Krijg SBLive 5.1 niet geinstalleerd in WinXP

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb hier een SBLive 5.1 die onder ME prima werkte, maar onder XP krijg ik hem niet geinstalleerd. Ik krijg steeds de volgende foutmelding als ik de drivers wil installeren:

Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
Multimedia-audiocontroller
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat
De gegevens zijn ongeldig.

Bij het begin van het installeren detecteert WinXP trouwens wel correct dat het een SBLive is, Hij detecteert hem dan dus als SBLive! WDM reeks oid, maar aan het eind van de installatie geeft hij bovenstaande error. Hierna probeert hij ook nog de gamepoort te installeren, maar hierbij geeft hij dezelfde error.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
-in ander PCI slot gestopt
-heeel veel verschillende drivers (oa de kX audio driver, via GoT gevonden en de drivers die op de CD stonden die erbij zat)
-search gebruikt om tot een oplossing te komen, maar behalve een zooi drivers die ook niet bleken te werken weinig nuttigs gevonden

Relevante gegevens systeem:
-Abit KG7-RAID
-WinXP Professional (geen SP2 geinstalleerd)

En om een andere windows te installeren vind ik ook geen optie, dan koop ik wel een andere soundblaster ofzo
Dus weet iemand iets wat ik nog kan proberen om hem aan de praat te krijgen?

Specs

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 19:46

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Hm. Mijn SB5.1 Live! wordt altijd meteen goed gedetecteerd door XP. Dus aan het OS zou het niet mogen liggen.

Een IRQ-conflict misschien? Zitten er nog andere pci-kaarten in je computer, en zo ja: heb je al geprobeerd om die er uit te trekken en daarna de SB te installeren? Geen opties van je moederbord (onboard sound of zo?) die in de weg zitten?

[ Voor 12% gewijzigd door _fool op 23-12-2004 12:38 ]

specs

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
Welke driver heb je geprobeerd?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Heb geen onboard sound, en het enige andere PCI-kaartje wat erin zit is m'n netwerkkaart (3Com 905-TX op IRQ7).

Hij wordt trouwens ook wel correct gedetecteerd, maar als hij hem gaat installeren geeft hij dus de error uit m'n openingspost.
Ik heb verschillende kX drivers geprobeerd (de nieuwste uit de meuktracker, maar ook oudere versies), maar ook gewoon de drivers van de CD-ROM.

Ik zal nog even m'n netwerkkaart eruit halen en nog een keer m'n soundblaster in een ander slot doen. en de BIOS checken en posten wat er gebeurt, maar ik verwacht er weinig van...

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
heb de netwerkkaart eruit gehaald, soundblaster in ander slot, biosinstellingen gereset, maar ik blijf hetzelfde probleem houden...

Specs

Verwijderd

ik heb een dergelijk prob gehad met een ati kaart;
[die ik overigens wel in een andere sytseem had getest om zeker te zijn dat card goed was ]

wat bleek: de kaart was wat ouder en ik geef bij hardware install default een aantal tikken ter O.K.
MAAR:
de 3e of 4e was er een: <stoppen> of <geadvanceerd>; en als ik dan doorklap leest win dit als <stoppen>
onder <geadvanceerd> zit de melding over win handtekeningen ofzo. En die moet je schijnbaar voor sommige oudere meuk hebben.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Heb het uiteindelijk opgelost door te ruilen met een SB128 met een vriend van me. Bij hem werkte de SBLive!5.1 wel gewoon in XP...

Specs

Pagina: 1