Mp3 radio-stream rippen

Pagina: 1
Acties:

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 16:27

racoon

mooowwww

Topicstarter
Mensen

Ik ben abonnee bij DI.FM en betaal dus voor online radio.
Hiervoor krijg ik een 128Kbit MP3 stream waar ik op in moet loggen met een username/password.

Als consument heb ik de rechten om dit ook op te nemen en voor eigen gebruik af te spelen. (Ik draag geld af aan rechthebbenden)
Nu wil ik deze muziek graag rippen zodat ik het kan afspelen op mijn mp3-autoradio.

Met al de standaard tools als streamripper gaat dit helaas niet goed.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg ?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

het lijkt mij niet zo moeilijk.

start gewoon een prog waarmee je kunt opnemen, bv soundforce, of audition, en zet de record volumeregeling op wave oid. Zo zou het moeten kunnen denk ik.

suc6

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 09:27
Al rondgekeken op bijv. de winampsite voor plugins die wel werken ?

(duidelijke topictitel.....)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ook niet als je streamripper op relay zet (zodat je geen 2 verbindingen maakt?)

Wise enough to play the fool

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 15:39

TommyGun

Stik er maar in!

Duidelijke topic titel joh... :z

Zat rip progjes op http://www.download.com

Zelf zoeken/proberen mag ook wel. Niet meteen na de eerste try om hulp gaan krijsen 8)7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

racoon schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:30:

Als consument heb ik de rechten om dit ook op te nemen en voor eigen gebruik af te spelen. (Ik draag geld af aan rechthebbenden)
Nu wil ik deze muziek graag rippen zodat ik het kan afspelen op mijn mp3-autoradio.
maakt mij verder niet uit, maar ga je hier niet beetje kort door de bocht?
als ik een film of een muziek-cd huur, draag ik ook wel geld af aan de rechthebbende maar heb ik geen recht op kopie.
Of het in het geval van (prive) live streams zo is dat je ook recht hebt op een kopie vraag ik mij af.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:48:
[...]

maakt mij verder niet uit, maar ga je hier niet beetje kort door de bocht?
als ik een film of een muziek-cd huur, draag ik ook wel geld af aan de rechthebbende maar heb ik geen recht op kopie.
Of het in het geval van (prive) live streams zo is dat je ook recht hebt op een kopie vraag ik mij af.
Van een gewonen radio mag je toch ook opnemen :? Niks illegaals aan toch?

Nu ff weer on topic: geluid opnemen kan prima met bijvoorbeeld Snag-it, ik weet alleen niet of die ook naar MP3 kan recorden. WAV lukt iig en DivX ook btw, maar dat zoek je niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Een duidelijke topictitel is een vereiste, denk daar voortaan ook even aan aub. ;)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 16:27

racoon

mooowwww

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:03:
Een duidelijke topictitel is een vereiste, denk daar voortaan ook even aan aub. ;)
Prima, zal ik aan denken

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

The_Eagle schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:03:
[...]

Van een gewonen radio mag je toch ook opnemen :? Niks illegaals aan toch?

Nu ff weer on topic: geluid opnemen kan prima met bijvoorbeeld Snag-it, ik weet alleen niet of die ook naar MP3 kan recorden. WAV lukt iig en DivX ook btw, maar dat zoek je niet ;)
ja, maar ik vroeg me af omdat dit hier een betaalde "prive" stream betreft, of je daar ook gelijk van mag opnemen.. gewoon interessant :p

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Vroeger deden men dit met cassetterecorders, zo oud is dus al het opnemen van plaatjes ;) .

Uit computer idee:

Prgramma's Audacity, Total Recorder.

Met Google vond ik dit, misschien dat er iets bij zit : http://www.google.nl/sear...ing+radio&btnG=Zoeken&lr=

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1