Om de dropdown select boxes te hiden voor een dhtml menu gebruik ik de volgende functie.
var sVisibility is de zichtbaarheidswitch ('visible' of 'hidden')
var sHeight is de hoogte van de uitgeklapte div (bijv '70px')
Om te checken of het dhtml menu vertikaal overlapt, check ik de offsetTop van de selectbox.
Dit gaat goed, totdat een select genest is in een ander element, bijvoorbeeld een table.
Nou is mijn vraag hoe ik de offsetTop van het parentelement van de select kan uitlezen, of daarweer het parent element van etc...?
var sVisibility is de zichtbaarheidswitch ('visible' of 'hidden')
var sHeight is de hoogte van de uitgeklapte div (bijv '70px')
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function setSelects(sVisibility, sHeight) { var maxHeight = parseInt(sHeight.substring(0,sHeight.length-2)) + 24; var aSelects = document.getElementsByTagName('SELECT'); for (var i = 0; i < aSelects.length; i++) { if (aSelects[i].offsetTop < maxHeight) { aSelects[i].style.visibility = sVisibility; } } } |
Om te checken of het dhtml menu vertikaal overlapt, check ik de offsetTop van de selectbox.
Dit gaat goed, totdat een select genest is in een ander element, bijvoorbeeld een table.
Nou is mijn vraag hoe ik de offsetTop van het parentelement van de select kan uitlezen, of daarweer het parent element van etc...?
edit:
Kut.. titel vergeten aan te vullen..
Zou de titel gewijzigd kunnen worden in '[JS] parent van getElementsByTagName' ?
Kut.. titel vergeten aan te vullen..
Zou de titel gewijzigd kunnen worden in '[JS] parent van getElementsByTagName' ?
[ Voor 11% gewijzigd door bRight op 23-12-2004 19:27 . Reden: titel! ]