Vastlopers op nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• Lanoxious
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-02 04:29
Okay, een maandje geleden een aantal onderdelen gekocht en bij
elkaar geplakt.

memory : 2x RAM 512 DDR/400 PC3200 Kingston
mobo : MB MSI MSK7N2 delta L ATX/Socket A (dus met 2nforce, 400Mhz, Duall DDR400)
cpu : AMD Athlon XP 2800+ 333Mhz
voeding : 300W
harddisk : Maxtor 80Gb 7200 8Mb
Maxtor 80Gb 7200 2Mb
Videocard: GRA Powercolor ATI Rad. 9600Pro EZ 256MB

Het begon al met copieren van de ene harddisk naar de andere, toen had ik beide geheugenkaarten erin. Ineens een blauw scherm met foutmelding en nog een beetje tekst erbij, opnieuw opstarten was de enige mogelijkheid. Toen maar 1geheugen eruit gehaald, copieren ging toen goed enzo. Als ik het andere geheugen gebruik gaat het ook nog steeds goed.

Maar als ik een spel ga spelen, krijg ik weer een foutmelding ergens halverwege het spel en dit gebeurd niet tijdens het laden van een veld ofzo, gewoon tijdens gamen.
Alleen krijg nu zelfs enkel een blauw scherm in beeld en een irritant geluid over m'n speakers :(
Ik heb zelf nog een memorytest gedownload en krijg bij beiden geheugenkaartjes een aantal errors van de 16test rond de 6 errors (is dit normaal of zijn ze nu echt stuk?) Het zijn gloednieuwe Kingston geheugenkaartjes dus lijkt me raar als ze beiden stuk zijn... :/

Heeft iemand enig idee wat het wel zou kunnen zijn?
Ik heb echt geen idee meer... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Lanoxious op 23-12-2004 13:49 ]

Hout -> Steenkool -> Olie -> Kernenergie ->-> Duurzame Energie !

• Lanoxious
Ik was mijn Videokaart er vergeten bij te vermelden |:( , eveneens een nieuwe

GRA Powercolor ATI Rad. 9600Pro EZ 256MB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, neem dit eens door :)

En geheugenfouten zijn beslist niet normaal. Maar neem de tips in de troubleshooter onder het gedeelte "Geheugen" eens door. Als je uiteindelijk nog steeds last van fouten hebt, dan zou ik het geheugen maar onder garantie omruilen.

edit:
Maak voortaan aub gebruik van het edit-knopje om nieuw dingen toe te voegen aan je startpost danwel de laatste post wanneer er nog niemand heeft gereageerd. Het topic binnen 24h omhoogkicken is ook niet toegestaan, zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 23-12-2004 13:50 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een hoge piep en een vastloper..hehe... dat doen ati kaarten als ze vastlopen!

There is no place like ::1

• Lanoxious
BalusC schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:49:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, neem dit eens door :)

En geheugenfouten zijn beslist niet normaal. Maar neem de tips in de troubleshooter onder het gedeelte "Geheugen" eens door. Als je uiteindelijk nog steeds last van fouten hebt, dan zou ik het geheugen maar onder garantie omruilen.

edit:
Maak voortaan aub gebruik van het edit-knopje om nieuw dingen toe te voegen aan je startpost danwel de laatste post wanneer er nog niemand heeft gereageerd. Het topic binnen 24h omhoogkicken is ook niet toegestaan, zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)
Ok dankje ik zal het ff bekijken, misschien dat het daaraan ligt ja....al blijf ik het raar vinden dat zulde dure ***kaartjes gewoon kapot worden geleverd.

Srry voor omhoog kicken, dat was niet mijn bedoeling :+
editknop iets te laat ontdekt :|

• Lanoxious
swampy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:50:
Een hoge piep en een vastloper..hehe... dat doen ati kaarten als ze vastlopen!
Dus bij elk spel vastlopen (na +/- 10min is normaal? voor een ati kaartje?) :S

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Check je mem eens in een andere pc en als het daar wel goed werkt is je mobo waarschijnlijk niet goed.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lanoxious schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:55:
[...]

Dus bij elk spel vastlopen (na +/- 10min is normaal? voor een ati kaartje?) :S
Nee, dat doen ze als ze te heet worden... mmm...koeling is hier de sleutel. Heeft je kast voldoende koeling..en draaien alle ventilatoren nog...

There is no place like ::1

• Lanoxious
swampy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:09:
[...]

Nee, dat doen ze als ze te heet worden... mmm...koeling is hier de sleutel. Heeft je kast voldoende koeling..en draaien alle ventilatoren nog...
Nou alle fans draaien nog, zit zelfs een fan op het ATI kaartje.. verder zitten er nog 3 fans in de kast zelf, een afzuigfannetje onder het ATI kaartje onder andere.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

en als je dual channel uit hebt staan? Misschien toch iets met timing, maar met memtest errors direct na aankoop zou ik wel gaan ruilen.

• Lanoxious
4VAlien schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:47:
en als je dual channel uit hebt staan? Misschien toch iets met timing, maar met memtest errors direct na aankoop zou ik wel gaan ruilen.
Dual channel is toch enkel logisch waneer er daadwerkelijk 2 ddr's in zitten? En miss is het wel me mobo, dus ben ze nu aan het testen op een andere pc. Ben benieuwd!

• Lanoxious
Ok,

Ik heb nu dus beiden geheugenkaartjes in een andere pc getest en daar geven ze geen errors.
In 20 tests 0 errors, dus toen was ik wel overtuigd :)

Maargoed aan het geheugen ligt het dus niet, de foutmeldingen krijg ik ook gewoon random. Dus niet eens tijdens zware spellen, maar ook gewoon tijdens een verslag typen met winamp aan.. :(

De enige mogelijkheid zou dus kunnen zijn dat mijn moederbord kaduk is?
of zou het nog iets anders kunnen zijn. :/

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:58
Het kan ook een hardware conflict zijn. Begin eens te draaien met enkel geheugen, HD en graka en kijk of het dan ook optreedt. Zoniet prik er dan iets bij op je moederbord.

Is je BIOS up to date trouwens? Het kan zijn dat dit soort issues met BIOS updates worden opgelostg. Heb je de geheugentimings op auto staan en niet op een zelf ingestelde waarde? Dat is een noodzaak bij testen op hardware problemen?

Ik heb goede ervaringen voor geheugentest met Windiag van Microsoft. Het vond fouten waar ik mee worstelde belangrijk sneller dan Memtest (eerste ronde tegen zesde ronde).

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

• paddo1985
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 18:01
Heb hetzelfde gehad, bij mij was mijn moederbord kapot.
Heb nu een nieuw moederbord en alles werkt weer perfect

• Lanoxious
EricJH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:59:
Het kan ook een hardware conflict zijn. Begin eens te draaien met enkel geheugen, HD en graka en kijk of het dan ook optreedt. Zoniet prik er dan iets bij op je moederbord.

Is je BIOS up to date trouwens? Het kan zijn dat dit soort issues met BIOS updates worden opgelostg. Heb je de geheugentimings op auto staan en niet op een zelf ingestelde waarde? Dat is een noodzaak bij testen op hardware problemen?

Ik heb goede ervaringen voor geheugentest met Windiag van Microsoft. Het vond fouten waar ik mee worstelde belangrijk sneller dan Memtest (eerste ronde tegen zesde ronde).

http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
Ok thx voor de tips, maar heb al op jou manieren geprobeerd. Zelfs Windiag van een vriend van me. Dus waarschijnlijk ligt het toch echt aan mijn mobo zoals Paddo ook heeft ervaren.
Bedankt iig voor jullie hulp. _/-\o_
Ik ga dat bordje ff terugsturen.

Pagina: 1