[FC3] Problemen met dependencies bij installeren xmltv

Pagina: 1
Acties:

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:06
Omdat ik eens wilde zien of mijn Athlon 800 nog mee kan komen als Mediacenter, heb ik Fedora Core 3 en Freevo geïnstalleerd.

Freevo werkt op zich goed, kan plaatjes en filmpjes kijken en muziek luisteren, maar geen tv kijken. Met tvtime werkt m'n tv-kaart (Flyvideo 98, met BT-chipset) wel, maar Freevo mist de zender instellingen.

Nu wil ik dus xmltv installeren om de zenders binnen te halen, maar daar zijn nog geen yum instellingen voor te vinden.
Dus heb ik de .rpm gedownload en geprobeerd te installeren met rpm -Uvh, maar dan zegt hij dat hij Perl nodig heb. Als ik vervolgens Perl wil installeren vanaf de FC3-cd's, krijg ik als melding dat dat niet lukt, omdat de packages libselinux, krb5-libs en libxml2.

Deze libs staan echter wel geïnstalleerd en als ik ze opnieuw wil installeren, lukt dat niet, omdat ze al goed geïnstalleerd en up-to-date zijn.

Nu heb ik het als n00b tot hier gered met lezen en googlen, maar hier loop ik toch een beetje vast. Kan ik de packages verwijderen en opnieuw installeren? Of kan ik de cd-installer vertellen waar die packes staan zodat hij ze toch gaat vinden?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Heeft de rpm niet een nieuwere versie nodig van de bestanden die al zijn geinstalleerd?
Mocht je 100% zeker weten dat alles is geinstalleerd wat nodig is voor die rpm kan je ook rpm -Uvh --nodeps doen.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
--nodeps zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden aangezien dit je systeem erg onstabiel kan maken. Probeer eerst even te kijken of je xmltv programma geen nieuwere versies van van die packages nodig heeft.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:06
edit:
Google bracht hulp

[ Voor 133% gewijzigd door MoZe op 23-12-2004 21:42 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045