Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN of Extern Bureaublad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik moet een verbinding naar een extern bedrijf maken, zodat ik bij hun op een server binnenkom.
Het gaat om belangrijke gegevens>

Nu wil het externe bedrijf dat wij op de volgende manier binnenkomen: Via Extern bureaublad.
nu dacht ik dat dat eigenlijk niet zo'n veilige manier is.
Ik weet niet precies hoe het extern bureuablad beveiligd is en hoe de verbinding dan loopt.
VPN lijkt mij veel veiliger omdat er dan een tunnel op het internet opgebouwd wordt.
'
Wat vinden jullie wijs? Extern Bureaublad onveilig?

Albast bedankt.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Remote desktop is alleen enctypted tijdens de login, daarna niet meer. Hiervoor kun je beter een VPN sessie opzetten of via een Citrix Secure Gateway gaan werken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Tsja, maar aangezien het externe bedrijf wil dat jij met hun verbinding maakt, zou ik het op hun manier doen, ze zullen vast wel een reden hebben dat ze geen VPN gebruiken, aangezien dat helemaal niet zo spannend is om op te zetten en te configgen..

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58
Waarom niet gewoon remote desktop óver VPN? Dit werkt volgens mij net zo goed, en is dus een stuk veiliger?

-

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

VPN is beter. Nog veiliger is als je via certificaten gaat werken. Dan kan een VPN sessie ook alleen worden opgezet vanaf een systeem waar een certificaat (dat gebruikersgebonden is) is geinstalleerd. Voor de technische details zul je even moeten zoeken :P

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun