Yamada DVX-6x00 topic deel III

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.330 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ik heb ook de audio bug gehad toen ik vd week mr and mrs smith heb gekeken.
Bij de 2e cd liep het geluid iets voor.

Zijn er anderen die dit ook meegemaakt hebben?
ligt dit aan de firmware (NewageV3) of aan de avi in kwestie?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit: I just did this mod from temi's _b4 version: replaced font (250 characters which fit into page 7) but I didn't lower the font limit from FF to F9 yet (in ARM). This version would show something funny if a file name has any of the last 6 font characters in file name. (this will be fixed when font works ok).
http://rapidshare.de/files/3258331/ZDVX6600.zip.html

I hate to admit but the file manager font on my second modified version does not work yet. So if you like to try this use temi's version: http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/APEX-YAMA_b4.zip He has tried it and it works. My version is just a minor font mod but that seems to be too much. If anybody is interested I wrote the firmware from cd-rw and I don't own a serial cable (yet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
http://rapidshare.de/files/3284346/ZDVX6600.zip.html
Now the hebrew font is fixed. The mod was done to Page 1 ROM:B400 7F 08 mov R7, #8 where 08 was replaced with 09. The mod was done to temi's _b4 version. So what this temi's firmware has now:
- Timing fix for .srt and .idx/sub (common subtitles text subroutine)
- ARM 1 patched to show special characters in file manager (fonts 20-FF)
- password is on but it's 3308
done earlier:
- volume window moved up
- area for subtitles enlarged
- subtitles valign=bottom
- centered subtitles
- 60 character bug fixed -> now more than 120 chars
- new fonts for file browser (probably too small)
- upgrade file name changed to ZDVX6600.BIN
- changed icons
- background images changed
- filebrowser with laza backgraouds.
- additional audio and video menus are no more hidden
I like this Temi's mod. I don't think it's perfect yet but the files I've been playing works except one (it's not PB problem however). Update was done with a cd-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al weer iets nieuws :)

at least filemanager font needs to be multiply of 4 by width. If other fonts are the same then you get corrupted fonts (some or all). Try this: http://rapidshare.de/files/3305459/ZDVX6600.zip.html

font 09-0A: Arial 19 [32 pix] [Spc 8] [Outline 2] [CutLR MinWidth 2] [MinHeight 18] [SameWidthNums] [SameWidthMinus] [RightMargin 1] [Width4] [4Color VarW] (256 characters)

Font 07-08: Kartika 19 [27 pix] [Spc 8] [Outline 2] [CutLR MinWidth 2] [MinHeight 16] [SameWidthNums] [SameWidthMinus] [RightMargin 1] [TopCut 1] [BottomCut 1] [Width4] [4Color VarW] (256 characters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Laatst online: 01-09 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:08:
I like this Temi's mod. I don't think it's perfect yet but the files I've been playing works except one (it's not PB problem however). Update was done with a cd-rw
Excuse me... PB??? Is dit een FW met packed bitstream support voor de DVX6600???

'k heb geloof ik wat gemist in dit forum. 'k wist niet dat dit al kon. Is deze firmware een beetje OK (en te vergelijken met MTZ zijn firmware, die ik nu al een heeeeele tijd met veel plezier gebruik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahendriks schreef op maandag 25 juli 2005 @ 15:59:
[...]

Excuse me... PB??? Is dit een FW met packed bitstream support voor de DVX6600???

'k heb geloof ik wat gemist in dit forum. 'k wist niet dat dit al kon. Is deze firmware een beetje OK (en te vergelijken met MTZ zijn firmware, die ik nu al een heeeeele tijd met veel plezier gebruik)?
yup het heeft PB :) en vandaag is er weer nieuwere versie, wat je ook doet het is voor Eigen risico maar de versie b4 b5 moeten zo goed als probleemloos werken
----------------------------------------------------------------------------------------------
is redelijk vegleijkbaar met mtz , wat je nu nog wel mist is de dingen die door NEWAGE er hardhandig zijn ingeprogrameerd zoals de MP3 speler, maar daar komt echt wel een oplossing voor ;)

--------------info over new B5 versie--------------
http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/APEX-YAMA_b5.zip
this new version by temi. I has been tested and fonts should work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi allemaal voor de 6600 :) maar ik heb een elta (oftewel een andere sticker ;)) zijn daar ook al mooie releases voor? of kan ik een 6600 ombouwen tot een elta mod zonder al teveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:03:
[...]

--------------info over new B5 versie--------------
http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/APEX-YAMA_b5.zip
this new version by temi. I has been tested and fonts should work.
Leuk zo'n nieuwe versie, maar ik krijg steeds foutmeldingen bij het branden van de BIN file.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:58:
[...]

Leuk zo'n nieuwe versie, maar ik krijg steeds foutmeldingen bij het branden van de BIN file.

Heeft iemand een oplossing?
Staat er! ;)

http://home.planet.nl/~feer0011/yamada6600.rar

hier in zit een
in die iso zitten 2 bestanden een Dummy en een ZDVX6600.BIN <-dAPEX-YAMA_b5
Dummy is gewoon ndoig
ZDVX6600.BIN is de update
na het branden check of er geen fouten zijn
http://home.planet.nl/~feer0011/MTKReMaker.exe
als je ook maar 1 error krijgt met deze check op de bin
GA NIET verder

-----------AC neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor Dooie Spelers------------------

-----------------------Elta-------------------------------------------------------
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 04:07:
mooi allemaal voor de 6600 :) maar ik heb een elta (oftewel een andere sticker ;)) zijn daar ook al mooie releases voor? of kan ik een 6600 ombouwen tot een elta mod zonder al teveel moeite.
http://mtz.softpedia.com/...eblinks&catid=74&Itemid=4 <-ELTA

Als je weet wat je kan en moet doen kan je mischien de yamada6600 ombouwen naar elta
als je niet weet wat je kan en moet doen kijk dan op de MTZ link Voor ELTA

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Ik heb zojuist een flash gedaan met new age V15. Werkte meteen, echter de ene film die ik heb met subs, hangt nu na een paar minuten. Het beeld wordt gewoon groen/rood.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye

Parcye

Mr C

Zo juist nog een film met subs gepakt (divx, wedding date) maar ook deze laat niets zien... toch strange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
gebruik je voor de film en het sub bestand wel dezelfde naam?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye

Parcye

Mr C

Ik heb dat gecontroleerd en dat is zo.

Het scherm wordt bij mij gewoon gevuld met onder groen, boven rood/oranje. Bij alle films met ondertiteling die ik probeer. (xvid en divx)

Zojuist orginele v5 firmware erop gezet, alles werkt nu naar wens

[ Voor 17% gewijzigd door Parcye op 01-08-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 14:18
vergeet niet om na het updaten te resetten naar de factory defaults!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit forum al even en ben me van plan een yamada 6600 te kopen. Het enige probleem lijken de subtitles te zijn. Ondertussen zijn er al zoveel firmwares (official en unofficial) dat ik niet meer weet welke ik moet gebruiken. Kan iemand me de "beste" aanwijzen (vooral dan om het prob van de subs op te lossen)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Parcye schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:21:
Het scherm wordt bij mij gewoon gevuld met onder groen, boven rood/oranje. Bij alle films met ondertiteling die ik probeer. (xvid en divx)
Als je de settings reset naar factory default en daarna alles opnieuw instelt treedt dit probleem met de MTZ v15 niet meer op!
De officiele firmware wil je echt niet gebruiken! (je hebt die nu al een paar dagen, probeer MTZ nog maar eens en zie het verschil, oa de ondertitels en de overige instellingen die je nu opeens kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:58:
Het enige probleem lijken de subtitles te zijn. Ondertussen zijn er al zoveel firmwares (official en unofficial) dat ik niet meer weet welke ik moet gebruiken. Kan iemand me de "beste" aanwijzen (vooral dan om het prob van de subs op te lossen)
De beste firmware is nog steeds MTZ v15 (da's mijn mening). De dAPEX-YAMA_b5 is nog beta dus die raadt ik nog niet echt aan... als die eenmaal beschilbaar is in een goede (niet beta) versie is deze vast en zeker beter doordat deze dan packed bitstream support heeft...

Welk probleem je met de subs bedoeld weet ik niet. Toevallig die van dat de subs na ongeveer 20 wegvallen? Die kan je oplossen door de 5.1 AC3 avi om te zetten naar v1 open avi container met avi_mux... (staat wel in dit forum hoe dit te doen)

[ Voor 15% gewijzigd door ahendriks op 03-08-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt! Maar nu twijfel ik een beetje tussen de 6600 en de 6700. Ik ben een groentje op dit vlak en snap niet goed wat het verschil is. Ik zoek vooral een divx player die ook dvd afspeelt, maar de divx moet goede ondertiteling ( witte letters, zwarte randjes en genoeg karakters) hebben en moet zou hij heel wat codecs moeten aankunnen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
de 6700 is volgens mij de opvolger van de 6600 (kheb de 6700 zelf ook)

een groot voordeel is dat de 6700 geen problemen heeft met packed bitstream en de 6600 vooralsnog wel (alhoewel er wel een firmware is die dat op schijnt te kunnen lossen maar die is nog in de beta fase)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de dvx 6600 ge-upgrade met de laatste firmware en gister krijg ik ineens een vastloper: PIIEEEEEEP. heel bizar.

Iemand dat ooit meegemaakt, of tips? het gebeurt telkens bij gebrande dvd's. gekochte dvd's speelt ie gewoon af.

grt Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:39:
Ik heb de dvx 6600 ge-upgrade met de laatste firmware en gister krijg ik ineens een vastloper: PIIEEEEEEP. heel bizar.

Iemand dat ooit meegemaakt, of tips? het gebeurt telkens bij gebrande dvd's. gekochte dvd's speelt ie gewoon af.

grt Robbert
Heb ik met de b5 firmware, naar een tig aantal minuten kijken slaat de hele boel vast met een piep. MTZ v15 firmware erop gezet en geen probleem meer ondervonden. Erg raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dus dat ik de 6700 zal kope, maar nu is het probleem eigenlijk een winkel vinden waar ik hem kan kopen. Ik woon in België dus liefst een winkel die een goede reputatie heeft qua verzending (naar België dus 8-) ) Kent iemand een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
rax.nl is de enige in nederland (volgens de pricewatch) die m levert, ik heb m daar besteld en dat ging imo wel ok.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:39:

grt Robbert
waar hoor je dit geluid ?
uit de speakers ?
uit de speler zelf?

---ik vraag dit omdat ik deze melding heb door gegeven aan de maker van die B5--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Bij mij werkt die b5 ook niet. Na enkele minuten hangt 'm gewoon en continu pieptoon. Ik heb één van de eerste yamada 6600's, dus misschien dat het ligt aan het eerste model 4Mb?
Jammer, nu kan ik weer gaan unpacken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pluppie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:04:
Bij mij werkt die b5 ook niet. Na enkele minuten hangt 'm gewoon en continu pieptoon. Ik heb één van de eerste yamada 6600's, dus misschien dat het ligt aan het eerste model 4Mb?
Jammer, nu kan ik weer gaan unpacken 8)7
maar waar hoor je dat geluid ?
uit de speler of uit de boxen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Uit de boxen. Hij crasht gewoon, enkel volledig uitzetten werkt nog, de afstandsbediening reageert dan ook niet meer. Met de MTK releases heb ik geen probleem, enkel met deze pbs support versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid komt uit het apparaat zelf.

ik zou dus nu die volgende update moeten draaien om t probleem te verhelpen?
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:02:
[...]

waar hoor je dit geluid ?
uit de speakers ?
uit de speler zelf?

---ik vraag dit omdat ik deze melding heb door gegeven aan de maker van die B5--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een kleine update
Dat van die crashen zou mischien met b6 kunnzen zijn opgelost

----- de info----
APEX-YAMA_b5 Yamada 6600 ja vanhempaan ProCasteriin. servo 04.05.01.00
http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/APEX-YAMA_b6.zip
Uutta verrattuna v5:seen: Tuki pidemmille tiedostonimille 120 merkkiä max ja uudet selaimen fontit

Kummassakin firmwaressa on nyt samat ominaisuudet. Servo on vain erilainen
---info---- heb geen vertaling dit keer :(

maar het andere Goede news is dit

Kivan Wrote:
I inform that i send the original Apex Firmware to Na, and this will be the base for V16. (if nothing better show up) Very Happy
but, subtitle handling is a little instable,with a lot of bugs, like:

1-with multi SRT files (movie.avi + movie.hu.srt + movie.en.srt, etc.) if you swtich to another subtitle then subtitles can disappear, and not found any reason for that still seems like random. (but there are files with that multi srt files are working perfectly).

2- with SUB files player could freeze.
I can confirm that NEW AGE solved the RISC 5.0.5.1 font problems with new 0.6.2 MtkFontCreator save font as 4 colors compressed variable width ___NEW mode__.

---------------
Dus als NewAge er aan gaat beginnen verwacht ik echt over niet al te lange tijd ;)
een V16 waar in alles van v15 zit met de nieuwe aanpassingen van de Apex :)
dus nog even geduld ik hou jullie op de hoogte :)

En jullie mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rax.nl is de enige in nederland (volgens de pricewatch) die m levert, ik heb m daar besteld en dat ging imo wel ok
Ja maar voor naar Belgie gaat da ni :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
Uutta verrattuna v5:seen: Tuki pidemmille tiedostonimille 120 merkkiä max ja uudet selaimen fontit

is zoiets als :

nieuwe versie v5, ondersteunt langere namen,120 tekens max en nieuwe font

beide firmwares hebben nu dezelfde eigenschappen, de servo is alleen verschillend

zo ff snel met mn beste boerenfins vertaald :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marko77 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:08:

is zoiets als :

nieuwe versie v5, ondersteunt langere namen,120 tekens max en nieuwe font

beide firmwares hebben nu dezelfde eigenschappen, de servo is alleen verschillend

zo ff snel met mn beste boerenfins vertaald :P
altijd mooi :) dankz Boer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-08 13:19
6600 of de 6700...
Is er ook 1 die bestanden als .OGM ondersteunen? (Dat is Xvid+OGG)

En is het enige verschil tussen de 6600 en de 6700 dat de 6700 OGG ondersteunt?
Als deze geen OGM ondersteunt kan ik net zo goed de 6600 nemen, scheelt toch 23 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6700 pakt ogg als ik me niet vergis
moet je ogg wijzigen in (avi)
donnot shoot me if a am wrong

6600 pakt voorals nog geen ogg

ogm volgens mij geen van beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag m'n 6700 firmware naar NewAge V3 (Yamada6700_NewAge_v3_Type_A__CP1252) upgraden echter bestaat het bestand uit enkel een BIN file (MTK) en een DUMMY bestand. Waarschijnlijk ga ik nu totaal offtopic maar hoe moet je dit op CDR branden zonder een CUE file (ik heb NERO 6.6.0 en Alcohol 120% 9.1.5. geprobeerd)? Ik wil absoluut geen risico lopen met m'n speler en vraag me af hoe dit het beste is op te lossen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de bin met dummy even klaar voopr je maken Diagoro ;)

http://removed omdat deze mogelijk geen geluid geeft

LEES AUB GOED DE README.TXT voor dat je gaat updaten

----AC neemt geen verantwoordelijkheid voor het dood gaan van de speler-----

In de RAR zit een iso bestand, deze kan je branden met zowat elke brand programma
die schrijft dan de dummy en bin op je cd
de dummy is gewoon nodig, de bin is de update

Suc6

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye

Parcye

Mr C

Problemen met b5 heb ik juist niet, ik heb ze juist met MIZ v15... strange gebeuren.

Zal mijn zusje eens vragen of die van haar al eens is geflashed en zoja, met welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt AC! De upgrade is geslaagd echter ik heb nu geen geluid meer. Voor de rest doet alles het schijnbaar goed maar geluid is toch wel een basisbehoefte, niet? :Y)
Enig idee hoe dit weer op te lossen? Ik weet dat er hier in dit lange topic eerder over gepost is maar kan het zo niet terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reset speler naar default
dat wordt nog wel eens vergeten ;)

en check je Mute :P op je AB :D

of probeer deze versie

http://home.planet.nl/~fe...Type_A__CP1252_timing.rar

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:25:
reset speler naar default
dat wordt nog wel eens vergeten ;)

en check je Mute :P op je AB :D

of probeer deze versie

http://home.planet.nl/~fe...Type_A__CP1252_timing.rar
na de upgrade heb ik em naar default gereset, daarna helemaal uitgedaan en weer aangedaan.
volume en mute knoppen op de AB ook gechecked, maar nix geen resultaat.

ik heb nu jouw nieuwe versie geprobeerd, en die werkt perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:01:
[...]

na de upgrade heb ik em naar default gereset, daarna helemaal uitgedaan en weer aangedaan.
volume en mute knoppen op de AB ook gechecked, maar nix geen resultaat.

ik heb nu jouw nieuwe versie geprobeerd, en die werkt perfect! _/-\o_
altijd goed om te horen weer iemand blij gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
--firmware b6 (yamada 6600) update info
apex-ama b6
-Support longer filenames. Max 120 char.
-New browser font.

Found new feature on Apex firmware:
Firmware support different subtitle filenames (without any mods!!).
example:
Dump And Dumperer - When Harry Met Lloyd - Fin - 23.976fps - 2003 (SONIC).sub
Dump.And.Dumperer.When.Harry.Met.Lloyd.2003.DVDSCR.AC3.XviD-SONIC.avi
subtitle works fine.
-----------------------------------------------
das nu eens goed nieuws :)

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:50:
--firmware b6 (yamada 6600) update info
a
De firmwares vliegen hier altijd om je oren. Op dit moment gebruik ik al een tijdje MTZ v15.

De nadelen hiervan zijn:
- De AC3 bug (dus subtitles verdwijnen na een tijdje als je de geluidsstroom niet aanpast via AVIMUX).
-Het veelgenoemde Packet bitstream probleem (dus altijd ff je film hercoderen).

Zijn dit soort zaken in deze firmware nu opgelost. De ondertitels van MTZ vind ik wel heel goed.
Kun je aangeven wat de verschillen zijn tussen deze firmware en die van MTZ, dus wat zit hier nu meer/ beter in en wat niet?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Mtz aka mod off NewAge heeft mp3speler, goeie subs,
geen packect bitstream, en geen .sub ondersteuning, film en subs moeten dus gelijke name hebben

de apex mod heeft
'nog' geen mp3 speler
subs zijn denk vegelijk baar met de NewAge versie zonder Mtz mod
heeft packed bitstream
heeft .sub ondersteuning
film en sub hoeven niet mee gelijke naam te hebbne

nadeel de apex mod is nog wat buggie ( is niet gebouwd op de yamada 6600) maar daar zijn ze dus nu mee bezig met de oplossing om de bugs er uit te halen en al het goede van v15 in zeg maar v16 te gooien

en ook zal men nog steeds proberen de missende subs (ac3 bug) op te lossen
nadeel is dat nu diverse finnen er aan werken, en mijn fins zeg maar net zo goed is als mij russich :P
dus benk ik afhankelijk van fins<->eng vertalers en das nog wel eens lastig
maar denk dat er over niet al te lange tijd een echte stabiele V16 komt gemaakt door NewAge (de gast weet wat ie doet) en dan is ie naar mijn idee meer betrouwbaar dan deze versie, al hoewel ik steeds meer goede berichten lees over de apex mod :)

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Heb je enig idee of er ook aan Ogg-Vorbis ondersteuning gewerkt wordt?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:34:
bedankt! Maar nu twijfel ik een beetje tussen de 6600 en de 6700. Ik ben een groentje op dit vlak en snap niet goed wat het verschil is. Ik zoek vooral een divx player die ook dvd afspeelt, maar de divx moet goede ondertiteling ( witte letters, zwarte randjes en genoeg karakters) hebben en moet zou hij heel wat codecs moeten aankunnen.

Alvast bedankt voor de hulp!
Hier ben ik ook nog wel benieuwd naar. Volgens mij is het prijsverschil niet echt te verantwoorden in functionaliteit, maar het lijkt erop dat de 6600 alleen leverbaar is bij 'Tailor-made group', en daarover zijn de reacties niet al te positief in de T.net Pricewatch. Of is ie ook nog elders leverbaar in NL?

Verwijderd

Topicstarter
RAMeijer schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:49:
Heb je enig idee of er ook aan Ogg-Vorbis ondersteuning gewerkt wordt?
in de yamada 6600 volgens mij niet
(zou mischien kunnen als we een clone vinden die het wel heeft)

de 6700 heeft 't voglens mij wel, heb zelf niet de yamada 6700 maar de 6600 dus kan het nit testen.

maar er is in deze draad genoeg informatie te vinden wat ie wel en niet heeft

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Hee AC, bedankt voor de heldere uitleg. Ik wacht nog even op die nieuwe versie 16. Ben verder tevreden over de versie 15 die ik nu gebruik.

:)

[ Voor 4% gewijzigd door polson op 11-08-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 19:33
Hoi, ik heb de 6700 en een vraagje, gister keek ik mr and mrs smith, waarbij me opviel dat het beeld soms ernstig 'verminkt' was met blur door het beeld heen zeg maar. Als ik dezelfde file op mn pc draai is hij gewoon gelikt.

Ik heb zowel MTZ 15 als Newage V3 geprobeerd. Beide gaven deze toch wel storende artifacts. Ook een andere vervelend probleem deed zich voor, het geluid liep bij de 2e file a-synchroon.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm,

Gister een Film op DVD gezet (had allemaal vobs gedownload) en de DVD doet het met PowerDVD (gaat ie gelijk naar het menu)
In mijn Yamada 6600 krijg ik eerst blauw scrollende tekst (in het frans) en dan de PG rating. Vervolgens begint ie weer opnieuw.

Ik denk dus regio gezeur: Probeer de hack (on-setup-prefs-49540), maar geen regio popup! (lees ook dat ze regiovrij zijn)

Heb ik de DVD verkeer gebrand? (gewoon alles naar de TS_video gesleept)
Of ligt het aan mijn Yamada?]

(oh ja, ik heb MKZ v15 erop zitten!)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:55:
Hmmm,

Gister een Film op DVD gezet (had allemaal vobs gedownload) en de DVD doet het met PowerDVD (gaat ie gelijk naar het menu)
In mijn Yamada 6600 krijg ik eerst blauw scrollende tekst (in het frans) en dan de PG rating. Vervolgens begint ie weer opnieuw.

Ik denk dus regio gezeur: Probeer de hack (on-setup-prefs-49540), maar geen regio popup! (lees ook dat ze regiovrij zijn)

Heb ik de DVD verkeer gebrand? (gewoon alles naar de TS_video gesleept)
Of ligt het aan mijn Yamada?]

(oh ja, ik heb MKZ v15 erop zitten!)
welk programma heb je gebruik om te branden ?
Nero heb je dan de echt DVD film maak gebruikt
en niet gewoon een iso met de vobs er in
en mis je ook niet bestanden die bij de dvd horen ?
als nero een melding geeft is neit juist werkt ie vaak wel
maar op andere systemen vaak weer niet
als je een screen van die melding kan krijg zou dat mooi weten
ivm bug spotting

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DVD met NERO gemaakt.
Nog even gechecked op internet of ik alle bestanden heb en ik heb ze in de juiste map gegooid.

Als ik de DVD in PowerDVD stopt doet ie het dus.

Ik heb ook nog even met PowerDVD de losse VOB bestanden bekeken. Ik zie het menu en de film, maar ik zie nergens de twee screens die ik op mijn Yamada zie. (blauw scherm met scrollende tekst + een PG waarschuwing)
Doet me nu vermoeden dat het uit de Yamada komt...

Zal de tekst morgen even lezen en vertalen... (mijn vriendin logt in die kamer te slapen ;-)

Hoe kan het trouwens dat mij Regio hack niet werkt? (zal het ook eens zonder dvd erin proberen)
Kan het met Macrovision te maken hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:16:
Ik heb de DVD met NERO gemaakt.
Nog even gechecked op internet of ik alle bestanden heb en ik heb ze in de juiste map gegooid.

Als ik de DVD in PowerDVD stopt doet ie het dus.

Ik heb ook nog even met PowerDVD de losse VOB bestanden bekeken. Ik zie het menu en de film, maar ik zie nergens de twee screens die ik op mijn Yamada zie. (blauw scherm met scrollende tekst + een PG waarschuwing)
Doet me nu vermoeden dat het uit de Yamada komt...

Zal de tekst morgen even lezen en vertalen... (mijn vriendin logt in die kamer te slapen ;-)

Hoe kan het trouwens dat mij Regio hack niet werkt? (zal het ook eens zonder dvd erin proberen)
Kan het met Macrovision te maken hebben?
aha dus aan nero kan het niet liggen denk ik zo

wacht op de vertaling (ps als een screen cap werkt dan graag)
volgens mij zijn alle yamada 6600 al regio vrij dus de hack hoeft niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Leuk alternatief voor de 6700: http://www.quartek-system.com/index2.htm
De dc-715dx.
specs: http://www.quartek-system...-715DX%20-%20M4-700DX.htm

prijs: http://www.pixmania.nl/nl...r-dc-715dx.html?itag=3905

67 euro, dat is 7 euro goedkoper en dan heb je een USB aansluiting en een 6-in-1 cardreader erbij!

Ik heb de 6700 al... ben er zeer tevreden over... kan nergens ervaringen vinden over deze Quartek... weet hier iemand iets?
Er staat datie DivX subtitles ondersteund... maar of ze daarmee bedoelen datie externe subs (srt en sub) ondersteund weet ik niet..
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:19:
[...]
in de yamada 6600 volgens mij niet
(zou mischien kunnen als we een clone vinden die het wel heeft)
de 6700 heeft 't voglens mij wel, heb zelf niet de yamada 6700 maar de 6600 dus kan het nit testen.
maar er is in deze draad genoeg informatie te vinden wat ie wel en niet heeft
Ik heb de 6700 en hij speelt Ogg Vorbis probleemloos af... klinkt ook erg mooi.

[ Voor 46% gewijzigd door Jazco2nd op 15-08-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Magnolia schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:31:
Hoi, ik heb de 6700 en een vraagje, gister keek ik mr and mrs smith, waarbij me opviel dat het beeld soms ernstig 'verminkt' was met blur door het beeld heen zeg maar. Als ik dezelfde file op mn pc draai is hij gewoon gelikt.
Ik heb hetzelfde probleem bij onder andere Mr and Mrs Smith op een 6600 (met MTX v15). Geen idee waar dit aan ligt. Ook bij andere films heb ik dit soms! IEMAND enig idee waar dit aan ligt en wat er aan te doen is? 'k stoor me er toch wel aan.... 8)7

Alvast bedankt voor eventuele reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahendriks schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij onder andere Mr and Mrs Smith op een 6600 (met MTX v15). Geen idee waar dit aan ligt. Ook bij andere films heb ik dit soms! IEMAND enig idee waar dit aan ligt en wat er aan te doen is? 'k stoor me er toch wel aan.... 8)7

Alvast bedankt voor eventuele reacties! _/-\o_
als je een screen kan maken ?
zoiu dat mooit wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de MTZ v15 erop gezet en hij loopt weer als een zonnetje

TNX for the support
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:45:
[...]

Heb ik met de b5 firmware, naar een tig aantal minuten kijken slaat de hele boel vast met een piep. MTZ v15 firmware erop gezet en geen probleem meer ondervonden. Erg raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:20:
[...]

als je een screen kan maken ?
zoiu dat mooit wezen
Ik heb 2 screenies gemaakt. Het gaat om de film "Mr.and.Mrs.Smith.TC-MoF.CD1.avi"
De foto is gemaakt op 7 minuut 13 van de bovenstaande avi.
De avi is gecodeerd volgens het xvid formaat (XviD0039), het geluid heeft 2chanels AC3 geluid in 192kb/s. De video heeft een framerate van 25 fps, is 1574 kb/s en bevat B-VOP's (bidirectionally predicted frames), en dus GEEN N-VOB's(packed bitstream).

Ik heb een afbeelding gemaakt van de TV en van hoe hij er op de PC uit ziet (zelfde bestand van dezelfde DVD). Het verschil is (erg) duidelijk... Maar ik heb toch even de blur aangegeven met de groene lijn.

dit is zoals hij er op de 6600 uitziet (foto van gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~hendriks.alex/6600-output.jpg

en dit is zoals hij er op de PC uitziet (screendump van gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~hendriks.alex/pc-output.jpg

En dit komt dus helaas bij meerdere films voor (ook DVDrips etc, echter niet bij alle xvids die ik heb)... enig idee? Die vlekken lijken namelijk niet zo mooi...

[ Voor 3% gewijzigd door ahendriks op 16-08-2005 22:24 . Reden: commentaar toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 19:33
ja ben ik ook wel benieuwd naar, het is wel alleen bij divx en niet bij dvd's waarschijnlijk iets met de codec ofzo in de 6700..

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Staat op je pc bij de decoder die je gebruikt om mpeg4 af te spelen misschien post-processing en/of noise-reduction aan?
Dit verbeterd de beeldkwaliteit aanzienlijk en filtert dit soort storingen (met bijv. ffdshow kan je dit met een vinkje aanzetten).
Volgens mij heeft geen enkele stand-alone speler post processing... misschien de Kiss serie ofzo.

Ik bedoel dus dat het best kan zijn dat het bestand van matige kwaliteit is... maar dat de weergave verbeterd wordt door de decoder.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 16-08-2005 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahendriks schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:21:
[...]

Ik heb 2 screenies gemaakt. Het gaat om de film "Mr.and.Mrs.Smith.TC-MoF.CD1.avi"
De foto is gemaakt op 7 minuut 13 van de bovenstaande avi.
De avi is gecodeerd volgens het xvid formaat (XviD0039), het geluid heeft 2chanels AC3 geluid in 192kb/s. De video heeft een framerate van 25 fps, is 1574 kb/s en bevat B-VOP's (bidirectionally predicted frames), en dus GEEN N-VOB's(packed bitstream).

Ik heb een afbeelding gemaakt van de TV en van hoe hij er op de PC uit ziet (zelfde bestand van dezelfde DVD). Het verschil is (erg) duidelijk... Maar ik heb toch even de blur aangegeven met de groene lijn.

dit is zoals hij er op de 6600 uitziet (foto van gemaakt):
[afbeelding]

en dit is zoals hij er op de PC uitziet (screendump van gemaakt):
[afbeelding]

En dit komt dus helaas bij meerdere films voor (ook DVDrips etc, echter niet bij alle xvids die ik heb)... enig idee? Die vlekken lijken namelijk niet zo mooi...
heb jou vraag op my-yamada gezet
http://www.my-yamada.co.uk/phpBB/viewtopic.php?p=20432#20432

---info Apex<->yamda 6600 mod---
new firmware for yamada 6600 clone with 17.03.00.00 servo: 3 ARMs and PB, sub and srt support. This firmware should be as interesting as the apex firmware. Official firmware:
http://www.verkkokauppa.c.../002_firmware_7july05.zip

Further on the last RistoE post, this is the official page where that firmware can be found. Indeed it's a Yamada 6600 clone. Another one... Laughing

So this firmware should work without trouble with the Yamada 6600. Well, at least on some units because the page seems to have firmwares for new and old servo. However maybe they are somewhat compatible?

It also appears that Temi has already moded this firmware:

http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/ProCaster_v2.zip

This is taken from this thread (in Finnish)

If this firmware contains the same advantages of the other betas being tested and doesn't contain any side effects (noises, ...) then this could be the best base for NA V16. Anyone willing to test it?

EDIT: I didn't check if the remotes are compatible. So proceed with caution and verify/change that before updating.

Actually this Procaster_V2 is still apex based (should be). But Finnish discussion forum knows quite much about this NEW firmware already.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/217316
here you can find info:
- Subtitle style is in Bank1 6970-6AB0
- Max font item is in bank1 ROM 58A6
- ARM1: 42 charcter bug: ROM 20C88 - 20C89
- subtitle timing bug: ROM 3160-3161
- special characters on file manager: D7BA-D7BB
- MTK file browser patcher v0.2 works

Other than that the menu has subtitle colour and size. Looking good but we know much more in couple of days
What is strange is that firmware for old and new servo is the same. Only the file name is different. That would imply that different servo version does not matter but that remains to be seen. the VFD buttons and remote codes are the same as on y6600 (both new and old servo version)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
thx... heb daar ook nog wat overige info geplaatst (daar vroegen ze naar...)

edit:
'k heb een antwoord van hun gekregen. Het ligt waarschijnlijk aan 'custom matrixes'. Bij deze file stond deze op:
Custom intra matrix:
8 9 10 11 12 14 16 18
9 11 12 13 15 16 18 20
10 12 14 16 17 19 21 22
11 13 16 18 20 22 24 26
12 15 17 20 23 25 28 30
14 16 19 22 25 29 34 38
16 18 21 24 28 34 46 52
18 20 22 26 30 38 52 72

Custom inter matrix:
16 16 17 17 18 19 21 23
16 17 17 18 19 20 22 24
17 17 19 20 21 23 24 27
17 18 20 22 24 25 28 32
18 19 21 24 26 29 36 40
19 20 23 25 29 40 48 52
21 22 24 28 36 48 60 64
23 24 27 32 40 52 64 106

En dat kan dus wel eens problemen geven op je stand alone. De enige oplossing hiervoor is een recode van de avi... (toch blijf ik het vreemd vinden dat het op de PC er wel goed uit ziet).

[ Voor 57% gewijzigd door ahendriks op 21-08-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zou me kunnen helpen? Ik heb nu al 2 keer Monster In Law gebrand, 1 keer met packed bitstream en 1 keer zonder. Bij allebei de cd'tjes hapert het beeld en het geluid vreselijk. Ik snap hier dus niks van, heb het ook nog nooit eerder gehad. Op de pc draait ie trouwens wel gewoon goed.
Ik post er een screenie bij van Gspot, staat waarschijnlijk genoeg informatie in om mij te kunnen helpen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.myfilebin.com/userfiles/projectsmiel/gspot_monster_in_law.jpg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Mijn ervaring is dat het geluid niet meewerkt in je film.

Dus even geluid er uit halen en dan met dat geluid de film opnieuw encoderen, lees ook de tuts op het internet over geluid eruit halen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17

jmk

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:29:
Wie zou me kunnen helpen? Ik heb nu al 2 keer Monster In Law gebrand, 1 keer met packed bitstream en 1 keer zonder. Bij allebei de cd'tjes hapert het beeld en het geluid vreselijk. Ik snap hier dus niks van, heb het ook nog nooit eerder gehad. Op de pc draait ie trouwens wel gewoon goed.
Ik post er een screenie bij van Gspot, staat waarschijnlijk genoeg informatie in om mij te kunnen helpen ;)

[afbeelding]

Alvast bedankt!
Ik heb dit ook heel vaak gehad! Ligt aan combinatie XVid en VBR mp3?? Vreemd maar waar.

AVIMux_GUI.exe en WinLame helpt hierbij goed.

In het eerste programmatje haal je de audiostream eruit(extract audio...kies filename: audioVBR.mp3). Vervolgens zet je de audio uit(vinkje uit) en druk je op Start. Sla op als Video_NoAudio.avi

In WinLame programmatje moet je er een CBR mp3 van maken(kijk even goed in de opties, zodat je een tweede bestand aanmaakt: audioCBR.mp3)

Daarna open je Video_NoAudio met AVIMux_GUI.exe weer en kies je Add(bovenaan) en kies je audioCBR.mp3. Druk weer op start en kies bestand video_audioCBR.avi

Check daarna nog een Gspot: Nu moet het VBR lampje uit zijn, en het CBR lampje aan.

Het encoderen van de MP3 duurt het langst, de rest bij elkaar iets van 7 minuten.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door jmk op 22-08-2005 12:27 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt voor de reacties! Dit is de soort response waar ik op hoopte ;)
Ik ga strax aan de slag!

Ik heb het nu 3 keer geporbeert met die proggies maar zonder succes. Aan het eind van het liedje kan ik met geen enkele mediaplayer de film afspelen. Ik heb denk ik ook nieuwere versies van die programma's gedownload want je beschrijving klopt niet echt meer.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
enig nieuws wanneer MTZ met een V16 komt :D?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:50:
enig nieuws wanneer MTZ met een V16 komt :D?
't zal eerst een NewAge v16 worden en daarna pas een Mtz v16
tis nog even wachten NewAge is erg druk heb ik vernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al die de mx-105 getest of meer gegevens over hebben?
bv. packet bitstream of srt. hoe zou het daar mee zijn? je leest er nl. bitter weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:40:
zijn er al die de mx-105 getest of meer gegevens over hebben?
bv. packet bitstream of srt. hoe zou het daar mee zijn? je leest er nl. bitter weinig over.
http://www.my-yamada.co.u...1619ffb46516d4522c75da7ee

denk dat je daar ff een kijkje moet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dan kan je beter even naar de QUARTEK DC-715DX kijken, zit ook een kaartlezer bij, naast de USB aansluiting... bovendien goedkoper dan de Yamada 6700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik intussen gedaan en daar vatten ze alles samen in twee woorden nl.: weggesmeten geld!!!!
misschien een beetje grof maar dit ziet er alvast niet zo goed uit. de yamada 6700 daarentegen krijgt zeer goede commentaar. met de newage v3 firmware een zeer goede speler geworden die verlost lijkt te zijn van enkele zeer vervelende kwaaltjes.
op de site is er topic dat gaat over ( Modded NewAge Load all subs + timing fix + idx/sub color fix)
met verschillende links naar bv.
http://rapidshare.de/files/3511801/NA3b-mod-timing.rar.html
weet iemand wat dit juist is? is dit opnieuw een andere firmware of is dit dezelfde dan de newage v3?
weet ook iemand waar ik deze speler aan een goede prijs kan krijgen? (liefst in Belgie in de buurt van Gent)

Verwijderd

Hi!

Sorry for writing in English in a non-English forum but this is, basically, a cry for help.
I bought a Denver 228 and updated it with Mtz V15 Yamada 6600 (and then Chiesa V2 Mod) so, as far as I know, now I have a Yamada 6600 DVD reader. The servo version is: 04.05.01.00.

Both firmwares mentioned above work quite well with one tiny exception that, to me, makes all the difference: I cannot read .sub’s.

On other (English and Portuguese) forums I see references to “Temi’s superior firmware” and other firmware versions for this reader that, supposedly enable .sub reading but the information is VERY scarce and gets me nowhere.

So I ask you guys:

Is there anyway on earth to get my reader to support .sub subtitles?
Is that accomplished by Temi’s firmware? Other firmware versions? Where can I get them?
I do not have the serial cable, can I update anyway? Is the operation reversible or will I end up with a non-Yamada 6600 player? (as I end up with a non-Denver 228 player)

Please, please, please help me! This player is a gift to a friend and I don’t have much more time before handing it over to him

THANK You and sorry for making you repeat what you have probably already said in other languages.

Verwijderd

Topicstarter
Dobragem
I think you could better read this

http://www.my-yamada.co.uk/phpBB/viewtopic.php?t=2128

the Procaster can be read .sub
and the ppl on the english form did not any problems as far as i know :)

read the instructions good before update !

Verwijderd

Thanks AC!

I'll continue my quest over there where I've already found the Yak-Yama and the Apex-Yama B* firmwares.

Thank you again :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:57:
Thanks AC!

I'll continue my quest over there where I've already found the Yak-Yama and the Apex-Yama B* firmwares.

Thank you again :D
Thats what we are for ;)
even @ a dutch form we help other ppl ;)

GReetz AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word weer eens tijd voor een nieuw firmware'tje.. in het begin kwamen ze wekelijks uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 08:46:
Word weer eens tijd voor een nieuw firmware'tje.. in het begin kwamen ze wekelijks uit :(
en dat gebeurd nog wel maar niet uit handen van NewAge helaas
daar is het wachten nog op dat we een V16 krijgen mt alles van v15 erin en ook packetbitsream en .sub
maar aangezien NewAge erug druk is kan dit enige tijd op zich laten wachten als je my-yamada.co.uk in de gaten houdt zie je dat men echt wel bezig is met dingen. Ook zijn er vele finnen bezig maar mijn fins is niet zo goed, dus die dingen bespaar ik jullie zeker ivm vele rare bugs en problemen die kunnen
ontstaan als je niet weet wat je aan het doen bent

nah ja ik kan het proberen ;)
http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/ProCaster_new_b1.zip
Pikatestin tulokset:
SUB,SRT,TXT-tuki
packed bitsream tuki
kolmen rivin tekstitys
Tekstitysfontin/värin valinta
mpeg1/mpeg2 + tekstitys toimii
ei tue eri nimistä tekstiä
ei tue pitkiä tiedostonimiä
ei erikoismerkkejä tiedostoselaimessa
tekstitys valign=top

Eävirallinen:
Perustuu verkkokaupan uuteen firmwareen
-Tekstitysfontit vaihdettu
-volume ikkuna siirretty ylös
-tekstitysikkunaa laajennettu
-suomenkieliset valikot
-uudet laza taustakuvat
-valkoisissa fonteissa mustat reunat (korjattu menuun)
-tekstityksen ajastusbugi korjattu
-tiedostoselain näyttää useimmat erikoismerkit (ääkköset toimii)

Olen testannut omalla (vanhemmalla procasterilla)
-----------------------------------------------------------------------------------
Let goed op ;)
in de RAR zitten 2 bestanden
1 ZDVX2410.BIN <--IS VOOR ProCaster DVD-002 DVD/DivX
2 ZDVX6600.BIN <-- IS VOOR Yamada 6600

Vergis je niet ;)

wat ik onderhand weet van dit is
1 packet bistream : ogelost
2 .sub .txt .srt als ondertitels
3 volledig compatible met divx 6
-------------------------------------------
In the file there is two equal firmwares with different names:
Filemanager with long filenames
new subtitle fonts
new subtitle font
laza background pictures
Support for most chars
Bigger subtitle window
subtitling timing fix done
Volume window moved up
Finnish menus included
Firmware is based on the verkkokauppa.com firmware.
I don't know if this is very different to apex based b6 or V2 but one can try. Temi told he writes all firmwares from disk into his player so at least he has tried that this works. Remember this has 17.03.00.00 servo!
--------------------------------------------------------------
voor de rest divese dingen die ook in mtz en new age versie zitten , alleen de Visuele Mp3 speler
werkt in deze nieuwe versie nog niet

en 4mb player hebben als het goed is geen problemen en 8mb player kunnen enkele problemen krijgen met bepaalde bestanden, kotm zeg maar 1 op de 100 voor dus valt mee, dan moet je player geheel uitzetten en ff wachten en weer aan zetten.

ps: als iemand het fins kan vertalen ;) laat het me weten _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij zullen jullie niet meer veel horen op dit forum. Tot voor kort kon me Yamada 6700 alleen nog maar cd's afspelen door een fout bij het opzetten van de NewAge firmware V.3 A. Uiteindelijk weer een oudere versie erop gekregen. Maar ik zou en moest dvd's weer aan de praat krijgen. Resultaat: dode 6700. Me nieuwe dvd-speler wordt de Transgear DVX-500e.
Jullie nog veel plezier met jullie Yamada'tje!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:53:
Van mij zullen jullie niet meer veel horen op dit forum. Tot voor kort kon me Yamada 6700 alleen nog maar cd's afspelen door een fout bij het opzetten van de NewAge firmware V.3 A. Uiteindelijk weer een oudere versie erop gekregen. Maar ik zou en moest dvd's weer aan de praat krijgen. Resultaat: dode 6700. Me nieuwe dvd-speler wordt de Transgear DVX-500e.
Jullie nog veel plezier met jullie Yamada'tje!! ;)
als je de topic doorleest kan je echt je dooie player weer aan de praat krijgen
als je em niet meer gebruikt omdat ie dood is :P
mag je em altijd aan mij doneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je met deze Transgear DVX-500e nu zo'n goede keuze gemaakt hebt?
De testen die ik ervan gelezen heb zijn er niet echt heel lovend over.
Misschien leuk als je ff hier laat weten wat jouw indruk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm AlwaysConnected .. toen ik me 6700 voor de zoveelste keer niet meer aan de praat heb gekregen heb ik m'n agressie er op bot gevierd. En geloof mij nou, die gaat niet meer tot leven komen :P Sorry

Ik zal nog even laten horen hoe de Transgear 500e me bevalt, ik heb er nog niet zoveel negatieve dingen over gehoort. Misschien heb je een link ofzo, van een negatieve review etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:37:
Ehm AlwaysConnected .. toen ik me 6700 voor de zoveelste keer niet meer aan de praat heb gekregen heb ik m'n agressie er op bot gevierd. En geloof mij nou, die gaat niet meer tot leven komen :P Sorry

.
:X :X :X :X |:( |:( |:( ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die review is idd niet erg lovend, tenminste van wat ik kon begrijpen van dat Duitse gebrabbel.
Gelukkig schijnen er net zoals bij de Yamada 6700 regelmatig firmware updates uit te komen.
Ook heb ik al een hoop positieve dingen gelezen, dus we zullen wel zien!

Verwijderd

Topicstarter
Yes :)

Ei ole NA15 valikoissa

Yksi bugi on, volume säätö jättää mustan viivan näytölle. Sattaa tietysti korjaatua jos muutan fontitn kokoa pikselin suuremmaksi. edit ja korjautikin.
Muuten näyttää erittäin lupaavalta. Yhtään kertaa ei ole seonnut ja fontitkin saa fontcreatorilla melko lähelle MTZ:n fontteja
Tämä firmware on vain vanhemmalle ProCasterille ja YAMADA 6600 soittimelle (servo 04.05.01.00)
http://koti.mbnet.fi/teevar/tiedostot/APEX-YAMA_B7.zip
http://personal.inet.fi/koti/temi/tiedostot/APEX-YAMA_B7.zip
Käyttö omalla vastuulla!

APEX risc
Yamada NewAge v15 8032 code
New fonts
support Packed bitsream
support SRT,SUB,TXT,Xsub subtitles

Temi heeft van de Yamada v15 MTZ en Procaster v002 een new versie gemaakt :)
waar in dus bovenstaande dingen zitten :)
Yipieeeeeeeeeeee

Disclaimer
Volledig eigen Risico

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 13:59 ]

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

wie gaat hem testen :D? heeft die ook die mooie subs van MTZ?

Gallery V&A

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:12:
wie gaat hem testen :D? heeft die ook die mooie subs van MTZ?
YUP
het is de MTZ mod met alle nieuwe dingen erop en er aan
Tested tot nu to

AVI + TXT
AVI + SRT
AVI + SUB
AVI + XSUB
Werkt

MPG + SUB
MPG + TXT
MPG + SRT
Werkt niet

Nog te testen
MPG + Xsub

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Is er nu nog altijd geen Final versie voor de Yamada? Ik heb hier in ak geen tijden meer gekeken, maar het lijkt er niet op. Gaat lekker daar bij Yamada... :/

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

mbvisiontt schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:42:
Is er nu nog altijd geen Final versie voor de Yamada? Ik heb hier in ak geen tijden meer gekeken, maar het lijkt er niet op. Gaat lekker daar bij Yamada... :/
Yamada's laatste Final firmware was degene die standaard op het apperaat stond :P, al deze releases worden niet door Yamada uitgebracht :P, maar door mensen die de firmwares als het ware gehackt hebben.

PBS werkt nu dus ook gewoon?
en is die bug met OpenDML .avi met AC3 geluid en subs al opgelost?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik wil de nieuwe firmware testen maar heb alleen een bin file.
Ik kan met nero burn image doen maar welke modus/blocksize moet ik gebruiken
aangezien ik mijn yamada niet wil verneuken door de verkeerde keuze te maken ;)

Ohja
Hoe zit het met de taal van deze firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mbvisiontt schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:42:
Die final zal er nooit komen
BiG-GuY schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:15:
[...]

Yamada's laatste Final firmware was degene die standaard op het apperaat stond :P, al deze releases worden niet door Yamada uitgebracht :P, maar door mensen die de firmwares als het ware gehackt hebben.

PBS werkt nu dus ook gewoon?
PBs moet gewoon werken

onbekend
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:39:
Ok, ik wil de nieuwe firmware testen maar heb alleen een bin file.
Ik kan met nero burn image doen maar welke modus/blocksize moet ik gebruiken
aangezien ik mijn yamada niet wil verneuken door de verkeerde keuze te maken ;)

Ohja
Hoe zit het met de taal van deze firmware ?
De Bin File is de UpGrAdE dus niet de inhoud van de bin op CD(rw) fikken
maar de bin OP CD(rw)

Yamada 6600 V15 MTZ mod met PBS, Xsub, TXT , Sub
http://home.planet.nl/~fe...aV15+PBS+Xsub+TXT+SUB.rar
Heb em gebouwd naar een iso ;)

Taal = 1252 dus voor de Nederlanders goed te gebruiken

De AVI kunnen nog een enkele keer vastlopen helaas
en dan krijg je een raar geluid
Player uit zetten en weer aan
En alles werkt weer
Dit komt het meest voor bij 8m players
Bij 4mb players komt die niet voor

Nummers voor 8mb players, heb je afwijkend dan heb je de 4mb speler
--------------------------------------------------------------------
is425s16400a 7t
g0301100n 0348
q2160915
at 5665h
t3b17d
mt1389de
0351-ams
d0pwm
-----------------------------------------------------------------------

---Niet aan Sprakelijk voor Dooie Spelers--

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Ik heb hem erop gegooit :), en hij werkt perfect :P, geen PBS probleem meer :P eindelijk :P
het lijkt ook of de files sneller geladen worden, vaak moest ik wel 5 seconden wachten totdat ik de volgende episode van een anime/tekenfilm (±200mb per stuk) kreeg, maar nu net 1 seconde :P
en dat met AC3+.srt is een beetje raar, want de ene keer pakt die het nu wel automatisch en de andere keer niet, maar de slow knop werkt goed, en dan blijft die ook gewoon :D maar niet bij alle films :? maakt niet uit of ik hem door aviMUX heb gehaald of niet :?..

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 12-09-2005 14:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das mooi te horen Big-Guy
loopt ie bij jou soms ook vast op avi's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

ik heb nog geen vastlopers gehad sinds de nieuwe firmware... heb nog niet zoveel getest ook, maar wat ik heb getest werkte gewoon... misschien heb ik dan ook een 4MB player? ik heb hem nog niet opengehaald namelijk...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft ie om de paar min vastlopen met avi files met packed en zonder
Dus terug geflashed naar mtz v15.... jammer :'(
AC nog bedankt voor het omzetten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:11:
ik heb nog geen vastlopers gehad sinds de nieuwe firmware... heb nog niet zoveel getest ook, maar wat ik heb getest werkte gewoon... misschien heb ik dan ook een 4MB player? ik heb hem nog niet opengehaald namelijk...
dat kan de 8mb nummers staan hier boven
als je iets anders hebt heb je de 4mb
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:42:
Bij mij blijft ie om de paar min vastlopen met avi files met packed en zonder
Dus terug geflashed naar mtz v15.... jammer :'(
AC nog bedankt voor het omzetten ;)
das zeker jammer
Np het is zo easy om em om te zetten dus was geen probleem ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dan gewoon de dummy en de .bin file als 2 aparte files samen op een cd branden? of de yamada.iso in zn geheel (als winrar bestand)?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:20:
Moet je dan gewoon de dummy en de .bin file als 2 aparte files samen op een cd branden? of de yamada.iso in zn geheel (als winrar bestand)?
Download de yamadaV15+PBS+Xsub+TXT+SUB.rar van mijn link
daar in zit een Yamada.iso
deze iso kan je moet
bv nero, fireburner,alcohol 120% branden op een CD(rw)
als dat klaar is staan er 2 bestanden op CD(rw)
een dummy, en een bin file
de dummy is niet echt noodzakelijk maar doe maar liever met dan zonder
de bin is de upgrade file voor de yamada 6600 speler
mocht je willen weten hoe je een iso moet branden , meld het en ik maak een mini-handleiding

suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet gewoon File < open < ISO en dan branden (met nero)?
Maar ik snapte niet goed of ik dus die Yamada.iso zo op de Cd-r mocht branden omdat dat bestand ook nog een winrar bestand is waarin 2 files zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 21:30 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.