AI in spelletjes zelf programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 14:00
Het lijkt me wel leuk om zelf eens de ai te schrijven voor een spelletje.

Ik heb eens een keer een spel gezien waar je een aantal mieren kon programmeren, alleen liep die niet lekker op mijn pc, weet iemand anders misschien een ander spel?

kun je bijv in de oude hl de ai zelf aan passen? of de nieuwe, alleen lijkt mij me dat wat moeilijker.

www.debrasserie.nl

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ghehehe...als het al zou kunnen heb je wel een fikse kennis van de noodzakelijke programmeertaal nodig :) Het is niet simpel
code:
1
if($enemy == true) shoot();
volgens mij :P

Default blanke hetero

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48
In welke taal wil je werken, wat voor ervaring heb je? Enz enz... Misschien handig om je eerst 'voor te orienteren' :)

|>

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mja AI programmeren is nog niet gelukt, maar als je dat lukt zou het wel tof zijn :P
ik denk dat je AI simulatie bedoelt, of iets wat er bij in de buurt komt.

daarbij is het belangrijk dat je 'dingen' menselijke eigenschappen nabootsen. (AI)

wat je bijv aan kan denken is bijv
code:
1
2
3
if ($enemy == true AND $enemy.isvisible == false) {
  move_to_point(closest_intersection_with_enemy($ventje[x]))
}

dat word dus veel padberekeningen enzo

[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 23-12-2004 19:27 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien zoek je iets als Logo? Je kan daarin een schildpadje over het scherm laten bewegen, en zo teken je een plaatje. Misschien kan je daarin ook iets bouwen dat A.I. vertoond.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

EbAyzo schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:18:
Ghehehe...als het al zou kunnen heb je wel een fikse kennis van de noodzakelijke programmeertaal nodig :) Het is niet simpel
code:
1
if($enemy == true) shoot();
volgens mij :P
Klopt, das volgens mij de AI uit Serious Sam :)

Maar effe serieus, wat meer intelligente AI is moeilijk en je hebt er nogal wat algoritmen voor nodig. Misschien kan Google je helpen?
Ikzelf krijg het vak AI het komende halfjaar van m'n HBO studie, dus op dit moment kan ik je nog niet veel vertellen...

[ Voor 28% gewijzigd door MadMarky op 23-12-2004 19:38 ]

🖥️ | 🚗

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik denk dat je beter jezelf eens wat meer in de materie kunt verdiepen voordat je zelf iets concreets wilt gaan doen. Ideeën en dromen zijn mooi, maar dit topic is nogal zinloos in SPV als je ging concrete kennis en ideeën hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.