MMS kerstkaart: animated GIF en penetratiegraad MMS phones

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
Ik logde gister in op telfort.nl en kwam tot de ontdekking dat ik 50 gratis MMS berichten kan versturen tot 5 januari. Het leek me wel leuk om in plaats van een echte kerstkaart (die ik nooit verstuur ;) ) een MMS kerstgroet te maken.

Noem 't stom, high tech, kil, koud, afstandelijk, nerdig ;) maar de "echte Nederlander" in mij wil graag die 50 berichten opmaken, al was het alleen al omdat het gratis is.

Ok, heb al wat "veld" onderzoek gedaan, mijn telefoon (Nokia 6610 Telfort) kan een animated gif laten zien.
Nog een test, naar mijn vriendin (Motorola V525 Vodafone Prepay) leverde een "fail" op :P MMS (of vodafone live/whatever) instellingen waren/zijn vernaggeld.

Nu de vragen:
1. Animated GIF, wel of niet doen? (is geen onderdeel van het MMS Compliance Document v2)
2. Hoe staat het tegenwoordig met de MMS capaciteiten van een doorsnee telefoon?

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 23-12-2004 16:14 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je in NLD bij alle providers MMS 'activeren' o.i.d.. Indien de ontvanger niet beschikt over een MMS-capabele telefoon krijgt hij/zij een sms met daar in de mededeling dat hij/zij een MMS heeft ontvangen. Die kun je dan gaan opzoeken op een website, zoiets (je krijgt een uniek wachtwoord). Was bij mij het geval tenminste (Orange). Hoe 't zit met animated GIF weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door epoman op 23-12-2004 16:55 ]

Verwijderd

Het spijt me donders, maar dit zal ik NOOIT zo doen. Om te beginnen heeft niet iedereen een MMS telefoon, sterker nog: de meesten hebben er geen. De meeste mensen kopen een mobieltje om berijkbaar te zijn, en dat is dan meestal Nokia 3310-niveau.

Dan nog vind ik het érg kil. Oma dan? Die heeft waarschijnlijk geeneens een GSM!!!. Enneh, als postbode zijnde moet ik toch wel zeggen dat ik je dan een béétje wereldvreemd over vind komen. Kaartjes zijn it. En een MMS print je niet uit, en hang je niet op aan een lange sliert boven de deur.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

een aantal maatschappijen (weet zo niet welke) laten je die mms gewoon van het internet plukken, en elke beeldscherm met 4k kleuren en windows kan een .gifje laten zien B)

http://specs.tweak.to/16495

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:00:
Dan nog vind ik het érg kil. Oma dan? Die heeft waarschijnlijk geeneens een GSM!!!. Enneh, als postbode zijnde moet ik toch wel zeggen dat ik je dan een béétje wereldvreemd over vind komen. Kaartjes zijn it. En een MMS print je niet uit, en hang je niet op aan een lange sliert boven de deur.
Zo te zien iemand van de oude slag... Waarom moet iedereen de post spekken? Iedereen heeft toch zo zijn eigen methoden van kerstwensen doen!? Ik kreeg vanavond een sms op mijn vaste telefoon met een kerstwens...

Daarnaast valt het me op dat er steeds meer mensen zijn die hun kerstwensen middels e-mail versturen. Heb nog maar 1 kaartje gehad per post :S. Heb overigens zelf nog geen enkele kerstwens verstuurd, maar het idee om een MMS te versturen vind ik wel een leuk verfrissend nieuw idee! (en oma stuur je er natuurlijk eentje per post ;))

Tsja, ieder zijn eigen stijl

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 24-12-2004 00:33 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 21:41
het is meer voor de fun, je moet er niet al te serieus over nadenken. Het wordt of dit, of niks ;)

Ik denk dat ik wat inelkaar frutsel met PSP, een gifje van 160x120, stukje tekst, en een super fout MIDI'tje. :P

Verwijderd

Let wel op dat de gemiddelde GSM slechts een schermpje van 128*128 heeft, of zoiets...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

Jimbolino

troep.com

ik heb vandaag ook een mms kerstkaart gehad!
niet animated, gewoon een foto van een kerstboom...
leuk toch?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1