Playstation 2 op Homecinema set en TV

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik heb hier een ''ARISTONA Hifi set met DVD ARD 260'''(home cinema setje dus) waar ik een vraag over heb.

Ik wil namelijk Playstation 2 spelen met surround geluid (via die 'homecinema' set dus), maar ik wil ook nog DVD's kunnen kijken via de homecinema set. (niet tegelijk, maar apart) het moet kunnen werken op een TV met 1 scart aansluiting. Ik heb al een beetje lopen klooien met een Scart Splitter, maar dat werkte ook niet. Verder heb ik geen verstand van al die andere kabeltjes, maar jullie misschien wel, dus help me eruit!

Hier zijn de specs van m'n HC Setje: (als jullie daar wat aan hebben)

5 x 50 Watt muziekvermogen
digitale tuner FM/MW, 20 voorkeurzenders
geschikt voor weergave van: DVD+/-R/RW
S/VCD, CD, CD-R/W, MP3 en JPEG
dig. instellingen: Jazz, Rock, Classic,
Drama, Actie, Concert en Sience-Fiction
Dolby Digital 5.1 en Dolby Pro Logic II
incl.5 boxen:2x voor/2x achter/1x center
incl. afstandsbediening

Verwijderd

heb je aansluitingen op home cinema set wat voor?

Coax,optical

Als je namelijk optical hebt dan kan je hem vanaf je home cinema set een kabel naar je ps2 links onder erin pluggen. 1 nadeel je hebt eigen decoder moet je hebben maar je kan hebben dat dat in het home cinema setje verwerkt zit. En je kan toch dvd`s afspelen met ps2 maar als je dat wilt moet je kijken voor een kabel voor tv met een blokje eraan dan heb je 2 scart ingangen.

Succes en prettige feestdagen :)

• maxvdh
Ik heb het als volgt opgelost:

Uit de PS2 komen een rode, witte en gele kabel. De rode en witte heb ik in de DVDspeler gedaan (AUX) en de gele in een scart aansluiting en die scart aansluiting in een Scart-Splitter. De scart van de DVD speler ook in de splitter en de splitter in de TV. Als ik de PS2 opstart en de DVD op 'AUX' zet, dan werkt het :)

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 11:35

Offtrack

Ondertitel

Weet wel dat als je je geluid van je PS2 alleen via de witte en rode tulp hebt aangesloten, je GEEN surround geluid hebt, maar stereo. Het digitale surround signaal wordt alleen doorgegeven door een optische (=toslink=glasvezel) of een coaxiale kabel. Je PS2 heeft standaard een optische uitgang, dus als je Aristona een optische ingang heeft, kun je de aansluiting met de witte en rode kabel achterwege laten en een Toslink kabel gebruiken.

• maxvdh
ow, ik heb ff achter die PS2 gekeken, maar hoe ziet zo'n optische aansluiting en kabel er in godsnaam uit! :P!

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Google + Playstation Digital Out = http://www.vidgame.net/SONY/PS2.html
(ff scrollen, staan er twee plaatjes naast elkaar, linker plaatje met genummerde aansluitingen, nummer 3)

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

Kabel:
Afbeeldingslocatie: http://store.unet.net/czone/images/ps2-optical-audio-cable200.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/psfibercabel.jpg

2e van links
Afbeeldingslocatie: http://www.gamegossip.com/images/games/ps_two/02.jpg

• maxvdh
Dit is die nieuwe PS2, ik heb de ouwe

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

gangstermax schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:57:
Dit is die nieuwe PS2, ik heb de ouwe
zie mijn bericht erboven dan...

• maxvdh
Offtrack schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:02:
[...]

zie mijn bericht erboven dan...
Sorry, die post had ik niet gezien!!

Ik zal kijken of ik dat achterin m'n DVD heb zitten

[EDIT]:

op mi jn dvd zit GEEN soortgelijke aansluiting. Ik zal de namen van de aansluitingen die er wel zitten geven:

1. Heel de speaker input
2. AUDIO:
AUX in L en AUX in R
LINE OUT L LINEOUT R
3. S-Video
4. Scart
5. FM/MW Antenna
6. FM 75 Ohm
verder zit er niks

[ Voor 40% gewijzigd door maxvdh op 27-12-2004 09:24 ]

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Dan is de enige manier waarop je je PS2 kan aansluiten de manier die je nu al gebruikt. Dus met de witte en de rode tulp. Dus geen digital surround mogelijk met deze home cinema.
Maar voordeel is wel dat jouw manier nu ook al een stuk beter klinkt dan de gemiddelde tv.
Pagina: 1