[php / javascript] Install script *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
[zou er misschien iemand die topic titel kunnen aanpassen naar [php / javascript] Install script ]sorry

Hallo,
ik heb weer een vraagje :)
Ik ben bezig aan een photogallery.
Als ik van al mijn afbeeldingen thumbnails genereer duurt dat even (nogal logisch).
Nu zoek ik eigenlijk een manier om iedere keer wanneer er 1 afbeelding gedaan is dat je dat ziet een een soort van "output" tekstveldje.

dus voorbeeldje,

thumbnail xx gemaakt
thumbnail xx gemaakt
thumbnail xx gemaakt
...
..

------------------
knop: maak thumbnails

Zulke tekst wil ik dus zien boven aan die pagina als er thumbnails worden gemaakt.
Nu, ik heb geen flauw idee hoe dit te maken. Is dit enkel mogelijk via javascript iets?
of is dit ook mogelijk via php?

Want hij heeft bv 30 afbeeldingen te gaan en dan zou hij iedere keer moeten onderbreken om die tekst uit te voeren.
En ik wil dus dat ze 1 voor 1 verschijnen ipv allemaal tegelijk wanneer ie klaar is.

Iemand ideeen om mij op weg te helpen?
ik heb zulke systemen al vaker gezien bij php script installers maar ik kan er nu geen meer terugvinden om te kijken hoe dat gemaakt is, vandaar dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 18:17 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Je zult in PHP moeten wachten totdat een plaatje klaar is, daarna stuur je met een simpele echo naar de client welke klaar is en begin je aan de volgende :?

Verwijderd

Je kan met PHP output naar de browser sturen door flush() methode aan te roepen

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP:
1
2
3
4
5
while (!$plaatjesklaar) {
  maakthumbnail();
  echo "Thumbnail voor plaatje XX gemaakt...<br />";
}
echo "Klaar!";
'
En verder geen tabellen of divs en dergelijke om die gegevens zetten, anders begint je browser waarschijnlijk pas met renderen als deze de sluittag van je tabel of div heeft gezien.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:26:
PHP:
1
2
3
4
5
while (!$plaatjesklaar) {
  maakthumbnail();
  echo "Thumbnail voor plaatje XX gemaakt...<br />";
}
echo "Klaar!";
'
En verder geen tabellen of divs en dergelijke om die gegevens zetten, anders begint je browser waarschijnlijk pas met renderen als deze de sluittag van je tabel of div heeft gezien.
zo-iets werkt dus niet :)
PHP:
1
2
3
4
5
        while ($i < count($files)) {
            makethumb('160', '120', $imgfile, 'thumbs', $imgname, '.jpg', '80', $dirname);
            echo "weer een thumbnail aangemaakt...<br>";
            $i++;
        }

hij doet niets en als ie met alle images klaar is dan pas geeft die de output (allemaal in 1x)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En er staat geen table of div omheen? En doet ie dit in alle browsers?

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:49:
En er staat geen table of div omheen? En doet ie dit in alle browsers?
zonder table of iets dergelijks.

maar ik heb net iets gevonden met ob_flush() waarmee ie al wel iets meer doet zoals het moet wezen, dus ik ga daar eerst even mee uittesten.

snap enkel wel niet waarom uw manier niet werkte want dat zou toch echt moeten gaan dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:50:
maar ik heb net iets gevonden met ob_flush() waarmee ie al wel iets meer doet zoals het moet wezen, dus ik ga daar eerst even mee uittesten.
Daar wees [rml]Quist in "[ php / javascript] Install script *"[/rml] je ook al op. ;)
snap enkel wel niet waarom uw manier niet werkte want dat zou toch echt moeten gaan dacht ik zo
Het kan te maken hebben met je browser, die pas begint met tekenen als ie alle data ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
// Zorg ervoor dat de browser hiervoor zeker 256 tekens te pakken heeft.. bijv. door HTML of str_repeat() 
for ($i = 0; $i < count($files); $i++) {
            makethumb('160', '120', $imgfile, 'thumbs', $imgname, '.jpg', '80', $dirname);
            echo "weer een thumbnail aangemaakt...<br>";
            flush();
            @ob_flush();
        }

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchmega op 24-12-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere optie is de pagina reloaden voor elke thumbnail (of elke 2 of 5 thumbnails)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het probleem is ingewikkelder dan ik eerst dacht. Ik heb het werkend op een gewone standaard pagina (met dus enkel php code). Maar als ik die pagina (via een systeem als: index.php?page=admin_gallery) laadt (dmv een form wordt die opnieuw geladen met de opdracht die images om te vormen tot thumbnails) dat doet ie het niet.
Hij laadt de achtergrond maar daar stopt die dan ook, als ie klaar is dan staan ze er allemaal onder elkaar.
iemand bij wie dit probleem bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:58:
Hmm, het probleem is ingewikkelder dan ik eerst dacht. Ik heb het werkend op een gewone standaard pagina (met dus enkel php code). Maar als ik die pagina (via een systeem als: index.php?page=admin_gallery) laadt (dmv een form wordt die opnieuw geladen met de opdracht die images om te vormen tot thumbnails) dat doet ie het niet.
Hij laadt de achtergrond maar daar stopt die dan ook, als ie klaar is dan staan ze er allemaal onder elkaar.
iemand bij wie dit probleem bekend voorkomt?
-NMe- schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:26:
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik ook wel gezien, maar als ie al wel de achtergrond enzo doet, dan lijkt het me dat ie dat toch ook wel moet kunnen.

Het moet toch op 1 of andere manier mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:37:
[...]

ja dat had ik ook wel gezien, maar als ie al wel de achtergrond enzo doet, dan lijkt het me dat ie dat toch ook wel moet kunnen.

Het moet toch op 1 of andere manier mogelijk zijn?
Daar heb je geen invloed op, de browser doet het nu eenmaal op deze manier. Het kan dus best zijn dat je script werkt maar dat de browser wacht totdat alles klaar en is dan pas de output laat zien. Daarom moet je er zeker van zijn dat er geen tables oid om je thumbs heen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Vaak begint een browser pas met renderen als er een bepaald aantal bytes binnen is. Je zou na elke regel bijvoorbeeld nog een x-aantal bytes aan dummy content (bijvoorbeeld een HTML comment) kunnen sturen om rendering te triggeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje gelden hetzelfde probleem gehad. Ik wou toen ook in een keer een hele map met foto's kunnen uploaden en bijvoorbeeld 200 achter elkaar.

Ik heb dit opgelost door een Java Applet te gebruiken. Het enige nadel hiervan is dat windows het niet meer standaar ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je de status nou in een (i)frame laat zien ?

dan moet je brouwser het wel gewoon meepakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
crisp schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:41:
Vaak begint een browser pas met renderen als er een bepaald aantal bytes binnen is. Je zou na elke regel bijvoorbeeld nog een x-aantal bytes aan dummy content (bijvoorbeeld een HTML comment) kunnen sturen om rendering te triggeren.
Dit is dus volgens mij 512 bytes. Dus donder er gewoon wat
code:
1
2
3
<!--
hoi woei hoi
!-->

tussen, kijken of dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

internetinfo schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:01:
Dit is dus volgens mij 512 bytes. Dus donder er gewoon wat
Ik ben bang dat het aan je browser ligt, dus het kan in principe elke bytewaarde zijn. Ik geloof dat het bij IE 256 bytes was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25
-NMe- schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:06:
[...]

Ik ben bang dat het aan je browser ligt, dus het kan in principe elke bytewaarde zijn. Ik geloof dat het bij IE 256 bytes was. :)
Dan ben ik in de war met custom error pages (400,401,500,etc), die moeten wel minimaal 512 bytes zijn, anders trekt de browser (bij IE iig zover ik weet) de standaard foutmelding uit de kast. :)
Pagina: 1