[Brom] PC audio op versterker - groundloop of anders

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 19:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een draadloos av send / ontvang systeem van de Aldi (Medion). Ik heb de zender op mijn geluidskaart aangesloten en de ontvang kant op mijn stereo. Op mijn stereo (midi setje) gebruik ik de DCC ingang (origineel bedoelt voor het aansluiten van een philips dcc aparaat). Het probleem is dat ik een constante brom hoor in het signaal. Als ik het volume opschroef wordt de brom ook harder. Hoe weet ik nu of dit een groundloop is (en hoe is dit het makkelijkste op te lossen) of wat anders ? Wij wonen in een erg oud huis waar geen enkel stopcontact geaard is. Wat zijn de makkelijkste (en goedkoopste) oplossingen?

Als ik de av zender / ontvanger gebruik voor video krijg ik dezelfde brom in het geluid. Beeldkwaliteit is overigens gewoon prima.

Kan dit ook aan de zender / ontvanger liggen?

Wie helpt mij op weg?

Info update: Wij hebben zowel de normale "tv-kabel' in huis alswel internet via de kabel. Omdat het hier om fysiek dezelfde kabel gaat vraag ik mij af hoe ik hier mee moet omgaan als ik kijk naar het verbreken van de aardlus.

Ik heb de faq gelezen maar helaas bood die mij onvoldoende info waar ik mee verder kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 23-12-2004 22:07 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

Topicstarter
*beleefd kickje*

Hopelijk is er iemand die na de kerstdagen dit bericht nog leest :)

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
sommige dingen klinken misschien gek, maar probeer maar eens een van de volgende ideeen:
- draai de stroomstekker van je midi-set eens om
- als dat niets oplevert; pak een stuk draad en verbind een blootliggend ijzeren deel (een schroefje op de achterkant ofzo) van je midi-set met een blootliggend deel van je CV installatie.
- als dat niets oplevert; probeer voor alle zekerheid ook eens een andere ingang op je midi-set als dat mogelijk is

suc6!

Verwijderd

Ik had er recentelijk ook last van toen ik een tv-kabel naar zolder doorgetrokken had... en bij mij hielp het apparaatje wat beschreven staat in Mantelstroom filter gevonden (ter info) :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb inderdaad al een mantelstroomfilter geprobeerd (tulp tulp) maar helaas mocht dit ook niet baten. Als ik de tv antenne uit de radio trek verandert er ook niets. Natuurlijk is de PC ook met de kabel verbonden (indirect) omdat wij kabel internet hebben.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:50:
Ik had er recentelijk ook last van toen ik een tv-kabel naar zolder doorgetrokken had... en bij mij hielp het apparaatje wat beschreven staat in Mantelstroom filter gevonden (ter info) :)
Heej, da's een bekend topic :)

Voor de TS:
Een brom is niet altijd een groundloop.
Belangrijk is dat je probeerd om te achterhalen hoe de brom veroorzaakt word, voordat je de oplossing bedenkt, of vraagt.

Laten we beginnen met het testen of het niet gewoon een defect is aan je wireless verbindinkje:
Sluit een walkman/discman/mp3 speler aan op de draadloze zender en laat deze iets afspelen (zorg wel dat je de walkman/discman/mp3 speler via een accu of batterij hebt lopen, dus geen enkel ander kabeltje erin.)
Werkt dit wel goed of juist niet?
Als dit ook bromt, dan heb je in ieder geval GEEN last van een groundloop bij je computer.
En is mogelijk je zender defect (of de adapter daarvan).
Als dit ook bromt, zet dan de zender eens uit, hoor je nu nog steeds brom uit de ontvanger?
Zo ja, dan kan je ontvanger (ook?) defect zijn (of de adapter daarvan).

sluit je walkman/discman/mp3 speler eens rechtstreeks aan op de DCC ingang. Nu wel of geen brom?

Om te controleren of het niet per ongeluk aan de kabelleverancier ligt:
Sluit alles weer aan zoals het was, je hoort nu weer brom en trek de kabel leverancier los, eerst bij je midi set, dan bij je computer (ook je internet verbinding).
Als dat het niet is, probeer dan eens meer stekkers te trekken, bijv. de 230v stekker van je monitor, printer, modem, TV...noem maar op.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 27-12-2004 14:39 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1