Toon posts:

Outlook express werkt alleen in het begin(Norton?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel raar probleem heb ik hier:

Als ik windows xp pro opstart en outlook express daarna, dan haalt hij netjes nieuwe mails binnen en verstuurd hij ook, maar na een tijdje stopt hij er mee.
Ik heb laatst een nieuwe versie van Norton Internet Security 2005 erop gezet. Ik dacht dus dat dat het probleem was, maar na hem volkomen rechten te geven en alle kanten op alles toe te laten doet hij het nog steeds niet... Zelfs als ik NIS2005 uitzet doet hij het nog niet...
Een andere PC die ook met outlook express verbinding maakt doet het wel. Beiden maken ze contact met Pop.planet.nl . Ik heb de probleem pc gechecked op virrussen (niets gevonden) niets lijkt te helpen. Weet iemand nog iets wat ik zou kunnen doen.
Als ik dus de pc opnieuw opstart dan doet hij het wel gewoon... maar ik heb geen zin om iedere keer opnieuw op te starten...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

NIS draait volgens mij zijn eigen mail daemon waar jij de mail dan van afhaald. Kijk dus eens of NIS je instellingen in de mailclient niet veranderd heeft?

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:47:
NIS draait volgens mij zijn eigen mail daemon waar jij de mail dan van afhaald. Kijk dus eens of NIS je instellingen in de mailclient niet veranderd heeft?
check.... niets mee aande hand.... aan het begin gaat het dus goed, maar na een tijdje niet meer...

Okay meer info:
Ik ben er nu achter dat het te maken heeft met NIS. Ik heb het gedeïnstaled en hij deed het weer... Ik dus weer installen... doet het weer niet...
Heb ik Thunderbird geïnstalled... Doet ie ook niet...
Extra regels toe gevoegd, dat hij verkeer over poorten 110 en 25 altijd toe moet staan... doet het ook niet....

Dit is de fout melding:
Er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server. Account: 'pop.planet.nl', Server: 'pop.planet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC19

HELP!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick....

Geen oplossing... Moet ik nu maar Win XP opnieuw installen?

Verwijderd

je uitgaande mail wordt gescanned door norton. Zet dit eens uit. Lost erg veel problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik natuurlijk allemaal gedaan...

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Reptile209

- gers -

Heb je in Outlook Express (welke versie trouwens?) een vinkje staan bij Extra > Opties > Verbinding > Ophangen na verzenden en ontvangen? Zo ja, zet eens uit.
Dan kan het namelijk zijn dat Outlook al klaar is met verzenden, maar dat Norton nog bezig is. Verbinding weg (of offline activeren) en daar is je fout. Een ander alternatief is om NIS eens opnieuw te installeren en/of te proberen je mailaccount te verwijderen en opnieuw in te stellen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Heb je in Program Control wel Outlook de juiste instellingen gegeven:
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/fwaalboer/GoT/progcontr.gif
?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Via www.planet.nl/help vind ik twee oplossingen:

- Virusscanner/firewall uit, en dan ook echt uit.
- Een te grote bijlage, waardoor je een time out krijgt, is eventueel te checken via webmail.planet.nl, maar dit lijkt me bij jou niet van toepassing.

Aan alles lijkt het inderdaad zo te zijn dat je NIS je mail "te lang" vasthoudt, waardoor je een time out krijgt.
Pagina: 1