Hallo,
Gisteren heb ik een VPN verbinding gemaakt vanuit mij thuis met de universiteit. Alles verliep vlekkeloos. Toen dacht ik:"ik remove op deze pc de VPN en maak deze op een andere pc (download kast) aan"
Goed, ik die VPN verbinding gewoon verwijderd, instellingen terug gezet naar de oude, restart, maar tot mijn verbazing geen internet meer.
Wat is er aan de hand:
tnx
Gisteren heb ik een VPN verbinding gemaakt vanuit mij thuis met de universiteit. Alles verliep vlekkeloos. Toen dacht ik:"ik remove op deze pc de VPN en maak deze op een andere pc (download kast) aan"
Goed, ik die VPN verbinding gewoon verwijderd, instellingen terug gezet naar de oude, restart, maar tot mijn verbazing geen internet meer.
Wat is er aan de hand:
- Ik krijg het volgende IP toegewezen: 169.254.237.221 Een voor mij totaal onbekend IP. Normaliter geeft mijn router (SiteCom) een ip als 192.168.0.3 ofzo. Heb geen idee waar dit ip 169.254.237.221 vandaan komt.
- Ik kan de setup van de router niet meer bereiken, normaliter via 192.168.0.1 in de browser.
- Wel kan ik met de andere pc's de router setup bereiken
- Sitecom router die IP's toekent aan mijn computers (alles XP)
- Op de computers staat bij tcp/ip dhcp ingeschakeld en automatisch een ip verkrijgen.
- Verder heb ik alle settings zo gezet zoals op deze computer (die dus wel op internet kan)
- Netwerkkaart uitschakelen/aanschakelen
- ip release en renew (resultaat krijg steeds dat foute IP weer)
- Alle onderderdelen van de verbinding verwijderen en opnieuw installeren
- Alle instellen nalopen
tnx