Hoi ik ben laatst even bezig geweest met PHP maar ben tegen ee probleem aangelopen:
Mijn situatie:
Ik heb een pagina gemaakt met een form. Daarin kun je gewoon text intypen en dat wordt vervolgens opgeslagen als een plaatje.Wat ik nu graag wil is, wanneer ik dat plaatje link.. in een forum of in een ander webpagina, dat het gewoon niet gecached wordt door de browser.
Dus wanneer ik wat verander in mijn formpje qua tekst, dat iedereen als hij mijn plaatje tegenkomt mijn nieuwe tekst kan zien.
Hij werkt nu half goed...
Mijn probleem:
Ik heb gegoogled en de search gebruikt.. ik had wel wat threads gevonden met:
Ik heb dit toegepast, alleen snap ik niet of dit nou ook opgeslagen wordt in een image bestand of niet.
Ik sla mijn plaatje op als md5 bestandsnaam(aan de hand van een username) met de desbetreffende extensie.
Het probleem doet zich voor wanneer ik wat heb gewijzigd als username a en vervolgens na een tijdje(half uur tot een uurtje) wat verander als username b. Het plaatje is wel gewijzigd maar op de andere websites(in mijn browser cache) staat nog steeds het ouwe plaatje(doe ik refresh is het gewoon weer up to date).
Ik heb twee php bestanden:
1 class bestand, hier wordt het plaatje gegenereerd en opgeslagen, hierin bevinden de headers.
ik laat header ('Content-type: image/png') achterwege, omdat het niet wordt terug gestuurd naar de browser(als ik dat niet doe krijg ik een error, dankzij mijn webpaginaatje).
1 php bestand, standaard formpje, en het spreekt dat class aan.
Het is vrij standaard.. niet echt boeiend..
Mijn situatie:
Ik heb een pagina gemaakt met een form. Daarin kun je gewoon text intypen en dat wordt vervolgens opgeslagen als een plaatje.Wat ik nu graag wil is, wanneer ik dat plaatje link.. in een forum of in een ander webpagina, dat het gewoon niet gecached wordt door de browser.
Dus wanneer ik wat verander in mijn formpje qua tekst, dat iedereen als hij mijn plaatje tegenkomt mijn nieuwe tekst kan zien.
Hij werkt nu half goed...
Mijn probleem:
Ik heb gegoogled en de search gebruikt.. ik had wel wat threads gevonden met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php // Date in the past header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // always modified header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // HTTP/1.1 header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false); // HTTP/1.0 header("Pragma: no-cache"); ?> |
Ik heb dit toegepast, alleen snap ik niet of dit nou ook opgeslagen wordt in een image bestand of niet.
Ik sla mijn plaatje op als md5 bestandsnaam(aan de hand van een username) met de desbetreffende extensie.
Het probleem doet zich voor wanneer ik wat heb gewijzigd als username a en vervolgens na een tijdje(half uur tot een uurtje) wat verander als username b. Het plaatje is wel gewijzigd maar op de andere websites(in mijn browser cache) staat nog steeds het ouwe plaatje(doe ik refresh is het gewoon weer up to date).
Ik heb twee php bestanden:
1 class bestand, hier wordt het plaatje gegenereerd en opgeslagen, hierin bevinden de headers.
ik laat header ('Content-type: image/png') achterwege, omdat het niet wordt terug gestuurd naar de browser(als ik dat niet doe krijg ik een error, dankzij mijn webpaginaatje).
1 php bestand, standaard formpje, en het spreekt dat class aan.
Het is vrij standaard.. niet echt boeiend..
[ Voor 4% gewijzigd door Xu op 23-12-2004 20:40 ]
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]