Toon posts:

[Radeon 9600PRO] Kaart stuk? Brak geheugen? Slechte drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Maandag nieuw pctje gekocht voor mijn pa. De videokaart is een Sapphire 9600 Pro Atlantis. Plankje is een Asus K8V-X met een Athlon 64 300+. Geheugen is Kingston 2 x 256 MB PC3200.

Windows XP geinstalleerd zonder problemen. Daarna SP2 zonder problemen. En daarna de laatste Ati driver (4.12). Daarna de Via 4in1 drivers. En dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/2.jpg
Volledig scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/3.jpg
Close-up linker bovenhoek.

Verrek denk ik :? wat nu? Wat heb ik als laatste geinstalled? De Via-drivers... Maar eens een systeemherstel gedaan naar de 'kale installatie'. En ja hoor hij doet het weer. Toen de Via driver geinstalleerd en daarna pas de Ati-driver... Tsja weer bovenstaand probleem. Grrr.

Hup harde schijf geformatteerd en toen XP met SP2 en Ati-driver geinstalleerd (dus zonder de Via-drivers, heb je die eigenlijk nodig?). En draaien als trein! :) Dacht ik...

Ik zet het ding vanmorgen aan. En wat ziet mijn oog?
Eerst dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/5.jpg

En na een reset dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ddjtn.nl/tweakers/4.jpg

Het ligt dus blijkbaar niet aan de Via-drivers. Herkent iemand deze beelden? Is mijn Ati brak?
Overigens heb ik ook wat oudere Ati-drivers geprobeerd en dat geeft hetzelfde probleem.

Erg vlotte update: Memtest-86 staat net lekker te draaien en geeft zojuist een paar foutmeldingen... Kan dat de oorzaak zijn?

Update 2: Heb eens een Ati bij een vriend van mij uit zijn PC getrokken, een 9550. Tsja en wat denk je? Draaien als een trein, met de laatste Ati driver en op de hoogste resolutie (1280x1024).
Ook even 2 andere reepjes Kingston uit mijn Shuttle getrokken en die in de pc geplaatst en Memtest staat nu te draaien. Tot op heden geen foutmeldingen.

Voorlopige conclusie: Ati = brak. Geheugen = misschien ook brak. Lekkere tent dat Gistron. Krijg een TFT met dode pixels en ze weigeren om te ruilen. Krijg een koeler mee waar bij thuiskomst blijkt dat er iets is afgebroken. Ze geven rot geheugen en een rotte videokaart. Of heb ik pech? :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 15:05 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

waarschijnlijk heb je extreem veel pech (op het ruilen na dan).

maar probeer je ATi kaart eens in de pc van je vriend. kijken wat er daar gebeurt. als het beeld daar ook brak is dan is het JOUW kaartje (helaas).

en het geheugen eerst maar even mee wachten denk ik. eerst je Ati kaart aan de praat krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Griffin schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:20:
waarschijnlijk heb je extreem veel pech (op het ruilen na dan).

maar probeer je ATi kaart eens in de pc van je vriend. kijken wat er daar gebeurt. als het beeld daar ook brak is dan is het JOUW kaartje (helaas).

en het geheugen eerst maar even mee wachten denk ik. eerst je Ati kaart aan de praat krijgen.
Ga de Ati zsm ruilen. Duurt natuurlijk een paar dagen voordat je een nieuwe krijgt. Maar geduld is een schone zaak :) . Dan maar eens zien wat het geheugen doet.

Verwijderd

Topicstarter
Aaaargh heb de Ati in mijn Shuttle geplaatst en daar doetie het goed zonder problemen.... 8)7
Schiet mij maar lek...
Wat kan ik nog meer controlen zit ik me af te vragen. Is er ergens een Ati-check programma?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 15:47 ]

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Hou hem eens wat langer in je Shuttle, misschien geeft hij morgen wel het zelfde probleem als bij de eerste PC.

Volgens mij ligt het aan het kaartje.

Verwijderd

je monitor kan de refresh rate of de resolutie niet aan... probeer eens een andere monitor

Verwijderd

Je moet ook eerst de chipset drivers instaleren voor dat je de VGA drivers installeert....

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde bedoeling dit... Heb de Ati teruggezet in de eerder genoemde pc. Toen Windows XP Media Center 2005 Dutch (met SP2) geinstalleerd. Daarna de laatste Ati-driver en draaien zonder problemen. Paar uur later maar eens de Via-drivers geinstalleerd (ja ok dat moet normaal als eerst ;) ) en tot op heden draaien als een zonnetje.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:26

Zenix

BOE!

Mijn broer heeft het probleem altijd ligt niet aan drivers chipset of iets aan windows tis gelijk in de bios. Als die zijn pc ff 2 min laat aanstaan zo in de bios en dan reset werkt ie wel perfect. Dus als die warm is werkt het gewoon perfect ook een 9600pro en verder in games ook helemaal nix aan de hand als die opgewarmd is ik weet er nog geen oplossing voor
Misschien iemand anders?
Het is opeen DFI Lanpart ut 250gb
op mijn asus a7n8x deluxe werkt ie wel perfect zonder op te warmen.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 24-12-2004 18:42 ]

Pagina: 1