crappy drivers van creative, maar vanwege dit probleem gebruik ik ze toch. Denk je dat ik ook die software erbij moet instaleren?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de 'oude' drivers van de CD gepakt. Niet die van het web. Deze doen het wel!!!!

Creative! Goed werk! 8)7

Iedereen bedankt voor de hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 14:11 ]

Pagina: 1