Toon posts:

ID3-Tag invullen aan de hand van TXT file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even gezocht maar vrees dat hiervoor geen standaard oplossingen zijn .Dit hoeft geen probleem te zijn, dan ga ik uitzoeken hoe het functioneerd met zelf programmeerwerk. Echter misschien dat iemand hiervoor toch een standaard oplossing weet.

Het probleem.
Ik heb een top2000 van diverse muzieknummers, alleen hiervan kloppen de bestandsnaam en de ID3 tag lang niet altijd. Ik heb in een txt file wel 1 voor 1 de goede nummers staan. En bestandsnaam begint wel altijd met 0001 , 0002 etc. in de txt lijst kan ik hiervoor dan natuurlijk ook 0001 of 0002 zetten.

De vraag,
Is het mogelijk om aan de hand van de txtlijst de namen aan een ID3 tag te koppelen?

Verwijderd

Topicstarter
er is zo te zien helaas weinig reactie op... jammer... ik ga zelf even aan het uitzoeken, mocht ik iets vinden dan post ik het hier.
Mod-break:

Dit is een kick binnen 24 uur, liever niet meer te doen. Zie ook Algemene regels (Netiquette)#not-done. Er is niet altijd een reactie binnen 2 uur, zeker niet als half Nederland net vakantie gaat vieren :+
En het zelf uitzoeken mag best beginnen voor je post hoor ;)

[ Voor 63% gewijzigd door F_J_K op 23-12-2004 21:12 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
Lijkt me inderdaad vrij lastig om hier een kant en klaar programma voor te vinden, het is ook niet echt een "standaard" toepassing natuurlijk.

Als je een beetje kunt programmeren, zou ik toch overwegen om zelf iets te maken danwel de sourcecode van een programma dat ID3 tags kan schrijven downloaden en hier iets aan toevoegen... :P Ik denk niet dat je zo iets zult vinden helaas...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Moet kunnen als je je even verdiept in de syntax van de command line tagger TAG, te downloaden op RareWares
Met een 'slimme' text-editor de tekstfile veranderen in een batch bestand met op elke regel een TAG commando, gevolgd door filenaam en artist/title etc info.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 23-12-2004 20:27 ]

• Xander
Henk007 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:26:
Moet kunnen als je je even verdiept in de syntax van de command line tagger TAG, te downloaden op RareWares
Met een 'slimme' text-editor de tekstfile veranderen in een batch bestand met op elke regel een TAG commando, gevolgd door filenaam en artist/title etc info.
Lijkt me alleen een beetje lastig om de --title en --artist parameter tussen de tags in die txt te krijgen, of jouw tekst-editor moet "slimmer" zijn dan de mijne... :P

Lijstje met bestandsnamen en daarachter de inhoud van de txt met tags krijgen is niet zo moeilijk, het "tag" er voor krijgen al helemaal niet, maar de parameters op de goede plaats krijgen lijkt me lastiger...

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Misschien heb je gelijk. Als de TS de lay-out van zijn tekstbestand kan posten kunnen we er ons licht eens over laten schijnen.

Bijvoorbeeld "0001","Nirvana","Smells like teen spirit","Nevermind","1991" zou wel werken.

• Xander
Henk007 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:37:
Bijvoorbeeld "0001","Nirvana","Smells like teen spirit","Nevermind","1991" zou wel werken.
Jep, dan moet je met een texteditor als EditPlus en enige kennis van regexp's een aardig eind komen...

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 23-12-2004 20:39 ]

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Je kan misschien Mp3 book helper gebruiken. Is een erg handig programmatje wat zo'n beetje alles met filenames/tags van audiobestanden kan doen, wat je wilt.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Pagina: 1