[2003] Geen verbinding met remote desktop*

Pagina: 1
Acties:

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb 3 pc's in een netwerk aan een router. Alle drie werken met XP Pro.
1 pc wordt een soort server (die bestuurd wordt vanaf mijn pc) en 1 gebruiker pc die ik kan over nemen in geval van problemen (hoef ik de trap niet elke keer op en af te lopen :P )
Op de server heb ik extern bureaublad geactiveerd (tsweb) zoals in de how to beschreven staat.
Ik heb bijde firewals van XP geconfigureerd en ik heb de router poort geforward ( :? is dit nodig als je geen verbinding wil vanaf het web? :? )
Ik kan de server pingen maar kan geen verbinding maken met het externe bureaublad.
Probeer ik het via bureau acc/verbinding met extern bureaublad dan ik krijg de melding dat de gebruiker pc bezich/niet berijkbaar is en dat ik het later nog maar eens moet proberen :( . Niet met IE6 of Mozilla firefox. Bij meer opties/computer zoeken staat niet de naam van de server.

Wat heb ik fout gedaan of ben ik vergeten?

Alle mappen op de server pc staan ingesteld op delen met alle rechten.

Verwijderd

Alleen op de server die je wilt overnemen moeten de TCP poorten 80 (webpagina) en 3389 (RDP) open staan. Een machine met RDP kunnen overnemen heeft verder niets te maken met het delen van mappen.

• mexwall
Ik heb poort 80 open gezet op de server en krijg nu verbinding met het inlog scherm. Om op de server in te loggen moet ik dan een inlog naam en een wachtwoord ingeven, maar op de server heb ik daarvoor niets in gesteld. Inlog naam zou de servernaam moeten zijn maar een wachtwoord is daar niet aan verbonden.

Als ik administrator als inlog naam ingeef dan krijg ik de melding, ik kan u niet aanmelden vanwege een acountbeperking.

[ Voor 17% gewijzigd door mexwall op 23-12-2004 18:20 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En welke exacte meldingen krijg je dan in de event logs? En wat heb je daarmee al kunnen vinden op google en met de GoT search?

Ik zet nog even je OS [2003] in je titel, aangezien we dit verplichten in Windows Operating Systems, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Je administrator heeft een leeg wachtwoord? ;)

• mexwall
Bedankt voor het aanpassen van de topic titel, bij deze (schaam) ik heb de policy niet gelezen (schaam).

Ik heb de nodige logs gevonden (via een zoek opdracht) die rond het tijdstip van inloggen op de server verandert zijn maar ik weet niet welke ik precies moet hebben. Tot een aantel krijg ik geen toegang omdat ze ingebruik zijn door xp/programma's.

Verwijderd

Maak ff een account aan met een wachtwoord en hij werkt wel. Je hoeft trouwens geen poorten op je router te openen zolang je lokaal werkt.

// Graag gedaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 11:10 ]

• mexwall
Thanks, het werkt nu
Pagina: 1