[XP] Pagefile jumpt heen en weer*

Pagina: 1
Acties:

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 11:48
Dag allemaal,

Setup:
1x 40GB ISE - C: (2GB F32, Win98SE), D:(5GB NTFS, WinXPSP2, ook pagefile), E:
1x 120GB SATA - F:
Backups gemaakt met Norton 2003 (diskette nog steeds niet geupdate), maar deze install is echter vers (naja...maandje ofzo...).

Probleem:
Pagefile is 1536MB en blijft niet waar hij hoort. Als het op D: stond staatie bij de volgende boot op C: (32MB overlatend en ietsje kleiner, 14nogwat MB). Na reboot staatie weer op D: (en nog steeds op CL, maar deze is dan te verwijderen, niet meer in gebruik). Etc etc etc.

Ik heb al meerdere topics gezien over problemen met de pagefile in Windows XP. Te klein of missend, met gevolgen zoals niet meer in Windhoos kunnen komen (en pagefile instellingen niet meer kunnen bereiken...handig hoor...die GUIs :r). Daarvan heb ik ook al allerlei mogelijkheden geprobeerd: compleet weghalen, opnieuw indelen, WinXP zn zin geven met een pagefile op C: (dit trucje werkte meestal wel maar hier dus niet). En nee...ben niet vergeten steeds op set e.d. dingen te drukken.

Maar goed al met al is dit mn laatste poging er iets aan de doen, anders is het **** it en is WindhoosWindows er zo weer afgekieperd. Maarja...om zo al jlik dit ine problemen op te lossen (tis toch van de zotte?) en wie zegt dattut nooit meer terugkomt? (hoewel ik met al mn ge-ghost en reinstalls en verplaatsen van pagefiles op andere PCs nog nooit zoiets heb meegemaakt)
De oorzaak is mij dan ook een raadsel aangezien ik me niks vreemd kan bedenken dat gebeurde of ik heb gedaan. Ben niet eens in de buuurt gekomen van de instellingen.
Het was PC uit....slapen...PC aan...C: heeft bijna geen ruimte meer...WTF?...balen :(

offtopic:
Ik wordt nu echt doodziek van die :r M$Microsoft junk :(. Al die kleine irritante rotgeintjes de hele tijd...

Modbreak:Het bedrijf van Steve Ballmer heet Microsoft en het product dat ze maken heet Windows. Laat alsjeblieft ditsoort verbasteringen achterwege

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2004 18:00 ]

Verwijderd

Na het instellen en kiezen van de juiste partitie waar de pagefile op moet komen (en vanaf moet, twee keer "0" instellen) toch wel iedere keer op de "set" button gedrukt mag ik hopen?

Afbeeldingslocatie: http://img66.exs.cx/img66/7255/pagefile0bs.gif

Nou beheer ik al jaren Windows NT/2K/XP en ik heb nog nooit gezien dat een pagefile uit zichzelf van partitie versprong. Dit lijkt me eerder een beheerfout dan dat Windows uit zichzelf besluit: Kom, laat ik de pagefile eens verplaatsen. Het aangeven je er echt doodziek van wordt is misschien een aanleiding eens je OS-horizon te verbreden?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 21:22 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb even de startpost aangepast, je spelde perongeluk wat dingen verkeerd. Lees hierover meer in Windows Operating Systems - Policy :)

Ook zet ik nog even je OS in de titel vooraan, wat zoals je in de voorgaande url kunt lezen verplicht is in Windows Operating Systems :)

Ook de quote van je bericht heb ik even verwijderd, aangezien deze geen aanvullende info bevat.

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 23-12-2004 18:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -Sir_Killalot-
sanfranjake schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:02:
Ik heb even de startpost aangepast, je spelde perongeluk wat dingen verkeerd. Lees hierover meer in Windows Operating Systems - Policy :)

Ook zet ik nog even je OS in de titel vooraan, wat zoals je in de voorgaande url kunt lezen verplicht is in Windows Operating Systems :)
Ja idd, mijn excuus, moest beetje vaart maken (stond op punt om weg te gaan, 2e bericht was vanaf mn werk). Maar goed die 'Windhoos' was een overtreding. Ik ben alleen door mn redelijk ellendige ervaringen met dit bedrijf z'n OS het ondertussen zo gewend het te typen...Dit probleem(pje) maakt de reeds lange lijst van irritaties nl. weer stukje langer (ik ga erdoor in aardstralen geloven...'Wat NU weer' is een kreet die naar mijn idee iets te vaak wordt geslaakt...en ik kan lang niet altijd de oorzaak traceren naar een of andere stommiteit van mij)
Ook de quote van je bericht heb ik even verwijderd, aangezien deze geen aanvullende info bevat.
Erm...alleen de quote :? Sorry, maar ik zie de rest van mn bericht niet meer :+, niet dat het zoveel uitmaakt, waar het om ging was dat het niet het 'Set-knopje-vergeten?' was.
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:53:
Nou beheer ik al jaren Windows NT/2K/XP en ik heb nog nooit gezien dat een pagefile uit zichzelf van partitie versprong. Dit lijkt me eerder een beheerfout dan dat Windows uit zichzelf besluit: Kom, laat ik de pagefile eens verplaatsen.
Een beheerfout van een spook dan (niemand anders dan ik zit aan deze PC), want ik heb er echt niks mee gedaan (waarom zou ik?). Tis raar, heel raar, maar waar, plotseling staat-ie na elke reboot op de andere partitie....om gek van te worden :( (paar keer gereboot om er zeker van te zijn, want ik wist niet wat ik zag. Doet het sinds 2 dagen zo). Als je er een ervaring bij wilt van 'de sprongen van Windows...' nodig ik je uit.
Goed...ik ben ben dan geen die-hard, maar een newb toch zeker niet. En ik heb hier gewoon geen logische verklaring voor.
Het aangeven je er echt doodziek van wordt is misschien een aanleiding eens je OS-horizon te verbreden?
Het meest doodziek wordt ik nog wel van dat ballonnetje ;) 'Low disk space' :( (ja kan ze uitzetten...maar soms zijn ze zelfs nog nuttig).
Daar ben ik idd mee bezig (niet opt moment btw ;), wat betreft partities is dat dus niet de oorzaak), alleen vind ik het zo jammer dattik de Linux ontwikkeling niet meer mee heb gemaakt zoals dat met DOS, Win3.11 etc...De keus is nu ook beetje groot aan de Linux zijde en als redelijke gamer ben je ook niet 1-2-3 geholpen :-/

Maar iemand misschien een suggestie om op een andere manier Windows de les te vertellen over hoe het z'n pagefile indelen moet maken?

Plaatjes...
bij elke reboot is het dus: dan de 1e situatie...dan de 2e...dan de 1e....etc. Heb voor de duidelijkheid de pagefile op C: (alsie weer op D: staat) ff gewist (dus niet in gebruik, anders laat XP me niet. En ja C: is een beetje een rommeltje)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/Op_C_klein.PNG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/Tweakers/Op_D_klein.PNG

UPDATE
Vond deze link op nvnews.net: Stubborn Paging File!
Het is dus een combi van 'slimmigheid van SP2' (iets wat ik niet bepaald kan waarderen overigens. Moet je uit kunnen zetten, lekker dom laten zijn, dan weet je tenminste waar de fout ligt....bij de gebruiker) en Norton Anti-Virus 2004.
Norton 2004 heb ik er pas weer opgezet (downgrade van 2005). Het uitzetten van auto-protect bij het booten lostte het idd op. Maar dat is natuurlijk geen gewenste oplossing. Dan maar op mn F: zetten, ook NTFS

[ Voor 45% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-12-2004 12:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:44:
[...]

Erm...alleen de quote :? Sorry, maar ik zie de rest van mn bericht niet meer :+, niet dat het zoveel uitmaakt, waar het om ging was dat het niet het 'Set-knopje-vergeten?' was.
In het tweede bericht quote je enkel jezelf. Ik heb dus inderdaad het hele bericht verwijderd :)

Zou het misschien kunnen komen door het wisselen tussen de diverse besturingssystemen? Bij booten 98 wordt pagefile XP verwijderd als overtollig en andersom? Misschien is er een verband/logica in te ontdekken :)

Anders zou ik toch denken aan een virus of andere vorm van invloed van buitenaf :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• -Sir_Killalot-
sanfranjake schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:51:
In het tweede bericht quote je enkel jezelf. Ik heb dus inderdaad het hele bericht verwijderd :)
Uh? Hmm dan ging er bij het posten iets mis ofzo, ik had er toch echt iets bij gezet...naja, whatever :P.
En nee...ik wist idd niet meer hoe en wat met thumbs, kwas onder de indruk ff dat er een speciale code voor was en gister niet meer opgezocht (was al laat).
Maar 'link naar groot, plaatje van klein'....twas eigenlijk wel voor de hand liggend |:( |:( |:( had um al geresized. Ik had echt slaap nodig.... 8)7 :X |:( :z
Zou het misschien kunnen komen door het wisselen tussen de diverse besturingssystemen? Bij booten 98 wordt pagefile XP verwijderd als overtollig en andersom? Misschien is er een verband/logica in te ontdekken :)
Ik boot bijna nooit naar 98, sowieso niet gedaan de laatstee tijd dus dat kon het niet zijn. Maar 98 zal die pagefile toch een worst wezen? Die kent um toch niet?
Anders zou ik toch denken aan een virus of andere vorm van invloed van buitenaf :)
Ja ik ook idd, maar het is toch echt Norton zoals die Adrian Rojak constateerde. Zodra de auto-protect uit blijft tijdens het booten gaat er niks mis. Norton 2005 deed dit niet.
Als tijdelijke oplossing heb ik nu mn pagefile op mn F: staan, om de boot verschijnt/verdwijnt nu de pagefile op mn D:, maar hij gaat iig niet irritant doen met z'n low disk space ballonnetje :(, C: wordt met rust gelaten.

[ Voor 25% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-12-2004 13:26 ]

Pagina: 1