Toon posts:

Welke cd-r's>>>

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen:

Ik heb op dit moment nog geen writer, maar op het werk kopieer ik wel cd's en zo. Het enigste probleem is, daar gebruiken ze die Lenco cd's en nou had ik laatst een aantal van die cd's al een jaar (een jaar geleden gekopieerd). En stuk voor stuk zijn ze nu onleesbaar, het gaat om 10 cd's. Gelukkig kan ik ze nu opnieuw kopieren, we hadden de originele nog. Ik heb dus nu gehoord dat dat normaal is dat deze cd's na een jaar klote worden. Nou is mijn vraag: Welke cd's kan ik het beste gebruiken behalve de Lenco's.
Zelf dacht ik aan Philips (zijn wel duur, dan heb je wel goeie kwaliteit) Iemand nog andere suggesties voor goeie cd's...

O ja we gebruiken de IDE Plextor writer op het werk. Zelf ga ik me die ook halen!

Greetz
S

Verwijderd

Het beste philips ofzo ja vind ik zelf, voor die 2 cent meer...
ik heb hier nog verbatims en philips liggen van een jaar of 5 oud en die doen het nog goed.. maar die whitelabls en vage merken enzo vind ik echt klote (vooral die zilver/blauw! ej weet wel.. echt ALLEEN zilver/blauw geen opdruk, echt KUT).
verder schijnt het blijkbaar wel wat uit te maken voor cdbranders enzo ook ja, aangezien ik een brander had die sommige merken LEGE cds niet meer las (?)
maarj.. dit was een gare HP..
KOOP DUS NOOIT HP! HP ZUIGT!

• MightyP
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik gebruik Basf cd's, die met ceramische laag. bevallen mij uitstekend! Voor 80-minuten gebruik ik That's Write. Plextor levert zelf ook That's Write bij hun branders, dus dat moet wel goed zijn.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

That's write is geloof ik een middelmatige cd. Beter dan de echt whitelabels, maar er zijn betere merken.

Ik ben zelf errug positief over mutsui.
CD's van 2 jaar geleden doen het gewoon nog perfect..(goud/goud)
philips heeft ook een goede naam ja.

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

hier ging iets enorm fout!

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

• RdB_IA
  • Niet online

RdB_IA

42

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

RdB ging wel een boel fout uh??
Ik gebruik kodak gold, en arita gold.
Ik gebruik sinds ik me een beetje verdiept heb in dye colours etc alleen nog maar goud. Kodaks zijn best duur (74 min 3,75, 80 min 6,-). Arita gold kosten 2,60 per stuk

No problemos meer en goud brand het best voor audio cd's (hoogst percentage relectie!).

Verwijderd

Ik koop altijd van alles. merk of geen merk, maakt me niet uit.

De enige CDR's die bij mij echt rot worden nu na anderhalf tot twee jaar (!), zijn de groen/gouden, de enige die er in de begintijd waren. Zowel de merkloze als merken als Philips geven het een voor een op.

Verder heb ik echt alle kleuren en merken; maakt tot nu toe allemaal geen reet uit.

De groen/gouden zijn trouwens ook heel erg gevoelig voor zonlicht, veel meer dan de andere typen, heb ik gemerkt.

Ik blijf gewoon de goedkoopste nemen, volgens mij zijn ze allemaal toch na 5 tot 10 jaar wel weg, merk of geen merk, maar dan zitten we toch wel weer met dvd-writers of solid apparaatjes enzo dus...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:02
Ik brand op Maxell cdr 74 xl. Kosten 2,50 per stuk. Werken ook op 8x (heb een Plex 8220) :)
Ik houd me vanaf nu verre van MMore. Wat een verschrikkelijke zooi is dat!

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Wel vreemd dat dat alleen bij gouden cd's gegarandeerd wordt dat ie 100 jaren goed blijft onder normale omstandigheden! (dus niet in een donker laadje ergens in een kelder.. om rare reacties te voorkomen)
en ik zie er trouwens niets groens aan, goud is de kleur. Groen is een combinatie van blauwe dye kleur en een goude reflectie laag.
Goud is een combinatie van kleurloze/transparante dye kleur en goude reflectielaag.

zie dye info op www.cdmediaworld.com
quote:
The gold-colored CD-R uses the PhthaloCyanine pigment and a gold reflection layer. As the pigment is transparent, the golden reflection layer shines through the bottom side giving the `golden' look. Compared to the other colored media, the reflection contrast of the golden medium is the highest and the durability of such CD-R's is said to be over 100 years. As the golden medium's reflective property is the highest, if your friends or customers have problems reading data from any other burnt media, try using the gold medium CD-R.
/qoute

groenig goud is genaamd formazan.

Daarbij is het proces van Cyanine pigment dermate verbeterd ten aanzien van een aantal jaar terug dat de levensduur hiervan nu ongeveer op 20 tot 50 jaar ligt. Nadeel van dyes anders dan goud is dat ze meer licht absorberen waardoor een boel cdspelers die audiocd's niet accepteren. (ik heb er ervaring mee, een samsung en een jvc cd speler deden moeilijk met silver van that's write en ook met philips premium. Ritek gold en Kodak gold deden het een stuk beter op die apparaten)

Kodak en Ritek gold van nu gebruiken type 5: PhthaloCyanine.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Inderdaad MMore is REAL crapp! Ook uit ervaring!!
btw kodak en ritek gold doen het perfect op 8x ook al staat het niet op het doosje
Pagina: 1