Nadeel van kopen Canon A95 via Amazon

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-02 13:26
Lijkt me duidelijk, zijn er nadelen aan het aanschaffen van een Canon A95 via Amazon.com. En dan bedoel ik vooral garantie?

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zo uit het hoofd:

Als je via Amazon.com een A95 koopt krijg je er een met Internationale garantie. Hoe lang die duurt weet ik niet, dat moet je uitzoeken.
Het grootste nadeel van internationale garantie is dat je je cam moet opsturen voor de garantie, en dat het in het algemeen langer duurt voordat je hem ook weer terug hebt. Plus dat je met problemen met de garantie waarschijnlijk met een internationaal kantoor contact op moet nemen.
Verder heb je ook vaak een internationale (dus niet een Nederlandse) handleiding bij een aankoop via [Amazon]

In andere woorden; het is veel meer heisa als teruggaan naar de winkel.
Ik heb zelf een A95 die ik expres bij een Nederlandse winkel heb gekocht. Met name vanwege garantie en handleiding.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
Volgens mij versturen ze camera's e.d. niet naar het buitenland. Grootste nadeel is echter dat pakjes van Amazon bijna altijd onderschept worden door de douane, en dan mag je 20% BTW betalen over de aanschafprijs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
[lui modus]
Hoeveel euro is het prijsverschil tussen een winkel hier en amazon dan?
[/lui modus]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Scheelt geloof ik niet zoveel maar meeste mensen trappen in het $ teken ;)

Maar heb je zelf wel iets gezocht? Antwoord lijkt me best makkelijk namelijk.

Link

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2004 17:30 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Die 19% BTW bij Amazon wordt alleen in rekening gebracht wanneer ze de camera uit Amerika hierheen sturen. Ik weet niet hoe Amazon dat met camera's doet maar mijn laatst bestelde boeken werden gewoon vanuit Duitsland gestuutd dus daar zat geen enkele € extra bij.
Verder scheelt het volgens mij hooguit €40 of € 50, dus ik denk niet dat dat de moeite is om een camera met internationale garantie te kopen, je hoeft maar 1 dooie pixel te hebben en het gezeik begint al zodra je de camera hebt.
Ik heb zelf ook maar wat extra eurotjes neergelegd voor een nederlandse A95 en dan ook nog bij een gewone fotozaak gekocht zodat ik mijn garantie wat makkelijker kan claimen wanneer dat nodig is. Er zit namelijk maar een jaar garantie op de camera maar zoals iedereen weet kun je met een beetje gezeur over wettelijke garantietermijn vaak een heel eind komen en dat lijkt me dan een beetje moeilijk bij een of andere webwinkel.

• Ikkeson
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02-2025
Weet iemand eigenlijk wat de garantie-voorwaarden zijn voor die dode pixels vanuit het standpunt van Canon?? Is er een verschil tss. de verschillende landen?? Moet een toestel bij defect altijd binnengebracht worden bij de winkel van aankoop?? Weet niet of dit juist is dit hier te plaatsen, maar denk wel dat het betrekking heeft tot dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Ikkeson op 24-12-2004 12:44 ]

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Pagina: 1