ik ben bezig met een testje voor mezelf om en scriptje te schrijven waarmee ik divs als losse schermpjes over het scherm kan schuiven,
nu had ik daar een scriptje voor gebouwd, wat alleen in IE werkte, so far so good want het werkte prima
toen wou ik dat in FF ook werkend en toen kwamen de problemen
na onder andere wat dingen zoals srcElement in target veranderen en OffsetY in layerY
kwam ik op dit uit, voor het gemak alles inline ed, gewoon copy paste in een leeg html bestand en hij zou het moeten doen
LETOP: dit is dus de FF only versie, als die werkt ga ik me pas bezig houden om de IE versie en deze samente voegen, kom aub dus niet aan met IE debug oplossingen, want die werken ECHT nier omdat IE een aantal nodes ander genoemd wil hebben.
eerlijk gezegd zit ik nu echt vast aangezien FF nu geen foutmeldingen meer geeft dus ik weet ook niet wat ik fout heb.
wie o wie kan mij op weg helpen waar de fout zit, aangezien dit mijn 2e probeersel in javascript is
edit: kan iemand me dan ook vertellen waarom document.onMouseDown=MD(); neit werkt
nu had ik daar een scriptje voor gebouwd, wat alleen in IE werkte, so far so good want het werkte prima
toen wou ik dat in FF ook werkend en toen kwamen de problemen
na onder andere wat dingen zoals srcElement in target veranderen en OffsetY in layerY
kwam ik op dit uit, voor het gemak alles inline ed, gewoon copy paste in een leeg html bestand en hij zou het moeten doen
LETOP: dit is dus de FF only versie, als die werkt ga ik me pas bezig houden om de IE versie en deze samente voegen, kom aub dus niet aan met IE debug oplossingen, want die werken ECHT nier omdat IE een aantal nodes ander genoemd wil hebben.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html lang="nl" xml:lang="nl" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>test</title> <script type="text/javascript"> var ob; var X; var Y; function MD(e) { ob = e.target.style; X=e.layerX; Y=e.layerY; } function MM(e) { if (ob) { ob.left = e.clientX-X + document.body.scrollLeft; ob.top = e.clientY-Y + document.body.scrollTop; } } function MU() { ob = null; } //document.onMouseDown = MD(); //document.onMouseMove = MM(); //document.onMouseUp = MU(); </script> <style> body{ background-color: Gray; } div#main { position: absolute; height: 300px; width: 300px; background-color: White; left: 50px; top: 200px; } </style> </head> <body > <div id="main" onmousedown="MD(event)" onmousemove ="MM(event)" onmouseup="MU(event)"> </div> </body> </html> |
eerlijk gezegd zit ik nu echt vast aangezien FF nu geen foutmeldingen meer geeft dus ik weet ook niet wat ik fout heb.
wie o wie kan mij op weg helpen waar de fout zit, aangezien dit mijn 2e probeersel in javascript is
edit: kan iemand me dan ook vertellen waarom document.onMouseDown=MD(); neit werkt
[ Voor 23% gewijzigd door Spruit_elf op 23-12-2004 20:36 . Reden: ff anti IE waarschuwing erbij, sorry woudloper ik vind het fijn dat je helpt, maar ik had mischien iets duidelijker kunnen aangeven dat het om FF only ging ]
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.