[MCE 2005] DVR-MS converteren naar MPEG2

Pagina: 1
Acties:
  • 2.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben er al zo verschrikkelijk lang mee bezig en het lukte me tot nu toe maar niet om een in Windows XP Media Center Edition opgenomen tv show te converteren naar MPEG2 (en dan bedoel ik niet opnieuw comprimeren, maar de mpeg2 informatie die in een DVR-MS file zit in een MPG file zetten, dus zonder enig kwaliteitsverlies).

Er zijn een hoop programma's die het zouden moeten kunnen, maar tot nu toe werkte er bij mij geen een zoals ik dat wilde:

Cyberlink Powerdirector 3.0 -> Zeurt over een patch voor Windows XP SP1 die je onder MCE/SP2 niet nodig hebt en ook niet kan installeren. Daardoor moet je ongeveer 10x proberen je DVR-MS file te importeren, en met een hoop geluk gaat 'ie dan converteren. Ik had zelf hierbij audio synchronisatie problemen (vooral bij lange bestanden).

Arcsoft Showbiz DVD 2 -> Ik weet niet meer precies wat hiermee fout ging, maar ik kreeg in ieder geval weer synchronisatie problemen.

DVR-Ripper -> Gratis tooltje te downloaden op thegreenbutton.com, dit tooltje zou precies dat moeten doen wat ik wil, maar creeert corrupte mpeg files waar je verder dus ook niets mee kan. Daarnaast kreeg ik ook weer synchronisatie problemen.

TMPGEnc Xpress 3.0 -> Op zich een vrij leuk programmaatje, waarmee je best veel kunt doen met een duidelijke user interface, anyway, sinds een tijdje kun je DVR-MS files importeren, en deze worden dan gelijk als MPEG2 opgeslagen (net zoals bij powerdirector en showbiz dvd).
Ook hier kreeg ik synchronisatie problemen.

Dus zoals je ziet werkt het allemaal niet naar behoren. (hoewel sommige mensen geen problemen zeggen te hebben). Ik vind dat zelf altijd een beetje jammer omdat ik zoiets heb van als je een product op de markt zet moet het gewoon goed zijn en naar behoren werken. Ook vind ik het van MS jammer dat ze hier geen tools voor hebben.

In ieder geval, ik zat gisteren voor de 1000e keer te zoeken naar een oplossing en ik kwam toen hier terecht: http://nolanparty.com/mediaportal.sourceforge.net/phpBB2/viewtopic.php?t=1428

Dus vandaag heb ik deze methode geprobeert en tot nu toe werkt 'ie goed. Ik heb nog geen lange filmpjes geconverteerd, maar ik geloof dat deze manier toch wel vrij goed werkt!

Dit is wat je nodig hebt:

1 -> DVR-Edit om eventueel je opname te bewerken (reclame wegknippen e.d.)

2 -> GraphEdit

3 -> Cyberlink DirectShow filters MPGMUX.AX & CLDUMP.AX <- ergens in dat topic staan links/hints geloof ik :)

Om je MPEG2 file te converteren naar bijvoorbeeld XviD met mp3 audio heb je nog iets meer nodig (voor info daarover kan je op http://www.doom9.org erg veel vinden):
4 -> VirtualDubMod
5 -> Lame ACM <- extracten en rechtermuis op LameACM.inf en dan op "Install"
6 -> XviD-1.0.3-20122004.exe

Dit is wat je moet doen:

7 -> Vervolgens volg je alle stappen uit dit topic. LET OP: Wanneer je in graphedit een DVR-MS file opent(render media file) moet je de "Decrypt/Tag" filters NIET verwijderen.

Uiteindelijk komt je GraphEdit er dus zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://impact.tweakdsl.nl/pics/graphedit_dvr-ms-mpg2.jpg

Bij mij werkt deze methode dus (tot nu toe). Ik heb het idee dat er een hoop mensen zijn die problemen hebben bij het converteren van DVR-MS naar een ander formaat (bv. dvd of naar xvid in mijn geval).
Het mooie aan deze manier is dat het nog gratis is ook. Het grote nadeel is dat er een hoop tijd in gaat zitten. Ik zou zelf ook wel graag een tooltje hebben die met 1 klik je DVR-MS files omzet in MPEG2.

Verwijderd

Powerdirector 3 is erg afhankelijk van de DVD-decoder die je gebruikt. Ik gebruik hem nu met powerdvd 6 en hij werkt wel goed.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:50:
Powerdirector 3 is erg afhankelijk van de DVD-decoder die je gebruikt. Ik gebruik hem nu met poerdvd 6 en hij werkt wel goed.
Sonic dvd encoder al geprobeert?
die heb ik ook op de Multimedia Feuture pack (dvd voor oem's)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:28

ThaHandy

Discovery Channel

KICK!!!

bij het renderen krijg ik deze fout al
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/graphediterr.jpg
en mis ik het audio gedeelte.

de files bewerk (wil ik) op een andere pc via netwerk win2kp
edit/

bij Showbiz DVD 2 krijg ik ook een "file format is not superted" error

[ Voor 17% gewijzigd door ThaHandy op 17-04-2005 01:46 ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-03 21:29
Waarom proberen jullie niet gewoon Nero Vision Express? Dit programma kan perfect et dvr-ms overweg. Ik converteer met Nero 's zo nu en dan wat als ik er een DVD van wil maken.

Digital Media Junkie

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:28

ThaHandy

Discovery Channel

kan iemand me helpen wat voor files/codec's ik nodig heb om die dvr-ms bestanden af te spelen en/of in te lezen?

ik heb genoeg programma's geprobeerd, maar elk is er wel weer een error :|

/edit
powerdirector ook maar ff geprobeerd |:(
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/powerdirector.jpg
windows 2000 dan? }:O

blijkbaar is het dus een kwestie om een patch daarvoor op te zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door ThaHandy op 19-04-2005 04:17 ]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:08

De Nelis

en anders maar niet...

Ik ben hier ook mee bezig geweest en ik ben terrecht gekomen bij het programma Deskshare Digital Media Converter 2.4 (http://www.deskshare.com/dmc.aspx), hiermee is het mogelijk om DVR-MS bestanden om te zetten naar elk willekeurig video-formaat.

[ Voor 7% gewijzigd door De Nelis op 29-04-2005 09:16 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51
XiSM-impact schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:48:
Dus zoals je ziet werkt het allemaal niet naar behoren. (hoewel sommige mensen geen problemen zeggen te hebben). Ik vind dat zelf altijd een beetje jammer omdat ik zoiets heb van als je een product op de markt zet moet het gewoon goed zijn en naar behoren werken. Ook vind ik het van MS jammer dat ze hier geen tools voor hebben.
Dit kan toch met de Create DVD functie van MCE ? Is trouwens inmiddels ook een update voor, zie hier.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03-2025

sko

ThaHandy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 02:49:
kan iemand me helpen wat voor files/codec's ik nodig heb om die dvr-ms bestanden af te spelen en/of in te lezen?

ik heb genoeg programma's geprobeerd, maar elk is er wel weer een error :|

/edit
powerdirector ook maar ff geprobeerd |:(
[afbeelding]
windows 2000 dan? }:O

blijkbaar is het dus een kwestie om een patch daarvoor op te zoeken.
volgens de link naar de MediaPortal forums heb je sbe.dll uit windows XP nodig?

Verwijderd

Het kan onder MCE met: Sonic MyDVD Studio Deluxe Suite v6.1.

Het staat niet specifiek in de specificaties maar wordt wel ondersteund door dit programma.
Ben er "toevallig" achter gekomen :*)

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:32
heeft iemand toevallig al een handige manier om dus DVR --> DVD om te zetten ?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
met sonic primetime werkt dat gewoon vanuit media center...
Pagina: 1