Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Je hoeft overigens geen layer3 switch te hebben voor ACL's.. bijvoorbeeld de Cisco 2950 (layer 2 switch) kan ook acl's toepassen op L2/3/4 niveau.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Maar als het goed is kun je dat redelijk uitrekenen aan de hand van de specs van zo'n ding.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Hoe wil je dat uitrekenen dan?StevenK schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 08:54:
Ik heb er wel eens wat mee gedaan op een Avaya core switch, maar daar liepen we snel tegen het probleem aan dat 'ie echt stevig cpu tekort kwam om veel met ACL's te kunnen doen.
Maar als het goed is kun je dat redelijk uitrekenen aan de hand van de specs van zo'n ding.
Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Als 't goed is kan de leverancier je vertellen hoeveel tijd / cycles whatever het ding nodig heeft om een ACL entry te verwerken; aangezien je ook weet hoeveel verkeer je hebt, en je vast een aardig idee hebt van de grootte van de pakketjes kun je een ruwe schatting maken.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Van de ene kant geloof ik wel dat een switch dat wel kan, van de andere kant vraag ik me af waarom me dan een router aangeraden wordt
edit: Err... ik heb weer eens verkeerd zitten lezen.. Jij verteld even precies hetzelfde wat ik ook wilde zeggen. Excuses... ik laat het maar staan ter informatie voor overige lezers.FatalError schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:46:
Routers zijn LANG niet zo snel als n goede (routing)switch (of je moet het 100-voudige oid uit willen geven).
Waar haal jij deze wijsheid vandaan? Een Cisco 3550 (zeer betaalbare L3 switch) kan wirespeed routing/forwarding doen met een whopping 6Mpps. Een beetje vergelijkbare router (7204VXR met NPE400 processor ofzo?) is zo'n 10 keer duurder en doet 400Kpps.
Fact: Een L3 switch is qua routering way sneller dan een router, terwijl het zelfs vele malen goedkoper is. Waarom zou je dan nog voor een router kiezen? Omdat een router ala 7204 meerdere soorten verbindingen aankan (oc3/ATM interfaces bijvoorbeeld). Indien je enkel ethernet doet en geen mega routetables hebt (like 1 full-view van 147K routes), is een L3 ALTIJD een beter alternatief.
Eerst le(z/r)en, dan pas praten, anders verwar je er een hoop mensen mee.
[ Voor 10% gewijzigd door mph_rbi op 25-12-2004 00:41 ]
dus ...
In principe moet iedere L3 switch (en zeker Cisco of Extreme) dit kunnen. De 7i is een prima switch waar je niet gemakkelijk tegen limieten aanloopt. Extreme switches staan erom bekend juist enorme performance te bieden. Wel storten ze snel in elkaar als ze mass-routing gaan doen met vele routes. Een Cisco (beter.. Juniper) is hier weer geschikter in. Succes met je zoektocht.Van de ene kant geloof ik wel dat een switch dat wel kan, van de andere kant vraag ik me af waarom me dan een router aangeraden wordt
dus ...
Ik ga niet eens echt routeren, alleen verkeer met ACI's filteren en wat vlansmph_rbi schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:44:
[...]
In principe moet iedere L3 switch (en zeker Cisco of Extreme) dit kunnen. De 7i is een prima switch waar je niet gemakkelijk tegen limieten aanloopt. Extreme switches staan erom bekend juist enorme performance te bieden. Wel storten ze snel in elkaar als ze mass-routing gaan doen met vele routes. Een Cisco (beter.. Juniper) is hier weer geschikter in. Succes met je zoektocht.
Dat kan toch allemaal met de basic layer 3 licentie?
Btw, thx voor de bevestiging. Bedrijven als ProServce en Global Europe zeggen mij dus precies het tegenovergestelde van wat jullie aangeven
[ Voor 12% gewijzigd door Stewie! op 25-12-2004 00:54 ]
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
dus ...
Iedereen is hier helemaal kapot van de 2950?mph_rbi schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:15:
aangezien de TS al een Extreme summit 7i heeft, lijkt het me redelijk overbodig om een 2950 aan te schaffen. Wel een indrukwekkende L2 switch voor dat geld.
Persoonlijk gebruik ik liever de extreme summit 24e3, leuke switches voor weinig geld
De full license geeft je OSPF en IS-IS; heb jij totaal niet nodig.
De 7i is non-blocking, alleen de 1e lookup in je IP FDB wordt gedaan door de CPU, daarna is het blazen