Verzekeren (smart)phone

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik heb dus van de week een Qtek 9090 gekocht bij direqt.nl en ga nog van de week een GPS navigatiesysteem er voor aanschaffen bij deShop.nl. Totale kostenplaatje is € 1160,-.

Nou vind ik dit nogal een duur pakket en wil het dus goed laten verzekeren.

Vraag is alleen: waar kan dat?

Ik heb nl met Actua gebeld en die zeggen dat alleen hun dealers verzekeringen afsluiten en dat hun dealers dat alleen doen voor producten die bij hen zijn afgenomen...

Wie weet waar ik terecht kan?

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09-2025
Is er echt niemand die me hiermee kan helpen? Lijkt me sterk. Graag, alle input welkom!

Verwijderd

Misschien een kinderachtige input maar:
http://www.google.nl/sear...biele+telefoon+verzekeren
De bovenste ziet er best leuk uit.

Ik weet het niet zo goed anders. Ik heb net de Samsung D500 laten verzekeren tegelijk met aankoop bij de belcompany. Het enige andere wat ik kan verzinnen is gewoon dat soort dealers bellen om te kijken welke verzekeringsmaatschappijen zei gebruiken en dan vragen om telefoon nummers en zelf contact met ze opnemen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:45:
Misschien een kinderachtige input maar:
http://www.google.nl/sear...biele+telefoon+verzekeren
De bovenste ziet er best leuk uit.

Ik weet het niet zo goed anders. Ik heb net de Samsung D500 laten verzekeren tegelijk met aankoop bij de belcompany. Het enige andere wat ik kan verzinnen is gewoon dat soort dealers bellen om te kijken welke verzekeringsmaatschappijen zei gebruiken en dan vragen om telefoon nummers en zelf contact met ze opnemen.
Het enige wat ik wil zeggen over de website van de eerste link is dat ze er enorm naast zitten. Alle verzekeringen die ik ken bieden dekking voor water en valt schade. En dat zijn nou juist de 2 dingen die het meest gebeuren.

En als zo'n instantie die onzin loopt te verkondigen, dan is er misschien wel een instantie nodig die die instantie gaat controleren op hun realisme en op hun vakbekwaamheid. Die hier dus ver te zoeken is.

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 28-12-2004 04:30 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

OK... ik had de inhoud nog niet eens gelezen :)
maar dat is helemaal waar. De verzekering die ik had afgesloten dekt zelfs diefstal. (helaas geen beroving en verlies) maarja... dan wordt die zo duur dat je beter zelf kunt gaan sparen in de maand!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ginz schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 04:28:
[...]

Het enige wat ik wil zeggen over de website van de eerste link is dat ze er enorm naast zitten. Alle verzekeringen die ik ken bieden dekking voor water en valt schade. En dat zijn nou juist de 2 dingen die het meest gebeuren.

En als zo'n instantie die onzin loopt te verkondigen, dan is er misschien wel een instantie nodig die die instantie gaat controleren op hun realisme en op hun vakbekwaamheid. Die hier dus ver te zoeken is.
Ginz, jij weet er het een en ander van lees ik in diverse topics,
Ik heb nu waterschade met een k700i, gevallen (ijs) telefoon in water.. dood natuurlijk.
Maandag even bellen naar actua, als ik gewoon vertel wat er gebeurd is,ongeluk, wat denk jij. Waterschade staat in mijn polis dus ;-)

Even nog iets wat ik weet van de verzekeringen in de Vodafone Shop: geen waterschadedekking,
Weet je toevallig of t ook mogelijk is om bij actua een nieuwe telefoon te kiezen ipv de k700?
Wil dan liever een Nokia6630 met evt bijbetaling.
Wie weet weet Ginz het ;-) Thnx!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:31

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Waterschade is gewoon verzekerd.

Gewoon morgen opbellen dat hij per ongeluk waterschad opgelopen heeft. Jij zal dat een bepaalde procedure moeten doorlopen. De telefoon zal bij jou opgehaald worden, of je moet `m opsturen.

Dan zullen ze constateren dat hij niet meer te repareren is, en zullen ze jou een nieuwe uitkeren. Maar ik weer niet echt hoe de procedure is met betrekking tot de uitkering van een nieuw toestel, dat zal je aan de medewerker van Actua moeten vragen zodra ze jou melden dat jij een nieuw toestel krijg.

Bel ze morgen dus op, en hou mij hier, in dit topic op de hoogte. Dan ga ik proberen om samen met jou het beste eruit te halen. En hopelijk dus een Nokia 6630 (eventueel met bijbetaling)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Als je je telefoon bij actua wil verzekeren kan dit inderdaad alleen via de dealer. Nu is er echter een bedrijf dat ook losse toestellen laat verzekeren via actua. Zij treden dus op als 'dealer' terwijl jeje telefoon niet bij hen hebt gekocht. Probleem: Dit moet je doen binnen 7 dagen na aankoop...

het bedrijf dat ikbedoel heet trouwens mstn ofzo... en kun je vinden op www.gsmverzekeren.nl

zie ook mijn topic: [rml][ Verzekering] Los toestel verzekeren[/rml]

• Ptoeneigh
  • Niet online
Ginz schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:57:

Gewoon morgen opbellen dat hij per ongeluk waterschad opgelopen heeft. Jij zal dat een bepaalde procedure moeten doorlopen. De telefoon zal bij jou opgehaald worden, of je moet `m opsturen.

Dan zullen ze constateren dat hij niet meer te repareren is, en zullen ze jou een nieuwe uitkeren. Maar ik weer niet echt hoe de procedure is met betrekking tot de uitkering van een nieuw toestel, dat zal je aan de medewerker van Actua moeten vragen zodra ze jou melden dat jij een nieuw toestel krijg.

Bel ze morgen dus op, en hou mij hier, in dit topic op de hoogte. Dan ga ik proberen om samen met jou het beste eruit te halen. En hopelijk dus een Nokia 6630 (eventueel met bijbetaling)
Thnx! ze zijn gesloten in t weekend. Bel ze maandag.
Heb via de website al een word-docje ingevuld, daar op geschreven wat er gebeurd is.
Ongelukje op straat, gevallen, telefoon in water terechtgekomen, doet nix meer.
Ik vraag de 6630 met bijbetaling aan dan. Is een "oud" toestel zodat ze niet denken dat ik een oplichter ben; JES de 6630 is uit, oude telefoon: plons: nieuwe telefoon: danku!

Hoop dat t zo gaat, ik bel ze maandag en dan hoor ik wat ze te melden hebben. Ik zal t ze meteen vragen van die 6630! thnx k ga je op de hoogte houden hier!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Ginz schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:57:

@ Ginz en insan1ty:

Heb m vandaag op kunnen sturen, met online schadeformuliertje erbij, uitgeprint, waterschade.
Gesprek ging gelukkig gemakkelijk, superaardige mevrouw aan de lijn.
Waterschade toestellen doen ze helemaal niets meer aan zei ze. Dus ik schrok,
ze heeft uitgelegd: "we gaan ze niet repareren en vergoeden direct een nieuwe"
- wat jammer nou
Probleem 2 vertelde ze me "jou model is niet meer leverbaar"
- wat jammer nou alweer! dus k moet een ander kiezen? :)
"ja je krijgt van ons post met alle info en dan 2 voorstellen eventueel met bijbetaling"
-mooi dan w88 we dat af, toestel aangetekend en verzekerd verzonden. Kostte me 7 euro maar dat is het me waard. Zul je net zien dat de TPG je post kwijt maakt. Heb voor Vodafone gewerkt in t verleden.. iedere week waren er weer telefoons kwijt bij de TPG, dus daar laat ik me niet door naaien ;-)
Dus huidige status is even de reactie van de verzekering afwachten. Tot nu toe kan ik niets anders zeggen dan prima service, zo hoort het!
binnen 1,5 zou de zaak rond moeten zijn vertelde ze me.

Iemand ervaring? Ze hebben mijn telefoon dinsdag.. dus als ze nu donderdag reageren heb ik vrijdag een brief met voorstel en kan ik het allemaal snel gaan betalen en dan hopelijk volgende week mijn toestel verwachten. Ben benieuwd! we w88 af.
Pagina: 1