Toon posts:

[7650]Flatcable keyboard is gescheurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag wat lomp geweest toen ik de datakabel aan wou sluiten aan mijn Nokia 7650. Ik heb er zo'n beugeltje bij om het topestel open te schuiven...alleen ging dat nou iets te hard en had ik het keyboard los van mijn toestel...nog aan-elkaar gehouden door de flatcable die dus een flinke ruk heeft gehad.

Nu heb ik even gekeken. Sommige toetsen doen het nog wel...maar de meeste niet meer. Alleen als ik met wat kracht de flatcable op de print druk doen ze het weer. Ik heb ook gewoon stroom en het toestel laad ook.

Kan ik die flatcable maken door te solderen of mag ik ervan uitgaan dat deze Nokia overleden is?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon naar Teleplan te Zoetermeer sturen en laten repareren. Is niet zo heel duur (ik dacht 60 euro).

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Geen idee hoe oud die GSM is (ben echt niet in de GSM's) maar geen garantie waarschijnlijk?

Dan zou ik idd doen wat Sebastius zegt. Je kan 't ook vragen bij je GSM boer of hun die eventueel kunnen opsturen naar Nokia of dat hun een zaak weten waar ze die dingen weer voor je repareren. Zal echter wel een kosten kaartje aan vast zitten. Maar 60 Euro is nog wel te doen ;).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Garantie geloof ik niet. Ik heb het toestel namelijk opengemaakt om die datakabel erin te proppen....en dat zullen ze echt wel zien bij Dynafix, Eltim of Nokia zelf.

Teleplan in Zoetermeer hè? Het is dat ik €60,00 eigenlijk wel veel geld vind voor een toestel dat ik enekel weken terug voor €50,00 heb gekocht. Maar ik hou de optie wel even open. Zijn er nog alternatieven...zoals zelf proberen te maken? Ik had al op salesplaza gekekeken voor onderdelen...maar die hebben ze niet. Wel dat bepaalde dingen zoals een schermpje rete duur zijn.....

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://klokjerond.prit.biz/7650open.jpg
Hier een plaatje van het zielige taffereeltje....

ZIt er ook al over te denken om ergens een 7650 te zoeken met een defect beeldscherm ofzo die ik als donor kan gebruiken voor het keypad en de print. Ben ik alleen wel alles kwijt wat nu nog in de phone zelf staat.