Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Serial ata en ide samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus mijn serial ata harde schijf aangesloten alles werkt perfect. Ik vraag me nu alleen af, omdat ik al me gegevens en files nog op me oude harde schijf heb, hoe ik deze twee eventjes samen kan aansluiten zodat ik de gegevens kan overzetten. De andere harde schijf staat ook nog windows op.

Ik heb gezocht hier op de FAQ en in het forum maar kon niet precies vinden of ik de oude harde schijf nou op slave of master moet zetten en in welke ide poort.

Ik heb geprobeerd:
de schijf als master en ide2 poort (blijft hangen bij detecting als ik dan esc druk blijft ie hangen voordat windows start)
de schijf als slave en ide2 poort (blijft hangen bij detecting als ik dan esc druk start ie op en zie je cdroms en die hdd niet)
de schijf als master in serial ata poort (vind hem gewoon niet)
de schijf als slave in serial ata poort. (vind hem gewoon niet)

Ik ga nu nog proberen om de hdd in ide1 als slave en master aan te sluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 16:45 ]

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 15:11
Ik zelf draai ook met zowel een ide HD (deze staat op master) als een sata HD, in de bios heb ik aan gegeven dat de pc moet booten vanaf de sata HD. Wel moet je in je bios de ide HD laten herkennen.
Suc6

[ Voor 6% gewijzigd door karel01 op 23-12-2004 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
karel01 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:50:
Ik zelf draai ook met zowel een ide HD (deze staat op master) als een sata HD, in de bios heb ik aan gegeven dat de pc moet booten vanaf de sata HD. Wel moet je in je bios de ide HD laten herkennen.
Suc6
Welke command is dat in de bios om HD te laten herkennen. Ik heb heel me bios nagelopen en alles met ide heb ik op enabled en ik heb nu geprobeerd om hem in ide1 te stoppen werkt ook niet. Er blijft gewoon staan not detected.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Normaliter is de instelling 'AUTO' voldoende om een schijf te detecteren. Let i.i.g. wel even op op welk IDE-kanaal je de HD zet want sommige MB's hebben er 3.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:05:
Normaliter is de instelling 'AUTO' voldoende om een schijf te detecteren. Let i.i.g. wel even op op welk IDE-kanaal je de HD zet want sommige MB's hebben er 3.
Ik heb alle 3 geprobeerd en het staat op auto. Shitzooi heb echt die gegevens snel nodig voor me werk.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Welk moederbord heb je dan? Bij m'n Asus A7N8X kun je in de laatste biosversie (1008) specifiek instellen dat je van SATA wilt booten.

🖥️ | 🚗

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Welk moederbord heb je. Zoek ik even het manual erbij op het internet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:19:
Welk moederbord heb je. Zoek ik even het manual erbij op het internet.
msi a8t neo

Maar hij start wel op gewoon via die sata hdd maar ik krijg me 2de hdd die via ide is niet te zien als ik op deze computer klik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 19:44 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zou kunnen dat je de IDE Busmaster drivers moet installeren. (VIA?)

ARME AOW’er

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

als je bepaalde data erg snel nodig hebt. sluit dan tijdelijk alleen de ide aan zet de belangrijke info op cd-r / dvd-r dan kan je daar mee aan het werk. ze je daarna gewoon de sata er weer in en kan je vast beginnen met je werk.

Adrian- werkt en leert

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om alleeen de ide harde schijf te laten starten dus zonder de serial ata en dan start ie gewoon niet op.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is je oude schijf niet toevallig van de tafel gedonderd toen je je nieuwe aansloot :?
Verder moet de schijf gewoon herkend worden als je deze als master aan een verder ongebruikte IDE poort hangt.

🖥️ | 🚗

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie je hem wel bij 'administrative tools > computer management > disk management'?

En weet je zeker dattie nog werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt 100% want in me andere pc doet ie het gewoon. Heb het nog steeds niet opgelost :'( .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 04:30 ]

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik had een soort gelijk probleem
Ik heb een asus k8v de luxe moederboard met 1 ata wd 120 gb schijf en 1sata 120 gb schijf.
Op de 1 (ata) windows xp en de ander (sata) xp 64 bit kijk op meer info op de topic die ik toen heb geopend.
ide schijf en sata schijf

Oke wat ik toen heb gedaan is eerst de ata instaleren met de juiste drivers van je moederboard en daarna je sata schijf gaan instaleren en niet anders om ,anders herkent je moederboard de ata schijf niet meer.
Ik hoop je hiermee iets te hebben geholpen. ;)
suc6

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Pagina: 1