Toon posts:

Na VPN niet meer internetten, fout IP toegewezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik een VPN verbinding gemaakt vanuit mij thuis met de universiteit. Alles verliep vlekkeloos. Toen dacht ik:"ik remove op deze pc de VPN en maak deze op een andere pc (download kast) aan"
Goed, ik die VPN verbinding gewoon verwijderd, instellingen terug gezet naar de oude, restart, maar tot mijn verbazing geen internet meer.

Wat is er aan de hand:
  • Ik krijg het volgende IP toegewezen: 169.254.237.221 Een voor mij totaal onbekend IP. Normaliter geeft mijn router (SiteCom) een ip als 192.168.0.3 ofzo. Heb geen idee waar dit ip 169.254.237.221 vandaan komt.
  • Ik kan de setup van de router niet meer bereiken, normaliter via 192.168.0.1 in de browser.
  • Wel kan ik met de andere pc's de router setup bereiken
Wat is de setup:
  • Sitecom router die IP's toekent aan mijn computers (alles XP)
  • Op de computers staat bij tcp/ip dhcp ingeschakeld en automatisch een ip verkrijgen.
  • Verder heb ik alle settings zo gezet zoals op deze computer (die dus wel op internet kan)
Wat heb ik geprobeerd:
  • Netwerkkaart uitschakelen/aanschakelen
  • ip release en renew (resultaat krijg steeds dat foute IP weer)
  • Alle onderderdelen van de verbinding verwijderen en opnieuw installeren
  • Alle instellen nalopen
Iemand die me kan helpen?
tnx

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 21:40

Yucko

One clown to rule them all !

Het IP wat je "krijgt" is wat windows zelf aanneemt daar hij blijkbaar ingesteld is om middels DHCP een IP toegewezen te krijgen, en dit lukt dus niet om een of andere reden.

En daar je dus niet in dezelfde range zit als je router, kun je deze dus ook niet bereiken.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
JaJoah schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:39:
Het IP wat je "krijgt" is wat windows zelf aanneemt daar hij blijkbaar ingesteld is om middels DHCP een IP toegewezen te krijgen, en dit lukt dus niet om een of andere reden.

En daar je dus niet in dezelfde range zit als je router, kun je deze dus ook niet bereiken.
Aha ok, dat is al iets duidelijker, maar nu nog de vraag: hoe los ik het op?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:25
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:17:
[...]

Aha ok, dat is al iets duidelijker, maar nu nog de vraag: hoe los ik het op?
Netwerk trace maken, kijken wat er met je DHCP pakketjes gebeurt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
iemand andere oplossing(en) plz?

Verwijderd

bij de instellingen van de VPN die je hebt aangemaakt (jou pc) staat een vinkje bij geavanceerde TCP/IP instellingen: Standaard-gateway van het externe netwerk gebruiken, die uitzetten en je kunt weer internetten.

Andere probleem van je IP adress zal je op de server moeten veranderen, dat hij IP adressen uitdeelt ipv dat Windows dit bepaald.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:56:
bij de instellingen van de VPN die je hebt aangemaakt (jou pc) staat een vinkje bij geavanceerde TCP/IP instellingen: Standaard-gateway van het externe netwerk gebruiken, die uitzetten en je kunt weer internetten.
Ok dat wist ik maar probleem is dat die VPN verbinding weg is (gedelete) dus kan ik dat vinkje ook niet even aan/uitklicken. Heb al geprobeerd door dezelfde verbinding opnieuw te maken maar dat lukt ook niet meer op de een of andere manier.
Andere probleem van je IP adress zal je op de server moeten veranderen, dat hij IP adressen uitdeelt ipv dat Windows dit bepaald.
Ja ok maar ik kan vanuit mijn pc niet meer op de setup komen van de router. Even via de laptop proberen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de range veranderd van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1, maar dat moch ook niet baten.

Is er echt niemand die me kan helpen? Is format het enige middel?

*laatste schopje*
Pagina: 1