Toon posts:

[XP] Tijdens de installatie UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
thuis al een tijdje een leuke PC staan, wat ccfletjes etc ingegooit, extra HDD, blabla je kent t wel.

nu wou ik dus Windows XP opnieuw instaleren.

ik stop CD in pc.
reboot.
wil je PC op cd booten, ja.

krijg windows blauwe schermpje waar hij Hardware gaat controleren.
en bestanden gaat kopieeren.

na die kopieeren van bestanden krijg ik een blauw scherm zeggende:
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

XP stond er nog steeds op dus ikke beetje rond kijken, op de microsoft stond de error.
CAUSE
This behavior can occur if either of the following conditions is true: • Your computer uses an Ultra Direct Memory Access (UDMA) hard disk controller, and the following conditions are true: • You use a standard 40-wire connector cable to connect the UDMA drive to the controller instead of the required 80-wire, 40-pin cable.
• The basic input/output system (BIOS) settings are configured to force the faster UDMA modes.

• The file system is damaged and cannot be mounted.
ok, file system is damaged (leek me sterk).
maar ik zag wel tijdens het booten dat ik UDMA heb.

maar 40 of 80 wire connector cable? ik heb geen idee wat daar mee bedoeld wordt.

ondertussen heb ik al men nieuwe hardware weer uit de kast gehaald en hem terug in de staat gebracht hoe ik hem had gekocht (op een geluidskaarjte na).
maar nog steeds krijg ik deze melding.
als ik via de bootflop op a: zit en Format c: /q of wat dan ook intyp krijg ik foutmeldingen dat hij de c schijf niet goed kan bereiken (ik kan we met "cd c:\" op de c schijf komen maar daarna niets doen).

indien nodig post ik (zodra ik terug ben van werk) ff speccs van me pc.

Zie ik iets over het hoofd? doe ik iets doms? moet ik het anders doen? (ik weet t niet meer).

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
lijkt erop dat de install je harddisk niet lekker pakt als bootdevice... wat voor een kabel heb je je hd mee aangesloten? (wel degene waarop je xp wilt installeren)

edit:

Probeer eens in je bios de default settings te laden!

lukt het dan wel laat dan even je optimal settings daarna!

[ Voor 30% gewijzigd door steffex op 23-12-2004 12:26 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 20:30

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

als ik via de bootflop op a: zit en Format c: /q of wat dan ook intyp krijg ik foutmeldingen dat hij de c schijf niet goed kan bereiken (ik kan we met "cd c:\" op de c schijf komen maar daarna niets doen).
dit is altijd al zo geweest met xp. niks vreemds.

maar heb je al geprobeerd om je schijf langzaam te formatteren zodat je schijf echt leeg is.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 20:41
CAUSE
This behavior can occur if either of the following conditions is true: • Your computer uses an Ultra Direct Memory Access (UDMA) hard disk controller, and the following conditions are true: • You use a standard 40-wire connector cable to connect the UDMA drive to the controller instead of the required 80-wire, 40-pin cable.
• The basic input/output system (BIOS) settings are configured to force the faster UDMA modes.

• The file system is damaged and cannot be mounted.
Tsja, hier staat het allemaal in eigenlijk:
-brakke kabel + bios ingesteld op UDMA

Wat bedoel je met:
ok, file system is damaged (leek me sterk).
is je filesystem nu wel of niet damaged?

Roomba E5 te koop

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 21:32
Ik pas even de topic titel aan, zodat het os tussen [] haken staat en het echte probleem in de titel staat, denk je hier in het vervolg ook even zelf aan ? ;)

Die kabel, is de verbinding tussen de hd en je moederbord. Als je even op google zoekt op images kun je het verschil wel zien tussen 40/80 pins. Succes

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik verwacht niet dat mijn HDD kapot is (omdat ik deze gewoon al meer dan een jaar heb gebruikt en met chkdsk alleen 1 corrupt bestand gevonden werd).

ik zal mijn HDD morgen ff op t werk formateren. (maar dit zou volgens mij ook weinig uitmaken aangezien XP dit normaal als optie geeft tijdens de installatie).

over de Kabel, ik heb er zins een half jaartje een rounded ide kabel tussen zitten (precies het type etc, geen idee maar heb het ook met de oude kabel geprobeerd die in mijn computer zat toen ik hem samenstelde).

dus ik verwacht, dat ik een 80 wire kabel nodig heb. (wist zelf niet eens dat dat precies bestond, maarjah weer wat geleerd).

en bedankt voor het veranderen van de topic heel vergeten om de regels op dat gebied te lezen.
---------

anyway: conclusie denk ik

men HDD: in goede status (aangezien ik die nu iets minder dan een jaar lang zonder problemen heb kunnen gebruiken).
ik zal 80pins wired kabels moeten kopen. verwacht ik. (eerst ff googlen, misschien ligt er nog wel wat op t werk) .

klopt het trouwens dat ik in mijn bios niet de UDMA instellignen kan weizigen (of uit zetten) ? ik heb gister aaf wel ff gezocht maar niets kunnen vinden (aangezien me bios niet zo heel groot is is t vrij moeilijk om iets gemist te hebben).

Verwijderd

80 aderige kabel is in principe niet nodig, je schijf schakeld dan terug naar ATA-33...

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor dubbel post maar: kheb deze rounded kabel (kzou natuurlijk ff de bescherming naar achter kunnen drukken en kijken of ik 40 of 80 draadjes er in heb zitten?)
http://www.hardware-rogge.de/0238_gr.gif

trouwens freggle, lijkt me wel.. aangezien microsoft aangeeft dat dat nodig is wanneer UDMA wordt gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 14:16 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 20:41
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:13:
80 aderige kabel is in principe niet nodig, je schijf schakeld dan terug naar ATA-33...
Dat zou dus juist het probleem kunnen zijn, icm met een bios die vast is ingesteld op udma. Of zit ik dan stom te lullen?

Roomba E5 te koop

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
sig69 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:19:
[...]

Dat zou dus juist het probleem kunnen zijn, icm met een bios die vast is ingesteld op udma. Of zit ik dan stom te lullen?
lijkt mij ook... probeer een 80aderige kabel!

Verwijderd

het enigste voordeel van een 80-aderige kabel is dat je minder overspraak hebt waardoor er hogere snelheden te halen zijn. Volgens de ATA specificatie schakelt hij automatisch terug in snelheid als je een 40 aderige kabel gebruikt. Het kan dus zijn dat je mobo niet helemaal aan de ATA specificatie voldoet. In mijn ervaring is het eerder een conflict tussen bijv. je dvd-rom en hd of verkeerde IDE drivers.

Bij het installeren wel je IDE-drivers geladen?? (F6 tijdens de install)

Krijg je dat blauwe scherm na de reboot of daarvoor? als je het erna krijgt moet je ff je boot.ini aanpassen zodat hij naar de goede disk en partitie verwijst.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 14:54 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

sig69 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:19:
[...]

Als dat zo is geeft het BIOS in de meeste gevallen een warning.
Dat je niks kan als je via "dos" gaat werken komt omdat het NTFS is.

Wat de TS ff moet proberen als de data op de schijf verloren mag gaan is het volgende:

- Download delpart.exe
- Copy delpart.exe op een flop.
- Pak een Win98SE CD-ROM. Boot van CD-ROM zodat je in DOS komt
- Douw die floppy in je drive en start delpart.exe
- Miet al je partities en alles wat er maar op die schijf staat weg en save je instellingen.

Reboot opnieuw met je XP CD en probeer nogmaals een install.
Nu moet je kunnen kiezen voor een NTFS indeling. Als je PC dan weer gaat lopen bokken kan het probleem best eens hardwarematig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 23-12-2004 16:06 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ben der gister avond achter gekomen dat de ide kabels die ik gebruik 80wired zijn. dus dat is t probleem niet.. heb net op t werk me HDD geformateert in een Windows 98 machine (en alles zag er vrij normaal uit na de tijd.)

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-04 15:26

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb dit probleem ook gehad ;)

Het probleem bij mij lag toen niet bij mij HDD, maar aan de speler waarmee dat ik WinXP probeerde te installeren. Ik kwam er namelijk achter dat mijn pc Windows niet op mijn HDD wij installeren maar op de Cache van mijn DVD Writer waarmee ik windows wou installeren, en zoals iedereen weet is 2MB niet genoeg om WinXP op te zetten... Toen ik windows probeerde te installeren met mijn DVD Rom geen probleem en alles loopt als een trein...

Hier is het topic dat ik toen erover had geopend ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Skyline GT-R op 24-12-2004 15:04 ]

Verwijderd

uiteindelijk na veel gekloot. heb ik der weer windows xp op staan.

1: t was niet de kabels
2: t was niet de hdd
3: het was xp in combo met mijn pc configuratie.
4: heb windows 98 geinstalleerd gevolgt door een xp upgrade en alles werkt weer super.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

tozzke

aka tozzert

ik kreeg dezelfde melding na het ombouwen naar een andere kast, ik had langere kabels gebruikt (40 aderig) en toen kreeg ik die melding. 80-aderige IDE kabels en het probleem was verholpen

in PIO-mode werkte het wel op die lange 40-aderige kabel, maja, dat was geen optie :)
Pagina: 1