Toon posts:

[Oracle] Tabelinformatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet in een database van meer dan 250 tabellen, gegevens terugvinden.
De database is NIET van mij gemaakt en ik heb er ook totaal nuteloze documentatie bij.

Om mijn zoektocht wat te vereenvoudigen ( want al die tabbelen één voor één
openen en overlopen gaat ook weer zo vlot niet, zeker als er grote tabellen tussen zitten)
zou ik een lijst willen bekomen met enkel de grootste tabellen want de gegevens
die ik zoek zijn statistieken van een voorraad over een lange periode, en is zeker
een grote tabel.

Ik meende de grootte van een tabel terug te vinden in de "all_tables" systeemtabel,
maar dat was dus verkeert gehokt.

Als iemand weet hoe ik een database connectie kan maken met een oracle database
in php, zou het misschien ook kunnen lukken, maar ik vrees het.

Oh, ... en voor deze die zouden denken ... READ THE F*CKIN' TABLENAME!
Nein Nein Nein ! Nicht möglich! Die vervloekte database is van niet genormaliseerde
Duitsers :-)

Alvast bedankt

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

PHP kan prima met oracle een connectie maken: http://nl.php.net/manual/en/ref.oracle.php (mits Oracle support is aangezet tijdens installatie van PHP ;) )

Met tools als Toad/Database Desktop/willekeurig ander DB tooltje, kan je vaak wel checken hoeveel records er in een tabel zitten. Mocht je de table spaces kunnen checken en de mazzel hebben dat niet alle tabellen in 1 table space zitten dan zou je ook hieraan kunnen zien welke de grootste zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 23-12-2004 16:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:14:
PHP kan prima met oracle een connectie maken: http://nl.php.net/manual/en/ref.oracle.php (mits Oracle support is aangezet tijdens installatie van PHP ;) )

Met tools als Toad/Database Desktop/willekeurig ander DB tooltje, kan je vaak wel checken hoeveel records er in een tabel zitten. Mocht je de table spaces kunnen checken en de mazzel hebben dat niet alle tabellen in 1 table space zitten dan zou je ook hieraan kunnen zien welke de grootste zijn.
Ik kan niet aan de files van de database. Die staan op de server waar ik geen toegang toe heb.
En dan zou ik al geluk moeten hebben dat dit een mooi zicht geeft op de tabellen.

Ik zal dan een php script toch maar moeten overwegen ... maar ik hoopte op een vlotter, voor mij
nog onbekend sql commando :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie hier voor wat Oracle table space scripts (maar dat had je zelf met 2 seconden googlen ook wel kunnen vinden, zeker met mijn tablespace hint erbij ;) ). Maar dit gaat alleen werken als die 250 tables niet in 1 tablespace staan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:23:
Zie hier voor wat Oracle table space scripts (maar dat had je zelf met 2 seconden googlen ook wel kunnen vinden, zeker met mijn tablespace hint erbij ;) ). Maar dit gaat alleen werken als die 250 tables niet in 1 tablespace staan.
Ik kan PL/SQL-en, maar ik heb daar de toepassing niet voor.
En met de tablespaces ben ik eigenlijk niets, tenzij voor elke tabel een tablespace
zou gemaakt zijn, wat me onmogelijk lijkt. (nou ja, met die gekke duitsers weet je nooit :))

Verwijderd

download ( zoals reeds eerder is gezegd ) Het programma TOAD eens. ( de gratis versie kun je vinden op www.toadsoft.com. Daarmee kun je alles doen voor wat betreft Oracle Databases.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:02
Als je DBA-rechten hebt, check de system table DBA_EXTENTS

Whatever

• Biodomo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 19:01
select owner, segment_name, segment_type, bytes from dba_segments order by bytes

is wat je zoekt !

Verwijderd

Topicstarter
sjis schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:35:
Als je DBA-rechten hebt, check de system table DBA_EXTENTS
Deze lijkt me de oplossing te zijn, die TOAD heb ik nog niet geprobeerd.
Dat doe ik wel als die DBA_EXTENTS toch niet voldoet aan mijn wensen.

Maar nu is het 16.45 ... tijd om te stoppen met werken dus...
morgen zal ik jullie wschl danken voor de help :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ... Dit is idd wat ik zocht ... maar die database is zo'n rotzooi dat ik het
nog niet vind, maar daar kan niemand op GOT natuurlijk mee helpen ...

Bedankt alvast!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:02:
Thanx ... Dit is idd wat ik zocht ... maar die database is zo'n rotzooi dat ik het
nog niet vind, maar daar kan niemand op GOT natuurlijk mee helpen ...

Bedankt alvast!
Wat kun je niet vinden door die rotzooi dan?
Pagina: 1