Toon posts:

[USB2] hoe te checken welke snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus l7s7a2 1.1 mobo met USB 2.0, en een compaxtdrive pd7x met ook USB2.0

ik wilde gister wat mp3s kopieren van de HD van een vriend ging t wel erg traag (over 30 gb deed ie 2.5 uur!)
dus ik dacht: missch heeft hij geen usb2 ofzo

thuis van de HD naar mijn pc gekopieerd, gaat t verdorie weer zo traag! dit kan echt niet kloppen gewoon!

Er zijn heel veel topics over dit onderwerp, maar dit heb ik nog niet kunnen vinden: hoe controleer je of een apparaat geconnect is dmv USB1, USB2 hi-speed of USB2 full speed?

dan weet ik tenminste waar ik moet zoeken!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

USB 2.0 ~ 480 Mbit. Dit komt neer op laten we zeggen 50 MB/s.
30 GB in ongeveer 30.000 MB.

30.000/50 = 600 seconden. En dit is ongeveer 10 minuten :?

2.5 uur = 9000 seconden.
Komt overneen met een snelheid van ~30 mbit.
Hmm das meer dan USB 1.1 (das 12 Mbit)

vaag :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
zeker vaag, zal t straks nog eens proberen op een andere poort en in de bios rondsnuffelen.
we'll see

ik kan alleen nergens vinden waar je kunt zien met welk protocol de communicatie verloopt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met hdtach kun je de usb harde schijf (ik neem aan dat de pd7x zo'n schijf is) even benchen. Verwacht geen resultaten als een normale ingebouwde ide schijf, maar zo'n 10MB/s moet je toch wel halen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

10MB/s? Dat is wel ERG langzaam voor een USB2.0 harddisk. Aangenomen dat je deze bedoelt, want USB1.1 gaat niet harder dan 1,5MB/s .. Ben je niet in de war met compactflash? ;)

En je kunt dat controleren in de apparaatbeheer. USB 2.0 moet worden weergeven als "Hi-Speed USB device" of als "Enhanced USB device" :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 23-12-2004 14:04 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BalusC schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:03:
10MB/s? Dat is wel ERG langzaam voor een USB2.0 harddisk. Aangenomen dat je deze bedoelt, want USB1.1 gaat niet harder dan 1,5MB/s .. Ben je niet in de war met compactflash? ;)
Tja, ik weet zo niet precies wat je daarmee voor snelheden kunt halen. Alfa_33 haalt met zijn usb schijf bijna 18MB/s Zie: Alfa_33 in "Heb je iets nieuws en je MOET het gewoon..."
Ik stel die 10MB/s een beetje als ondergrens als je goedkope rommel hebt, of een trage ide schijf er in.

En heeft de TS wel de laatste drivers geinstalleerd? Dit kan ook vaak helpen. Zie: USB 1 ipv USB 2.0 voor externe hd (maxtor)

[ Voor 12% gewijzigd door Noork op 23-12-2004 14:12 ]

Verwijderd

Laat HD tune eens los. Met mijn USB behuizing lopen de snelheden uiteen van van 14MB/s (met een 5Gb ATA 33) tot 28 MB/s met vrijwel elke andere ATA 100/133 schijf. Als je die snelheden niet haalt heb je een probleem 8). Heb je foto's van die behuizing? En zit er niets anders aangesloten op de USB poorten? Soms als er een USB 1.1 aangesloten is gaan de andere snelheden ook omlaag.

Verwijderd

Topicstarter
uit de specs van de imagetank:

USB Interface
USB2.0 High speed mode

specs van mn mobo:

USB
6 USB 2.0 (Embedded in SiS963)
Support USB 2.0 High-Speed Device @480 Mb/s Transfer Rates
zou toch makkelijk 10 mb ps moeten kunnen halen toch?

ik zal t vanavond nog eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img133.exs.cx/img133/9442/hdtune2la.jpg

kom niet boven de 3.5 mbps
moet dus usb 2 zijn
in de bios staat usb2.0 aan
Pagina: 1