Toon posts:

Asus A7N8X-X Onboard Lan + Chello problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie heeft wellicht hulp of tips voor mijn netwerk/internet-probleem als ik de de onboard LAN UTP verbinding gebruik voor de Chello kabel.

Heb hier ook een normaal netwerk kaartje in het mobo steken die wel werkt, maar wil eigenlijk gewoon dat slot sparen en die onboard lan aan de gang krijgen met Chello internet.

Maar hij meldt zich dus niet aan bij de Chello server voor een IP met die andere integrated netwerkkaart, en kom ook niet tot aan de provisioning aanmeld-pagina van Chello.

Reeds meerdere malen geprobeerd + gecheckt :

1. Ipconfig /release en PC reset -> modem 30 seconden uitgetrokken -> utp netwerk kabel van losse netwerkkaart in onboard LAN gestoken -> opstarten = resultaat geen aanmelding. (ook nadat ik dan opnieuw ipconfig release/renew probeer, lukt het niet).

2. Laatste driver van Nvidia m.b.t. onboard LAN geinstalleerd (unified driver).

3. Lampje van netwerkverbinding LAN brandt, dus kabel zit goed, net zoals modem lampjes branden. Bios staat onboard LAN uiteraard aan.

Zijn er soms bepaalde softwarematige instellingen die ik moet aanpassen (zoals bij configuration van de lan -> advanced -> netwerkadress handmatig ingeven) , of bij het TCP/IP protocol (heb alles op automatic staan qua obtain IP, DNS, moet hier handmatig iets gedaan worden?).

Kom er niet uit, en niemand lijkt problemen te hebben in de topics die ik las. Volgens vele topics hoef je in ieder geval niet bij het veranderen van je netwerkkaart meer steeds Chello helpdesk te bellen om iets om te zetten of aan te passen, dit moet automatisch gebeuren bij een nieuwe netwerkkaart. Dus het probleem moet bij mij zitten.

OS = XP

Bvd.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

chello = IP dmv MAC adres :)
aangezien de onboard lan een ander nummer heeft krijg je geen ip

1. opniew aanmelden met nieuwe MAC adres (aanmeld pagina)

LEZEN |:( |:(

2. MAC adres clonen al geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door ThaHandy op 23-12-2004 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope, clone nog niet geprobeerd en weet ook niet hoe ik dat moet doen. "Physical adress" wordt meteen toegewezen bij de opstart en weet niet direct een mogelijkheid om dat te veranderen. Is daar een proggie voor ?

Overigens is dat MAC-physical adres ook samen met een vaag IP adres en Subnetmask de enige zaken die aangemeld staan bij het Netwerk Connections Details window, alles daaronder ( Default Gateway, DNS server, DHPC, Lease obtained/expired) staat allemaal leeg en geen enkele waardes.

Ik dacht toch dat bij het opstarten van explorer je automatisch die aanmeld pagina moet krijgen van Chello als je met een nieuw MAC adres aankomt (krijg je bij de opstart zo'n tijdelijk IP en heb je wel nog Subnet en Gateway verbinding), en als ik dat zou kunnen doen ben ik er denk ik ook zonder clonen. Maar hij dringt dus helemaal niet door tot aan Chello, dit zit hem dus hier ergens bij mij.

/edit toevoeging

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 17:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:15:
Nope, clone nog niet geprobeerd en weet ook niet hoe ik dat moet doen. "Physical adress" wordt meteen toegewezen bij de opstart en weet niet direct een mogelijkheid om dat te veranderen. Is daar een proggie voor ?
Doe zelf eens een beetje moeite, met een search in Network Troubleshooting kom je snel genoeg achter hoe dat te doen.
Overigens is dat MAC-physical adres ook samen met een vaag IP adres de enige zaken die aangemeld staan bij het Netwerk Connections Details window, alles daaronder (Subnetmask, Default Gateway, DNS server, DHPC, Lease obtained/expired) staat allemaal leeg en geen enkele waardes.
Laat me raden, 169.254.x.x - dat betekent gewoon dat de DHCP server niet gevonden wordt :z
Ik dacht trouwens toch echt dat bij het opstarten van explorer je automatisch die aanmeld pagina moet krijgen van Chello als je met een nieuw MAC adres aankomt (krijg je bij de opstart zo'n tijdelijk IP en heb je wel nog Subnet en Gateway verbinding), en als ik dat zou kunnen doen ben ik er denk ik ook zonder clonen. Maar hij dringt dus helemaal niet door tot aan Chello, dit zit hem dus hier ergens bij mij.
Yup, maar niet waar je kijkt. Als je een ander MAC aansluit moet je ALTIJD de modem resetten voor hij iets wil doen.

Reset voor de grap eens eerst de modem en dan de PC, geheid dat je een 10-IP krijgt en op provisioning kunt komen. Zo niet moet ofwel de modem even goed geflushed worden (4u+ stroom eraf of bij minder geduld even UPC bellen op 0900-1580) danwel heb je een non-uniek MAC adres, in welk geval je dringend nieuwe drivers moet installeren- maar dat is bij nF2 MCP zelden een probleem.

Maar dit heeft niets met PMG te maken, eerder Network Troubleshooting, en alle vragen die je stelt kun je mbv een korte search daar uitvogelen, bovendien ontbreekt in de topicstart relevante info (met name uitdraai van ipconfig/all

Volgens mij moet je met de tips die ik hier geef er wel uitkomen, zo niet zou ik dus daar gaan kijken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.