WXP / W2k remote desktop connection

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Ik probeer om vanaf een wxp werkstation via remote desktop / ts een w2k werkstation over te nemen maar dit wil niet lukken.

Ik heb op het w2k ws remote desktop client geinstalleerd maar dit helpt me niet veel.
Andere kant op werkt overigens wel via de client (w2k -> wxp)

Weet iemand wat ik nog moet instellen ofzo om dit te laten werken?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:10
navyseal44 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:21:
Ik probeer om vanaf een wxp werkstation via remote desktop / ts een w2k werkstation over te nemen maar dit wil niet lukken.

Ik heb op het w2k ws remote desktop client geinstalleerd maar dit helpt me niet veel.
Andere kant op werkt overigens wel via de client (w2k -> wxp)

Weet iemand wat ik nog moet instellen ofzo om dit te laten werken?
Je *kunt* een w2k workstation niet met RDP overnemen; dan zul je toch echt een 3rd party remote control tool moeten gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:36:
[...]

Je *kunt* een w2k workstation niet met RDP overnemen; dan zul je toch echt een 3rd party remote control tool moeten gebruiken.
Zoals winvnc

Verwijderd

Kijk eens naar vnc, deze installeer je op je win2k, de client versie start je op je winxp pc :) Win2k bezit geen terminal server, dat wat jij geinstalleerd hebt is alleen de client, dus om verbinding te maken met een terminal server zoals die wat in winxp zit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal even een third party tool zoals vnc of dameware moeten proberen. Dit is al erg vaak voorgekomen. Denk dat je dit erg makkelijk had moeten kunnen vinden in de productspecificaties ;)

Met bijvoorbeeld [search=windows 2000 professional terminal service] had je dit binnen een paar seconden kunnen vinden.

Lees Windows Operating Systems - Policy even goed door. Het is de bedoeling dat je een uitgebreid onderzoek doet voordat je een topic opent.

[ Voor 46% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2004 20:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.