Toon posts:

Hoeveel sneller een DVDmaken met Snellere computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort vrij actief bezig met mijn video's om te zetten naar DVD. Dit lukt vrij aardig alleen het duurt zow lang voordat ik kan branden dat omzetten duurt erg lang. Ik werk dan ook met een XP2000+ met 512mb geheugen en een 7200rpm schijf. Wanneer ik een Athlon 64 3200+ met 1gb geheugen. Zal het dan vele malen sneller gaan? Ik ben namelijk van plan om binnen een half jaar een nieuwe computer te kopen alleen dan vervroegi k het iets.....

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Veel zou een snellere computer niet uitmaken....
Video comprimeren kost nou eenmaal veel processor kracht...

Ikzelf ben van P3/1GHz naar P4/3GHz gegaan en de tijdswinst was maar een paar minuten...

(en dan bedoel ik minuten over een bestand die uren duurt om te comprimeren)

[ Voor 17% gewijzigd door haggard op 23-12-2004 11:58 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmm toen ik van een AMD XP 1700+ met 1024mb SD-RAM naar een P4 3.0GHz met 512mb DDR RAM ging was de snelheidswinst fenomenaal! Een film comprimeren ging nu ongeveer 2 a 3 maal sneller dan op m'n AMD XP 1700+.

• haggard
  • Niet online
Volgens mij heeft TS het over MPEG2 en niet over DivX/XviD en verwanten....
DivX comprimeren gaat vele malen sneller dan naar MPEG2...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn wel leuke resultaten, een halvering..... met een P4 tegenover een 2500+.....

Ik weet niet of het uitmaakt welk programma er gebruikt wordt....... ik gebruik Pinnacle Studio...... Kan ik heel simpel menu'tjes aanmaken op een uur video...... Das enige wat ik eigenlijk wil toevoegen aan de video....

1 uur video omzet duurt dan ongeveer 2uur...... branden gaat daarna snel met 16x..... maar toch

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 12:07 ]

• haggard
  • Niet online
Software is inderdaad veel bepalender voor snelheid van comprimeren... Maar ook de kwaliteit!!!!
TMPGEnc is waarschijnlijk het traagste programma wat MPEG betreft, maar is wel het meest flexibel en geeft de beste kwaliteit....
De MPEG encoder in verschillende instant video editing programma's is meestal van belabberde kwaliteit (kwa beeld) maar wel weer heel snel....
Dus zal je eerst zelf eens een beetje moeten experimenteren met verschillende software wat je zelf wilt...

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42
Een andere optie is natuurlijk een tv kaart te gebruiken die een hardware mpeg coder aan boord heeft. Bijvoorbeeld een hauppage PVR250/350. Deze geeft je dan meteen een dvd compatible mpeg zodat je deze in de postprocessing niet meer hoeft te converteren. Knippen, menutje toevoegen en branden.

• haggard
  • Niet online
Een MPEG editten (of knippen zoals jij het noemt) is niet zo slim.... Je krijgt te maken met re-compression (beeld wordt dus per generatie slechter) en MPEG is moeilijker per frame te editen omdat de editor alleen maar naar keyframes kan springen... De frames die tussen keyframes liggen worden berekend uit voor of daarachterliggende frames (Dit is ongeveer het principe van MPEG compressie... in werkelijkheid is het nog veel ingewikkelder)...
Als je wilt gaan editen "wil" je echt het liefst met zo weinig mogelijk compressie werken... Ik gebruik in zo'n geval altijd huffyuv omdat dit een lossless compressie is... De files worden welliswaar nogsteeds MEGA groot, maar met een 200GB harddisk kom je al heeel ver...

Pagina: 1