Ik heb een pc met 1 nic voor draad netwerk (films bekijken en puur data transport) en een draadloze verbinding met mij accespoint waar internet op staat.Nu heb ik beide kaarten aan staam. hij krijgt van alle twee ip adressen. Echter waarneer ik wil internetten kan hij geen verbindg maken met internet (geen 1 server kan worden gevonde) op mij laptop werkt internet wel dus daar ligt het niet aan.Weet iemand een idee ik ben echt radeloos heb alles al geprobeerd wat er in die grijze massa rond zwerft
Wat voor ip-adressen dan? automatisch?
Heb je die 2 netwerken wel zodanig gescheiden dat het duidelijk is dat 1 local is en 1 ehm not-local
(i-net dus).
Ik denk dat ze een conflict hebben waardoor het niet werkt.
Ik denk dat je ip-adressen moet specificeren. eentje op 10.0.0.* en eentje 192.168.0.*.
Kan wezen dat er dan nog wat veranderd moet worden maar dat weet ik niet zo.
Heb je die 2 netwerken wel zodanig gescheiden dat het duidelijk is dat 1 local is en 1 ehm not-local
Ik denk dat ze een conflict hebben waardoor het niet werkt.
Ik denk dat je ip-adressen moet specificeren. eentje op 10.0.0.* en eentje 192.168.0.*.
Kan wezen dat er dan nog wat veranderd moet worden maar dat weet ik niet zo.
De firewall op je pc al eens uitgezet?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
beide ip hebben erschillende adressen en range. 192.168.148 ben 192.168.0 firewall ook al eens uitgezet geen effect. firewall staat wel aan op laptop en is zonealarm
1 ip is vast en 1 ip is dhcp
1 ip is vast en 1 ip is dhcp
Heb je je gateway wel goed gedefineerd dan? Dump eens je ipconfig /all van je computer?
Geef 1 netwerk kaart een vast ip adres en geen gateway.
Zet de WLAN kaart op DHCP met een gateway naar internet.
Via statis routes kan je bepalen welk data verkeer via de vaste netwerk kaart gaat.
Zet de WLAN kaart op DHCP met een gateway naar internet.
Via statis routes kan je bepalen welk data verkeer via de vaste netwerk kaart gaat.
het werkt bedankt...had met me suffe kop het verkeerde draadloos netwerk....er zijn zoveelonbeveiligde netwerken hier vreselijk
[ Voor 81% gewijzigd door WarthogSmurf op 23-12-2004 20:10 ]
Pagina: 1