Toon posts:

Pagina scrollt niet in IE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met een website die ik heb gemaakt: twee pagina's willen in Internet Explorer niet scrollen, terwijl de rest het wel gewoon goed doet.

Het is de eerste keer dat ik geen tables heb gebruikt maar voor 100% met CSS heb gewerkt, dus wellicht ligt het daaraan.

Een voorbeeld van een pagina die wel gewoon scrollt en eentje die vast blijft zitten.

Beide pagina's gebruiken precies hetzelfde templatebestand en worden op precies dezelfde manier opgebouwd vanuit de database. Ik snap er echt niets van.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Het is geen kwestie van of met tables werken of met css.. waarschijnlijk bedoel je dat je een keer geen tabellen voor opmaak hebt gebruikt ;)

Het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat er bij de ene pagina het formulier is dat er voor zorgt dat de pagina 'scrollt' en bij pagina 2, tekst only, niet. Daar zou ik me eens op proberen te richten. Test eens iets met divs met vaste hoogte ofzo...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:34:
Het is geen kwestie van of met tables werken of met css.. waarschijnlijk bedoel je dat je een keer geen tabellen voor opmaak hebt gebruikt ;)
Uiteraard :)

Dat van dat formulier was me ook al opgevallen, dus ik heb het ook al geprobeerd zonder form. Hetzelfde resultaat.

Verder dacht ik dat het misschien nog zou kunnen liggen aan de query (de $c uit de ene URL staat voor 'categorie', oftewel menu, de $p uit de andere URL voor 'pagina'), maar ook dat bleek geen verschil te maken.

Ik heb dit echt nog nooit eerder meegemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Ah, vooruitgang.
Ik heb nu een van mijn div's op 2000px hoogte gezet, en nu scrollt-ie wel. Maar wat nu als ik een pagina heb die hoger is dan 2000px?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Hmm hier scrollen beide pagina's gewoon :?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, na die div-aanpassing wel, ja. Nu niet meer :)

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 12:13

mickjuh

Good news everyone!

Werkt nog steeds hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Umm, F5?

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 12:13

mickjuh

Good news everyone!

Kan gewoon scrollen... Dat betekend dus dat het is opgelost maar toch wou ik ff kijken hoe het was als ik niet kon scrollen 8)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:09
Alleen als ik op verstuur druk bij contact, kan de pagina niet worden weergegeven. Of ben je nog niet klaar? :)
Edit: Klopt die pagina wel met doe de test, als je overal aanklikt dat je altijd of vaak iets doet, krijg je 14 punten en staat er dat je weinig hoeft te doen :?

[ Voor 43% gewijzigd door ID-College op 23-12-2004 13:28 ]

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:54
ID-College schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:25:
Alleen als ik op verstuur druk bij contact, kan de pagina niet worden weergegeven. Of ben je nog niet klaar? :)
Edit: Klopt die pagina wel met doe de test, als je overal aanklikt dat je altijd of vaak iets doet, krijg je 14 punten en staat er dat je weinig hoeft te doen :?
Zal nog niet klaar zijn peins ik.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat jij gewoon overflow: auto; o.i.d. gebruikt voor de scrollbar? Post anders eens wat CSS code.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de site is nog in ontwikkeling :) Bedankt voor het checken van de testscores.
En MaZo: je kunt met een paar muisklikken het complete stylesheet zien. Lijkt me relevanter dan hier een lap CSS te posten.

Voor de duidelijkheid: ik kan bij die tweede link dus nog steeds niet scrollen in IE, in tegenstelling tot sommige eerdere posters. Opera werkt (uiteraard) wel goed, alleen IE niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 15:59 ]

Verwijderd

Lijkt erg op het probleem wat hier in een bugtopic ([rml][ tweakers] Scrollen in contentblokken[/rml]) staat beschreven en wat te maken heeft met MSIE en zijn manier van renderen. :)
Pagina: 1