Mensen.
Ben al tijdje aan zwoegen op probleem met proggen.
Heb een bestand staan in de rootdir. Wil hierin aangeven dat hij uit een lagere dir de JPG's pakt en daar thumbs van maakt in een thumb dir daar weer onder.
Krijg het echter niet voor elkaar dat hij van een lagere dir de JPG's pakt en daarna daar thumbs van maakt. Hij geeft de JPG's allemaal wel weer, maar geeft tevens de volgende foutmelding:
Warning: getimagesize(achtbaan.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in d:\www\xxx.nl\www\thumb.php on line 28.
Probleem is dat al die JPG's staan in de foto directory, en niet in de www dir.
Hier de betreffende code:
Zien jullie wat ik fout doe, of wat ik over het hoofd zie ?!
Ben al tijdje aan zwoegen op probleem met proggen.
Heb een bestand staan in de rootdir. Wil hierin aangeven dat hij uit een lagere dir de JPG's pakt en daar thumbs van maakt in een thumb dir daar weer onder.
Krijg het echter niet voor elkaar dat hij van een lagere dir de JPG's pakt en daarna daar thumbs van maakt. Hij geeft de JPG's allemaal wel weer, maar geeft tevens de volgende foutmelding:
Warning: getimagesize(achtbaan.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in d:\www\xxx.nl\www\thumb.php on line 28.
Probleem is dat al die JPG's staan in de foto directory, en niet in de www dir.
Hier de betreffende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $config['path'] = "./foto/"; if($handle = opendir($config['path'])) { while(false !== ($file = readdir($handle))) { if(!array_search($file,$config['ignore'])) { // check for JPG list($im_width, $im_height, $type) = getimagesize($file); if($type != IMAGE_JPG) { continue; } |
Zien jullie wat ik fout doe, of wat ik over het hoofd zie ?!