[j2ee] Swing-achtige benadering webinterface. *

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Er zijn voor java de wereld aan weblayer implementatie, struts, spring-mvc, maverick, jsf, cocoon, webworks, etc (intussen al rond de 150). Ok.. keuze genoeg. Maar er zijn een aantal implementaties die een andere draai geven en werken op een meer Swing achtige manier waarop je eventlisteners aan widgets kan hangen en widgets beter kunt hergebruiken.

Ik geloof dat Tapestry en JSF (Java Server Faces) in deze categorie vallen. Wie kan mij wat meer vertellen over deze manier van werken? Dus wie heeft ervaring met de verschillende manieren van aanpak en wat is je mening erover?

Ik heb zelf alleen (een beetje) ervaring met maverick en spring-mvc.

Verwijderd

ik kan je niet echt antwoorden, maar de slides van javapolis staanonline en daar staat een slideshow van de "JSF in action" spreker. Misschien interesseert je dat wel.

/me heeft nog nooit Swing gedaan en voelt er ook weinig voor. Onbekend maakt onbemind ....

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Ook ik kan je niet een goed antwoord geven, maar ik wil wel een kleine toevoeging doen aan je opsomming.

Echo

1 Keer gebruikt, en beviel best wel goed. En toen ging ik weer gewoon JSTL gebruiken :)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:02:
/me heeft nog nooit Swing gedaan en voelt er ook weinig voor. Onbekend maakt onbemind ....
Ik doelde met swing achtig dat je op een meer 'klassieke' manier web-gui`s maak. Met actionlisteners ed.

Verwijderd

Alarmnummer schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:41:
[...]

Ik doelde met swing achtig dat je op een meer 'klassieke' manier web-gui`s maak. Met actionlisteners ed.
Inderdaad, eigenlijk bedoel je mischien meer event georienteerd. Je kunt dan net zo goed AWT, SWT, MFC, Motif, Cocoa en zelfs win32 invullen. Bijna elke desktop toolkit werkt wel op deze manier.

ps

Wil zelf ook JFC gaan uitproberen, maar is er nog steeds niet van gekomen. Het is nog steeds nieuw (net zoals J2SE 1.5 ook nog steeds erg nieuw is), dus er is voorlopig nog weinig ervaring mee. Het zou 'the next big thing' in J2EE moeten gaan worden, met veel 3rd party support en een prominente plaats in de officieele J2EE specificaties.

Wat me ook wel aanspreekt aan JFC is dat het heel makkelijk is voor andere partijen dan Sun om libraries met widgets aan te gaan bieden en (eventueel) te verkopen. Met alle andere J2EE toolkits is dat tot dusver nauwelijks op gang gekomen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 22:58 ]

Verwijderd

Je moet maar eens naar enhydra's barracuda kijken:
http://barracudamvc.org/Barracuda/index.html

Ik heb er een jaartje geleden naar gekeken en dat is erg indrukwekkend. Alleen viel het me op dat ik zoveel code moest schrijven. Een goeie IDE voor heel het enhydra en xmlc verhaal zou een goed idee zijn.

Toen hadden ze nog een vreemde licensie dus echt gebruikt heb ik het niet. Nu zie ik dat ze het met lgpl doen, dus ik zal er weer eens m'n oog op laten schijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 22:30 ]

Pagina: 1